بایدها و نبایدهای سفر به دبی 

3
بایدها و نبایدهای سفر به دبی 

چه کارهایی را در شهر دبی هرگز نباید انجام داد؟ دبی، شهر بلند آوازه ای که امروزه به شهرت جهانی دست یافته است، رکورددار بلندترین برج های جهان، بهترین پارک های آبی، عمیق ترین استخر و … می باشد که تمامی این موارد گردشگران را از سراسر جهان ترغیب به سفر به این شهر کرده است. اما در این میان نباید فراموش کرد که هر شهر ‌‌و کشوری، آداب و رسوم و قوانین خاص خود را داشته که پیش از سفر باید از آن ها آگاه شد.

نکات مهم برای سفر به دبی:

از آوردن داروهای ممنوعه به دبی جدا خودداری کنید

بدون اجازه از مردم محلی دبی عکس نگیرید

شرایط اب و هوایی را در نظر بگیرید

لباس مناسب فصل به همراه داشته باشید

به قوانین در ماه رمضان احترام بگذارید

و ……..

به همین جهت در این مطلب از سفر مگ بایدها و نبایدهای سفر به دبی را شرح خواهیم داد تا در طول سفر خود به این شهر با هیچ گونه مشکلی مواجه نشده و سفری به یاد ماندنی را برای خود و همراهانتان به ارمغان آورید.

کارهایی که در طول سفر به دبی نباید انجام دهید

در ابتدا قصد داریم شما را با کارهای ممنوعه در دبی آشنا  کنیم و سپس به سایر نکاتی که باید در طول سفر به دبی آن ها را مد نظر قرار دهید بپردازیم. بی شک تا به حال به وفور از جذابیت های سفر به دبی شنیده اید و می دانید که باید پیش از سفر به هر مقصد گردشگری، ابتدا آگاهی کامل و همه جانبه در رابطه با آن شهر را کسب نمایید. بنابراین بایدها و نبایدهای سفر به دبی را نیز دست کم نگرفته و ادامه این مطلب را با دقت مطالعه نمایید، زیرا کیفیت سفر شما را به طور چشمگیری بالا خواهد برد.

بیشتر بدانید: قوانین دبی

بایدها و نبایدهای سفر به دبی 
  • بدون اجازه از مردم محلی دبی عکس نگیرید

قطعا در سفر به دبی با جاذبه های گردشگری و زیبای متعددی مواجه خواهید شد که شما را ترغیب به عکاسی خواهد کرد. نکته ای که در این میان وجود دارد این است که نباید از مردمان محلی دبی بدون اجازه عکس گرفت، زیرا آن ها این کار را دوست نداشته و این امر در دبی جرم محسوب شده و مجازات خواهید شد. بنابراین این نکته را در نظر گرفته و حتی به صورت ناخواسته این امر را انجام ندهید تا مشمول جریمه های نقدی و زندان نشوید. شایان به ذکر است که عکس برداری از ایستگاه های پلیس، ساختمان های نظامی و کاخ های سلطنتی نیز در دبی ممنوع می باشد.

  • از آوردن داروهای ممنوعه به دبی جدا خودداری کنید

آیا تا به حال چیزی در رابطه با قوانین سخت گیرانه دبی در رابطه با ورود دارو به این شهر را شنیده اید؟ در شهر دبی قوانینی جهت حمل و ورود دارو وضع شده است و لیستی از داروهای ممنوعه ارائه شده تا در فرودگاه با مشکل مواجه نشوید. در صورتی که مصرف برخی از داروها برای شما ضروری می باشد، باید نسخه پزشک را به صورت ترجمه شده به همراه داشته باشید یا در دبی به پزشک مراجعه کرده و داروهای مورد نیاز خود را در این شهر تهیه نمایید.

  • در مکان های عمومی شئونات را رعایت کرده و ابراز علاقه نکنید

یکی از نبایدهای دبی که توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است، عدم ابراز علاقه در مکان های عمومی این شهر می باشد. این رفتار نه تنها در دبی، بلکه در تمامی شهرهای امارات عرف بوده و‌ مردمان این شهر آن را بر نمی تابند. بنابراین سعی کنید زیاد در خیابان ها ‌و مکان های عمومی این شهر ابراز علاقه نکرده و یکدیگر را در این مکان ها نبوسید.

  • از خود رفتار پرخاشگرانه نشان ندهید

از جمله حساسیت های مردم دبی، به کار بردن کلمات سخیف، فریب کارانه و به طور کلی هر گونه دشنام می باشد که عدم رعایت آن گاها جریمه های سختی را به همراه خواهد داشت. پس در طی سفر خود به دبی از بروز هر گونه رفتار تند و خشونت آمیز خودداری کرده و وارد بحث و درگیری نشوید، بلکه سعی کنید از زیبایی های این شهر مدرن و زیبا لذت برده و آرامش و تفریحات این شهر را از دست ندهید.

  • به هیچ عنوان در دبی شایعه پراکنی نکنید 

از دیگر نبایدهای سفر به دبی که عدم توجه به آن، جرم نسبتا سنگینی را به همراه دارد، شایعه پراکنی در دنیای مجازی و به صورت آنلاین می باشد. طبق قوانین وضع شده در امارات، پخش شایعه در میان مردم و انتقال شایعات گمراه کننده در شبکه های اجتماعی، مجازاتی سنگین داشته و گاها ممکن است تا 3 سال زندان را برای فرد در پیش داشته باشد. پس حتی به صورت ناخواسته در معرض این مشکل قرار نگیرید.

  • در دبی از دست چپتان استفاده نکنید

قطعا شما نیز با شنیدن این نکته تعجب کرده اید، اما باید بدانید که این مورد حقیقت داشته و اهالی دبی استفاده از این دست را به هنگام انجام برخی امور دوست نخواهند داشت. بنابراین در هنگام سفر به دبی سعی کنید از خوردن غذا و دست دادن به سایر افراد با دست چپ خودداری کنید. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این تنها یک عرف در میان مردم بوده و در پشت آن قانونی نهفته نیست.

  • با کفش به درون خانه های دبی نروید

همانند ایران، رفتن با کفش در خانه های دبی کار ناپسندی بوده و کاملا خلاف سنت و فرهنگ اعراب می باشد. از این رو اگر به خانه ای در دبی دعوت شدید، پیش از ورود به خانه کفش های خود را بیرون آورده و به فرهنگ و عقاید آن ها احترام بگذارید.

نکات مهم برای سفر به دبی 

نکات مهم برای سفر به دبی 

اکنون که با نبایدهای سفر به دبی آشنا شدید، قصد داریم بایدهای سفر به این شهر را نیز شرح دهیم تا لذت سفر رویایی خود به شهر دبی را دو چندان کنید. البته شهر دبی آن قدر خارق العاده و بی نظیر است که ذکر تمامی بایدها و نکات آن در این مطلب نمی گنجد، اما در ادامه به شرح مهم ترین آن ها پرداخته ایم:

  • شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید

از آن جایی که شهر دبی در تابستان از آب و هوای گرمی برخوردار است، بهتر است برای تعیین زمان سفر، آب و هوای این شهر را در نظر بگیرید تا سفری جذاب و مهیج را در دبی تجربه کنید. با وجود این که در فصول گرم سال نیز امکانات راحتی گردشگران عزیز مهیا شده است و در مراکز تفریحی این شهر، هوای گرم را احساس نخواهید کرد، اما به شما توصیه می کنیم که سفر خود به دبی را به ماه های اکتبر تا آوریل موکول کرده تا بتوانید از تفریحات بیرونی و پر زرق و برق این شهر لذت ببرید.

  • به قوانین و سنت های دبی در ماه مبارک رمضان احترام بگذارید

از آن جایی که اغلب مردمان دبی مسلمان هستند، در صورت سفر به این شهر در ماه رمضان باید آداب و رسوم مردم دبی در این ماه را محترم شمارید و آن ها را رعایت کنید. عدم خوردن و آشامیدن در ملاعام، پوشیدن لباس های مناسب و عدم مصرف مشروبات الکلی در مکان های عمومی از جمله قوانین دبی در ماه رمضان می باشد که باید آن ها را مد نظر قرار دهید.

بیشتر بدانید: قوانین ماه رمضان در دبی

  • لباس های مناسب فصل بپوشید 

قطعا به همراه داشتن لباس های مناسب فصل و آب و هوای دبی، سفر شما به دبی را بیش از پیش لذت بخش خواهد کرد. پس اگر در فصول گرم سال قصد سفر به این نگین خاورمیانه را دارید، گرمای طاقت فرسای آن را در نظر گرفته و لباس های خنک را به همراه آورید. البته تصور نکنید که در پاییز و زمستان هم نیاز به لباس های بسیار گرم داریم، بلکه تنها یک کت یا ژاکت سبک کار شما را راه خواهد انداخت.

  • پیش از سفر هتل و بلیط تفریحات خود را رزرو نمایید

 استراحت در هتل های لوکس و‌ مجلل دبی، کیفیت سفر چند روزه شما را بیش از پیش افزایش خواهد داد. بنابراین پیش از سفر به این شهر نسبت به بودجه و علایق خود، یکی از هتل های بی نظیر دبی را رزرو نمایید و اقامتی رویایی و فراموش نشدنی را در شهر دبی تجربه کنید. همچنین با رزرو بلیط تفریحات این شهر پیش از سفر، دیگر نگرانی بابت شلوغی این مراکز تفریحی وجود نداشته و با آسودگی خاطر و برنامه ریزی از سفرتان لذت خواهید بود. بنابراین با رعایت تمامی نکات ذکر شده در بالا، می توانید سفری رضایت بخش را در دبی تجربه نمایید.

بیشتر بدانید: گران ترین هتل دبی

کارهایی که در طول سفر به دبی نباید انجام دهید

سخن پایانی 

از آن جایی که تمامی شهرها و کشورها، قوانین و سنت های منحصر به فرد خود را دارند، باید پیش از سفر به هر شهر از بایدها و نبایدهای آن مطلع شد که دبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و عدم توجه به قوانین و عرف این شهر، هنجار شکنی محسوب شده و شما را با مشکل مواجه خواهد کرد. به همین جهت سفر مگ با ارائه لیستی از نکات طلایی که قبل از سفر به دبی باید بدانید، سعی در سپری کردن سفری بی نظیر و فراموش نشدنی و بدون هیچ مشکل و دغدغه ای را برای شما گردشگران عزیز دارد. در صورتی که شما تجربه مشابهی با موارد ذکر شده در بالا دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *