بهترین مقاصد سفر برای تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳: ۱۰ شهر دیدنی و جذاب برای سفر

2
تعطیلات عید نورورز 1403 کجا بریم؟

تعطیلات عید نوروز 1403 کجا بریم؟ تعطیلات عید نوروز یکی از بهترین فرصت ها برای سفر و زدن به دل جاده است. انتخاب مقصد برای سفر نوروزی، همیشه یکی از دغدغه های خانواده های ایرانی است. خانواده ها دوست دارند در تعطیلات نوروز، به شهری سفر کنند که هم هوای خوبی داشته باشد و هم مکان های مناسبی برای اقامت در آن جا فراهم باشد. اگر در حال برنامه ریزی برای سفر عید هستید و از سفر به شهرها و مکان های تکرای خسته شده اید، این مطلب مخصوص شما است.

ایران سرزمینی چهارفصل است و در فصل بهار بیشتر شهرهای ایران طبیعتی زیبا و سرسبز دارند. بیشتر استان‌های کشورمان نیز جاذبه‌های گردشگری شناخته شده‌ای دارند که فرصت بازدیدشان را نباید از دست داد. ازطرفی زمان و بودجه دو فاکتور مهم در تصمیم‌گیری‌ هستند. بنابراین طبیعی است که انتخاب مقصد سفر مناسب کمی سخت باشد، به همین خاطر 10 مقصد را به شما معرفی میکنیم که سفر به این مناطق در نورورز خالی از لطف نیست.

معرفی 10 تا از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی

تعطیلات عید نوروز 1403 کجا بریم؟ انتخاب مقصد مناسب برای سفر در نوروز، با توجه به تعداد شهرها و جاذبه‌ های گردشگری ایران، می‌ تواند دشوار باشد. در این مطلب از سفرمگ، به معرفی برخی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در عید نوروز 1403 خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید: بهترین مقصد سفر های خارجی در نوروز

شیراز، شهر بهارنارنج و شاعران

شیراز، شهر شاعران و گل‌ ها، نگینی در قلب ایران است که در بهار 1403، با عطر بهارنارنج و شکوفه‌ های بادام، شما را به سفری خاطره‌ انگیز دعوت می‌ کند. باغ ارم قدم بزنید؛ در میان عطر بهارنارنج و صدای نغمه بلبلان، گویی در بهشت گام می‌ نهید. باغ دلگشا با درختان سر به فلک کشیده و عمارتی باشکوه، مکانی ایده‌ آل برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است. به حافظیه بروید و در کنار مزار حافظ، فال حافظ بگیرید و از غزلیات ناب او لذت ببرید.

در سعدیه، در کنار آرامگاه سعدی، شاعر بزرگ ایرانی، غرق در آرامش و معنویت شوید. در تخت جمشید، عظمت تاریخ ایران را به نظاره بنشینید. ستون‌ های بلند و سرستون‌ های باشکوه این بنای تاریخی، شما را به سفری در تاریخ ایران باستان می‌ برد. در بازار وکیل، در تاریخ قدم بزنید و از صنایع دستی و سوغات‌ های بی‌ نظیر شیراز لذت ببرید. عطر ادویه‌ جات و صدای چکش مسگران، حسی نوستالژیک را در شما زنده می‌ کند. عید نوروز در شیراز، فرصتی برای تجربه آداب و رسوم سنتی ایرانی است.

جاذبه‌ های گردشگری شیراز: باغ ارم، باغ دلگشا، باغ نارنجستان قوام، حافظیه، سعدیه، تخت جمشید، بازار وکیل، دروازه قرآن، آرامگاه خواجوی کرمانی و…

تعطیلات عید نوروز 1403 کجا بریم

اصفهان، نصف جهان

اصفهان، نگین ایران زمین، شهر گنبدها و مناره‌ها، با تاریخ غنی و معماری بی‌نظیر، همواره مقصدی جذاب برای گردشگران از سراسر جهان بوده است. زاینده‌رود خروشان، پل‌های تاریخی، کاخ‌ها و باغ‌های سرسبز، و میدان نقش جهان، این شهر را به موزه‌ای زنده تبدیل کرده‌اند.

جاذبه‌ های گردشگری اصفهان: میدان نقش جهان، پل خواجو، کاخ چهلستون، منارجنبان، سی و سه پل و … می باشد.

اصفهان

دزفول، شهرِ نخل

یکی از بهترین شهرهای ایران برای یک سفر نوروزی خاطره انگیز، شهر دزفول است. این شهر در شمال استان خوزستان و در همسایگی استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان قرار دارد. دزفول یکی از شهرهای تاریخی این استان با قرن ها تاریخ و تمدن غنی است. از وسط این شهر، رودخانه دز عبور کرده و بر زیبایی های آن افزوده است. بهترین فصل سفر به دزفول، زمستان و اوایل بهار است. آب و هوای دزفول در تعطیلات نوروز، مطبوع و معتدل است.

جاذبهای گردشگری دزفول: پل قدیم دزفول، آسیاب‌های آبی، حمام کرناسیان، مسجد جامع دزفول، رودخانه دز، دشت لاله‌های واژگون، دریاچه شهیون و … می باشد.

دزفول

چابهار، بکرترین شهر ایران

یکی از مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده برای ایرانیان برای سفر نوروزی، چابهار است. این شهر ساحلی در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای منحصر به فرد خود، به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران شناخته می‌شود. اگر برای مسافرت نوروزی به این شهر سفر کردید، امتحان کردن غذاهای محلی را فراموش نکنید.

جاذبه های گردشگری چابهار: جنگل حرا، سواحل زیباو بکر، کوه‌های مریخی، تالاب لیپار، بازار چابهار و … می باشد.

چابهار

بیشتر بدانید: بهترین تفریحات دبی در نوروز

روستای مصر

این روستای کویری که به کویر مصر هم معروف است، در شهرستان خور و بیابانک و در استان اصفهان واقع شده است. سفر نوروزی به این شهر یکی از بهترین فرصت های برای کویرگردی در هوای بهاری است. شما برای سفر به این منطقه می توانید از تورهای کویرگردی استفاده کنید و یا به صورت شخصی به آن سفر کنید. اقامت در هتل های سنتی، کمپ در کویر، مشاهده آسمان شب، رالی بر روی شن های کویری و دیگر تفریحات هیجان انگیز در این شهر تعطیلات شما را به یاد ماندنی خواهد کرد.

جاذبه های گردشگری روستای مصر: تپه‌های شنی، نیزارهای روستای مصر، دریاچه نمک، آسمان شب و … می باشد.

روستای مصر

لاهیجان، عروس گیلان

لاهیجان یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای استان گیلان است که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این شهر زیبا به عروس گیلان معروف شده است. اگر به این شهر سفر کردید بازدید از تالاب آب شیرین سوستان را از دست ندهید. این تالاب در تمام فصول سال آب دارد.

جاذبه های گردشگری گیلان: تالاب سوستان، استخر لاهیجان، بقعه شیخ زاهد گیلانی، پل خشتی لاهیجان، مسجد اکبریه لاهیجان، موزه چای لاهیجان و .. می باشد.

لاهیجان

شوشتر، شهر سازه های آبی

شوشتر یکی از شگفت انگیزترین شهرهای ایران است و جاذبه های گردشگری زیادی در اوایل فصل بهار و برای سفر نوروزی دارد. این شهر قدمت بسیار طولانی دارد. آثار به جا مانده در این شهر، نشان می دهد که این شهر اقامتگاه پادشاهان هخامنشی در دوران باستان بوده است. این شهر به دلیل آثار تاریخی و به ویژه سازه‌های آبی باستاني‌اش که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند، شهرت دارد.

جاذبه های گردشگری شوشتر: مجموعه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر، پل لشکر، قلعه سلاسل، آبشار، کلاه فرنگی شوشتر، بازار شوشتر و … می باشد.

شوشتر

شاهرود، شهر ابرها

شاهرود یکی از مناطق سرسبز ایران است که کمتر نام آن برای گردشگری به گوشمان خورده است. در حوالی این شهر و در جاده گرگان به شاهرود، یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی ایران یعنی جنگل ابر را می توان پیدا کرد. در این منطقه ابرها مانند یک اقیانوس، جنگل ها را فراگرفته اند و جلوه شگفت انگیزی ایجاد کرده اند. این جنگل به دلیل قرار گرفتن در اقلیمی نیمه خشک، میزبان گونه های گیاهی و حیوانی بسیار متنوعی است. شما علاوه بر عکاسی در این محیط زیبا، می توانید از پیک نیک در یک محیط جنگلی هم لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری شاهرود: جنگل ابر، آبشار تنگهٔ دارز، پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق، کاروانسرای شاه عباسی، مسجد جامع شاهرود، آرامگاه شیخ ابویزید بسطامی و … اشاره کرد.

شاهرود

بوشهر، شهر مهمان نوازی

بوشهر یکی از باصفاترین و خوش آب و هواترین شهرها برای سفر نوروزی است. مهم ترین جاذبه گردشگری شهر بوشهر، ساحل زیبا، تمیز و خوش آب و هوای این شهر در ایام نوروز است. بوشهر دارای فرهنگی غنی و مردمانی مهمان‌نواز است. در سفر به بوشهر، می‌توانید از غذاهای محلی خوشمزه این شهر مانند میگو پلو، قلیه ماهی، نان چمچمه‌ای و حلوای بوشهری را امتحان کنید.

جاذبه های گردشگری بوشهر: ساحل بوشهر، جزیره خارگ، بازار بوشهر، عمارت کلاه فرنگی و … می باشد.

بوشهر

بیشتر بدانید: کنسرت های نوروز 1403 در دبی

کرمان، نگین کویر

اگر هنوز شک دارید که نوروز 1403 کجا بروید، پیشنهاد می‌کنیم در روزهای عید نوروز به کرمان سفر کنید ارگ بم و باغ شازده ماهان کرمان باعث شهرت جهانی‌اش شده‌اند. مردم خونگرم این شهر به مهمان‌نوازی معروف‌اند و در سفر به کرمان می‌توانید از هم‌نشینی با آن‌ها لذت ببرید. خوراکی‌ها و غذاهای سنتی کرمان هم طرفداران زیادی دارند و بازارهای سنتی آن بهترین جا برای خرید صنایع دستی این شهر هستند.

جاذبه های گردشگری کرمان: باغ شاهزاده (باغ ماهان)، مجموعه گنجعلی خان، ارگ راین، کلوت‌های شهداد، موزه مردم‌شناسی زرتشتیان و … می باشد.

کرمان

راهنمای جامع سفر در نوروز 1403

بعد از پاسخ به سوال تعطیلات عید نوروز 1403 کجا بریم، لازم است نکات ضروری سفرهای نوروزی را با هم مرور کنیم. روزهای تعطیل نوروز علاوه‌بر اینکه زمان خوبی برای استراحت و دید‌ و‌ بازدید هستند، برای سفر هم یکی از بهترین زمان‌هایی است که هر فردی می‌تواند داشته باشد. چند روز تعطیلی متوالی برای همه افراد خانواده زمان خوبی برای یک سفر دسته‌جمعی و خاطره‌انگیز است. راهنمای سفر در نوروز برای این است که با بایدها و نبایدهای مسافرت در این روزها بیشتر آشنا شوید و از بعضی مشکلات قابل پیش‌بینی جلوگیری کنید.

هزینه‌های سفر را برآورد کنید

یکی از اصلی‌ترین نکته‌هایی که باید قبل از سفر به آن فکر کنید برآورد هزینه‌های آن است. هزینه‌های سفر شامل خورد و خوراک، اجاره اقامتگاه، وسیله نقلیه، خرید سوغات و یادگاری و خرج‌های از پیش تعیین نشده است. برای اینکه بعد از سفر هم از نظر مالی دچار مشکل نشوید بهتر است که هزینه‌های سفر را به درستی مدیریت کنید. به یاد داشته باشید در سفرهای کم هزینه هم می‌توانید لحظه‌های خوشی را تجربه کنید و سفری خاطره‌انگیز بسازید. با اجاره یک اقامتگاه ارزان‌قیمت، پختن غذاهای خانگی و خرید از مرکزهای تجاری ارزان می‌توانید هزینه‌هایتان را کم کنید.

برنامه ریزی برای سفر

از ایمنی خودرو مطمئن شوید

اگر در روزهای نوروز با وسیله نقلیه شخصیتان به سفر می‌روید بهتر است قبل از سفر از سلامت فنی خودرو مطمئن شوید. همان‌طور که می‌دانید از چند روز مانده به روزهای سال جدید جاده‌ها پر از مسافر است و ممکن است ساعت‌ها در ترافیک بمانید؛ برای اینکه در این مدت کمتر ادیت شوید بهتر است وسایل استراحت،‌ لباس‌های راحت و مواد غذایی کافی در دسترستان داشته باشید. فراموش نکنید رانندگی با حالت خواب‌آلوده یا خسته یکی از خطرآفرین‌ترین کارهاست.

اگر با وسیله‌های نقلیه عمومی مثل اتوبوس، قطار یا هواپیما سفر می‌کنید حتما برای تهیه بلیط در زمان مناسب اقدام کنید. در روزهای پایانی سال افراد زیادی قصد سفر دارند و ممکن است برای مقصد مورد نظرتان نتوانید بلیط تهیه کنید که پیشنهاد می‌شود موقع رزرو برای رفتن بازگشت خود را نیز پیش‌بینی کنید.

ایمنی خودرو قبل سفر

وسایل بهداشتی و پزشکی لازم

همراه داشتن دارو، وسایل بهداشتی و جعبه‌ کمک‌های اولیه یکی از ضروری‌ترین بخش‌های سفر است. اگر در سفرتان کودکان یا سالمندان شما را همراهی می‌کنند بهتر است داروها و وسایل بهداشتی شخصی‌شان را از قلم نیندازید.

کرم ضدآفتاب،‌ ژل‌های ضدعفونی، کیسه‌های یک‌بارمصرف، کرم‌های مرطوب‌کننده، مسواک و خمیردندان، خوشبوکننده بدن، و دستمال کاغذی مرطوب از مهم‌ترین وسایل بهداشتی‌اند که باید در کیف یا چمدانتان قرار دهید.

وسایل ضروری سفر را فراموش نکنید

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما از همراه داشتن آن در سفر مطمئن شوید. لوازم بهداشتی، چیزهایی مثل ملافه، شامپو، صابون، حوله و… را همراه خود داشته باشید. البته اگر در هتل اقامت داشته باشید این لوازم در اتاقتان وجود دارد. به همراه داشتن مدارک شخصی مانند شناسنامه، کارت ملی و دفترچه های بیمه هم در طول سفر نیاز است.

سوالات متداول:

لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ چه زمانیه؟ روز چهار شنبه، ۱ فروردین ۱۴۰۳

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در نوروز کدامند؟ شیراز، اصفهان، رامسر، گلستان، رشت، کرمان

بهترین شهرهای جنوبی برای سفر در عید نوروز کدامند؟ کیش، قشم، هنگام، هرمز، چابهار، بندرعباس، اهواز

سخن پایانی

این تنها چند نمونه از بهترین مقصد های گردشگری برای سفر در نوروز 1403 هستند. هر کدام از این شهرها با جاذبه‌ های فرهنگی، تاریخی و طبیعی خود، می‌ توانند به یک مقصد مناسب برای تجربه خاطره‌ انگیز در عید نوروز تبدیل شوند. عید نوروز 1403 فرصتی مناسب برای سفرهای داخلی و تجربه فرهنگ و تاریخ غنی ایران است. با انتخاب مقصدی مناسب، می‌ توانید سفری خاطره‌ انگیز را برای خود و خانواده‌ تان رقم بزنید. سفر مگ، سفری خاطره انگیز را برای شما آرزومند است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *