دبی یا استانبول 

3
دبی یا استانبول

دبی بهتر است یا استانبول؟ از آن جایی دو شهر دبی و استانبول در میان گردشگران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، انتخاب میان این دو شهر توریستی و پر طرفدار به علاقه مندی های شخصی گردشگران بستگی دارد. اگر شما نیز در انتخاب میان دبی و استانبول جهت سفر دچار تردید شده اید، با ما در این مطلب از سفر مگ همراه باشید تا به مقایسه جاذبه های گردشگری خیره کننده این دو شهر بپردازیم.

مقایسه دبی و استانبول برای سفر:

دبی:

  • مدرن و لوکس
  • تفریحات هیجان‌انگیز
  • امنیت بالا
  • سواحل زیبا
  • هزینه بالا

استانبول:

  • تاریخ و فرهنگ غنی
  • غذاهای خوشمزه
  • قیمت مناسب
  • تنوع فرهنگی

مقایسه دو مقصد پر طرفدار دبی و استانبول 

آیا از دنیای مدرنیته استقبال می کنید یا آشنایی با مکان های تاریخی؟ آیا به قدم زدن در خیابان های خیره کننده و چشم نواز فوق مدرن علاقه مندید یا کشف فرهنگ های گوناگون؟ استانبول و دبی، این دو مقصد پرطرفدار گردشگری میان ایرانیان، هر دو در نزدیکی ایران قرار داشته و دو دنیای متفاوت با جاذبه های گردشگری متعدد می باشند.

استانبول در مقایسه با دبی شهر بزرگ تری بوده و از جاذبه های گردشگری و تاریخی بیشتری نسبت به دبی برخوردار می باشد. این در حالی است که در شهر دبی تفریحات مفرح و لاکچری گوناگونی قرار دارد و محبوبیت بسیاری برای زندگی شبانه، مراکز خرید مجلل، بازی های آبی و … دارد. در واقع این دو شهر با یکدیگر قابل مقایسه نبوده، زیرا دو سبک کاملا متفاوت می باشند و انتخاب هر یک از شهرهای استانبول و دبی، سفری منحصر به فرد خواهد بود. در ادامه بیشتر به بررسی دبی و استانبول از زوایای مختلف خواهیم پرداخت.

دبی یا استانبول 

تفریحات دبی یا استانبول 

بی شک تا به حال آوازه شهر دبی را شنیده اید:

دبی را می توان شهر ترین ها معرفی کرد، از بلندترین برج های جهان گرفته تا بهترین پارک های آبی. بنابراین در صورتی که قصد سپری کردن سفری مهیج، جذاب و با تفریحات متفاوت و لوکس را دارید، حتما شهر دبی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید. در این شهر بی نظیر تفریحات منحصر به فردی از قبیل سافاری صحرا، پارک های آبی هیجان انگیز با بلندترین سرسره های جهان، کشتی های تفریحی بسیار لوکس ‌و مجلل، غواصی در عمیق ترین استخر جهان، صرف غذا در رستورانی در آسمان و صدها تفریحات دیگر در انتظار شما است تا سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز داشته باشید.

شاید شهر استانبول از نظر تفریحات لوکس و مهیج قابل مقایسه با شهر دبی نباشد، اما به اندازه ای تفریحات و سرگرمی های جذاب دارد که بتواند سفری فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. از پارک های آبی گرفته تا تم پارک ها و آکواریوم های گوناگون. با این حال از آن جایی که شهر استانبول شهری مدرن با قدمت چندین هزار ساله است، بازدید از جاذبه های کهن و تاریخی آن، شما را غرق زیبایی های این شهر کرده، به گونه ای که ساعت ها از دیدن این مکان های تاریخی لذت خواهید برد.

به طور کلی از جمله تفریحات و جاذبه های گردشگری استانبول، می توان به میدان تکسیم، برج گالاتا، قلعه دختر، دلفیناریوم استانبول، مسجد آبی، مسجد سلطان احمد، کاخ دولما باغچه و … اشاره نمود.

غذاهای دبی یا استانبول 

قطعا یکی از مهیج ترین بخش های سفر به هر شهر، امتحان کردن غذاهای محلی و معروف آن می باشد و به همین جهت در این بخش به معرفی بهترین غذاهای این دو شهر پرداخته ایم تا نسبت به ذائقه و علاقه خود، آن ها را انتخاب کنید. همان طور که می دانید دبی به غذاهای عربی و ادویه های خوش عطر و بو‌ معروف است که از جمله پرطرفدارترین آن ها می توان به الهریس، هوموس، شاورما و مجبوس اشاره نمود.

البته اگر طعم غذاهای عربی به ذائقه شما سازگار نیست، می توانید به سراغ رستوران های زنجیره ای یا رستوران های ایرانی این شهر رفته و غذاهای مورد علاقه خود و فست فود را میل نمایید.

بیشتر بدانید: شیرینی های معروف دبی

بیشتر بدانید: بهترین رستوران ها در دبی

شهر استانبول نیز تنوع غذایی بالایی داشته و همه افراد با هر سلیقه ای  می توانند غذای مورد علاقه خود را بیابند، از غذاهای ترکی گرفته تا دسرهای شیرین و بی نظیر. اسکندر کباب، بورک، سیب زمینی شکم پر و لهمجون را می توان از معروف ترین غذاهای استانبول نامید که امتحان کردن آن ها توصیه می شود.

به طور کلی می توان گفت که در استانبول تنوع غذایی بیشتر بوده و ایرانیان می توانند غذاهایی مطابق با ذائقه خود را به وفور بیابند، به گونه ای که تا مدت ها طعم آن ها در خاطرشان به جای می ماند. با این وجود در دبی امکان امتحان کردن انواع غذاهای بین المللی و لذیذ وجود داشته که انتخاب میان آن ها به نظر شما عزیزان بر می گردد.

غذاهای دبی یا استانبول 

هتل های دبی یا استانبول 

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، دبی و استانبول هر دو مقاصد جذاب و هیجان انگیزی برای سفر هستند که در هر یک از این شهرها، تجربه ها. تفریحات متعدد و بی نظیری انتظار گردشگران را می کشد. در این بخش قصد داریم به مقایسه هتل های دبی و استانبول بپردازیم و انتخاب را برای شما گردشگران عزیز آسان کنیم.

 ابتدا از شهر استانبول شروع می کنیم، شهری که دارای هتل های متعدد با امکانات و قیمت های متفاوتی می باشد و همه افراد می توانند نسبت به بودجه خود در هتل های ارزان قیمت یا گران ترین هتل های این شهر اقامت کنند. اما از آن جایی که در استانبول تماشای زندگی شهری و بناهای زیبا و تاریخی بسیار جذاب است، اکثریت گردشگران ترجیح می دهند، به جای پرداخت هزینه های سنگین برای گران ترین هتل های استانبول، در بهترین هتل های 3 ستاره با هزینه کم اقامت کنند.

هتل های دبی یا استانبول 

از طرف دیگر در شهر دبی با هتل هایی مجلل و پر زرق و برق با تفریحات مهیج مواجه خواهید شد که نادیده گرفتن آن ها کار آسانی نمی باشد. بنابراین اگر مشکلی با هزینه بالای بهترین هتل های دبی را ندارید، با اقامت چند روزه در آن ها، از امکانات مدرن و گسترده هتل ها بهره مند شده و سفری بی نظیر را در دبی تجربه نمایید. شایان به ذکر است که در شهر دبی هتل های اقتصادی نیز وجود دارند و می توانید جهت کاهش هزینه های سفر خود، بهترین هتل های 3 ستاره در دبی را رزرو نمایید.

بیشتر بدانید: هتل های ارزان دبی

خرید لباس در دبی یا استانبول 

برای خرید لباس بهتر است به دبی سفر کنیم یا استانبول؟ در کدام یک از این شهرها، امکان خرید با هزینه ای کمتر وجود دارد؟ قطعا به وفور دیده اید که هر ساله بسیاری از ایرانیان به قصد خرید به استانبول ترکیه سفر می کنند، به گونه ای که پاساژها و مراکز خرید این شهر را به خوبی مراکز خرید کشور خود می شناسند.

دلیل محبوبیت خرید در استانبول، امکان خرید برای همه افراد و با هر سلیقه و توان مالی می باشد، خصوصا اگر در حراجی های استانبول به این شهر سفر کنید. بی شک مراکز خرید متعدد با قیمت های مقرون به صرفه استانبول، شما را دست  خالی به کشورتان باز نمی گردانند.

خرید لباس در دبی یا استانبول 

اما سوال این جا است که مراکز خرید دبی چگونه است؟ آیا امکان خرید در مال های این شهر وجود دارد؟

در پاسخ باید گفت که دبی نیز با داشتن مراکز خرید لوکس و مشهورترین برندهای جهانی، یکی از مقاصد محبوب گردشگران جهت خرید می باشد، اما باید بدانید که در بهترین فروشگاه های این شهر، باید جهت خرید مبالغ هنگفتی را به همراه داشته باشید. البته تصور نکنید که تمامی این مراکز خرید گران قیمت بوده و امکان خرید در این شهر وجود ندارد، زیرا در دبی بازارهای سنتی و مراکز خرید ارزان نیز وجود داشته و امکان خرید با مبالغ کمتر را برای گردشگران فراهم کرده است.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در مال های معروف و بزرگ دبی، علاوه بر خرید، تفریحات مهیجی نظیر آکواریوم خیره کننده و پیست اسکی نیز وجود دارد که توجه بسیاری از گردشگران در سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

بیشتر بدانید: بهترین اوت لت های استانبول

بیشتر بدانید: حراج ماه رمضان در استانبول

بیشتر بدانید: ساعات کاری مراکز دیدنی و تاریخی استانبول

بیشتر بدانید: تخفیفات ماه رمضان دبی

سفر خانوادگی به استانبول یا دبی 

اگر قصد سفر به همراه خانواده را دارید، باید در انتخاب مقصد موارد متعددی را در نظر بگیرید، از جمله تفریحات مناسب کودکان. بی شک شهر دبی دارای تفریحات جذاب و متعددی برای کودکان می باشد از پارک های آبی با امکانات خاص گرفته تا لگولند و موشن گیت. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که این تفریحات هزینه های کمی را به همراه نداشته و نیاز به صرف زمان و هزینه برای همراهی کودکانتان می باشد.

در مقابل در شهر استانبول نیز تفریحات مفرحی برای کودکان وجود دارد که می توانید سفری به یاد ماندنی را برای آن ها رقم بزنید. بنابراین انتخاب به عهده شما می باشد که با توجه به موارد گفته شده، کدام شهر را جهت سفر انتخاب کنید.

سفر خانوادگی به استانبول یا دبی 

آب و هوای دبی یا استانبول 

از آن جایی که گردشگران در فصل های متفاوتی به این دو شهر سفر می کنند، نمی توان پاسخ مشخصی را به این پرسش داد، اما به طور کلی می توان گفت که به دلیل سردی هوا در زمستان، بهتر است سفر به استانبول را به فصل های گرم سال موکول کرد تا جهت تفریح و گردش در این شهر دچار مشکل نشوید.

این در حالی است که دبی شرایط آب و هوایی کاملا متفاوتی داشته و به دلیل گرمای زیاد در فصول تابستان، بهتر است در فصل های سرد سال به دبی سفر کرد، زیرا در پاییز و زمستان آب و هوای دبی بسیار مطلوب و معتدل می باشد و می توانید سفری خاطره انگیز را در این شهر مدرن و جذاب تجربه نمایید.

هزینه های سفر به استانبول بیشتر است یا دبی؟

قطعا با خواندن این مطلب، متوجه شده اید که دبی اصلا شهر ارزانی نبوده و اگر به دنبال سفری کم هزینه هستید، انتخاب دبی کار عاقلانه ای نمی باشد. البته می توان با اقامت در هتل های 3 ستاره این شهر، بازدید از مراکز تفریحی رایگان و خرید از بازارهای سنتی، هزینه های سفر به دبی را کاهش داد، اما برای تجربه تفریحات رنگارنگ و بی نظیر دبی نیاز به هزینه های قابل توجهی می باشد.

در مقابل در استانبول انتخاب های متعددی جهت کاهش هزینه های سفر دارید و می توانید سفری اقتصادی را در این شهر تجربه کنید. با این وجود امکان سفری لاکچری و پر هزینه به شهر استانبول نیز با اقامت در هتل های گران قیمت و خرید از برندهای جهانی وجود دارد، اما به طور کلی اگر به دنبال انتخابی اقتصادی هستید، شهر استانبول را انتخاب کرده و در صورتی که هزینه سفر برای شما ملاک نبوده و تنها به دنبال لذت بردن از سفر و بازدید از جاذبه های گردشگری هستید، شهر دبی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

هزینه های سفر به استانبول بیشتر است یا دبی؟

سخن پایانی 

در این مطلب از سفر مگ به مقایسه دو شهر توریستی و پر طرفدار استانبول ترکیه و دبی امارات پرداختیم تا در صورتی که در انتخاب میان این دو شهر مانده اید، به راحتی تصمیم گرفته و سفری به یاد ماندنی و مطابق با علایق خود را تجربه نمایید. اگر شما نیز به دبی یا استانبول سفر کرده اید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. شما بین دبی و استانبول کدام شهر را انتخاب می کنید؟ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *