ساعات کاری مراکز دیدنی و تاریخی استانبول: برنامه ریزی سفر به استانبول

15
ساعات کاری مراکز دیدنی و تاریخی استانبول

ساعات کاری مراکز دیدنی و تاریخی استانبول برای گردشگران بسیار حائذ اهمیت می باشد، چرا که جاهای دیدنی استانبول، طیف گسترده‌ای از بناهای تاریخی، موزه‌ها، کاخ‌ها و آثار باستانی را در بر می‌گیرد و هرکدام، داستان‌هایی را از این شهر زیبا، روایت می‌کند و بسیاری از مسافران این شهر، فرصت نمی‌کنند همه جاهای دیدنی استانبول را ببینند و زمان کم می‌آورند. در این مطلب از سفرمگ علاوه‌ بر معرفی جاذبه‌های مهم و معروف استانبول و جاهای دیدنی استانبول، ساعت بازدید را نیز عنوان کردیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا شما را با مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول ترکیه آشنا کنیم.

سفر، فرصتی برای رهایی از روزمرگی و تجربه ی دنیای جدید است. اما این تجربه ی لذت بخش، زمانی کامل می شود که با برنامه ریزی و زمان بندی دقیق همراه باشد. در این مطلب شما را با جاذبهای گردشگری استانبول آشنا مکنیم و ساعت های کاری هر کدام را بررسی میکنیم. ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ، موزه باستان شناسی استانبول، برج گالاتا، آب انبار باسیلیکا و جزیره های پرنس جز مقاصد گردشگری در استانبول می باشد.

بهترین جاهای دیدنی استانبول کجاست؟ (ساعات کاری مراکز دیدنی و تاریخی استانبول)

استانبول یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی در دنیا است که هر سال میزبان هزاران هزار گردشگر می‌شود؛ می دانید چرا؟ پاسخش واضح است. جاهای دیدنی استانبول آن‌قدر متنوع و متعدد هستند که هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارند. مکان های دیدنی استانبول از مسجد و موزه گرفته تا پارک آبی و کاخ‌ها و بازارها هر کدام جذابیت مخصوص به خودشان را دارند. اگر قرار است سفر چندروزه به استانبول داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را کامل بخوانید و جاذبه‌های مد نظرتان را انتخاب کنید تا هنگام سفر، بین تعداد زیاد جاذبه‌ها سردرگم نشوید.

بیشتر بدانید: آب و هوای استانبول در نوروز

مسجد ایا صوفیه

مسجد ایاصوفیه با بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال قدمت به‌عنوان یکی از تاریخی‌ترین بناهای موجود در استانبول شناخته می‌شود که زلزله‌ها، جنگ‌ها و تاریخ بسیاری را به خود دیده است. این بنای تاریخی که پیوندی میان مسیحیت و اسلام به شمار می‌رود، نه‌تنها به‌خاطر قدمت بلکه به‌خاطر معماری منحصربه‌فردش در ترکیه و حتی جهان شهرت دارد و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است.

ساعت کاری: (زمستانها) سه شنبه تا یک شنبه ها از ساعت 9 تا 17 – ( تابستانها) ) سه شنبه تا یک شنبه ها از ساعت 9 تا 19

مسجد ایا صوفیه

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ همچنان یکی از عظیم‌ترین مراکز خرید استانبول است که در آن ۲۶۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند و روزانه بین ۲۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ بازدیدکننده دارد. سقف خیابان‌ها نقاشی شده‌اند و در هر دو طرف حجره‌هایی وجود دارد که در آن‌ها انواع کالا از قبیل پارچه، جواهرات، لوازم‌خانگی، فرش، سرامیک، کتاب، ادویه‌جات و بسیاری موارد دیگر به فروش می‌رسد. مغازه‌هایی که اجناس مشابه می‌فروشند، اغلب در یک قسمت بازار قرار دارند. قیمت‌ها به‌ندرت ثابت هستند، پس چانه زدن، بخشی از فرایند خرید در این بازار است.

ساعت کاری: دو شنبه ها تا شنبه ها از ساعت 9 تا 19 – (یک شنبه ها تعطیل است )

بیشتر بدانید: مراکز خرید معروف در جمعه سیاه استانبول

بازار بزرگ استانبول

بازار مصری ها ( بازار ادویجات)

بازار مصری ها در دهه ۶۰ میلادی به عنوان بخش الحاقی مجموعه‌ی «مسجد جدید استانبول» یا مسجد ینی چامی در رستم پاشا، واقع در محله فاتح استانبول ساخته شد. درآمد حاصل از اجاره‌ی مغازه‌ها و حجره‌های این بازار، کمک هزینه‌ای بود برای تأمین فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه مسجد و مؤسسات وابسته به آن نظیر مدرسه، حمام و بیمارستان. اسم این بازار در گویش مردم ترکیه، «میصیر چارشیشی» یا «بازار مصر» است، زیرا هزینه‌ی ساخت این بازار از مالیات‌هایی که از کالاهای وارداتی مصری اخذ می‌شد،‌ تأمین شده بود.
بازار ادویه در استانبول در روزهای اوج خود، آخرین توقفگاه برای کاروان‌هایی بود که از چین، هند و ایران از راه جاده‌ی ابریشم به استانبول می‌آمدند. اما بازار ادویه کنونی، همانند گذشته دیگر در تصرف حجره‌های ادویه فروشی نیست، بلکه شمار زیادی از ۸۵ فروشگاه موجود در این بازار را آجیل و خشکبارفروشی‌ها و کادوسراها تشکیل می‌دهند. بنابراین چنانچه به ادویه‌جات نیز نیازی نداشتید، امکان خرید سوغاتی گران‌بها در این بازار برای تکمیل سفری خاطره‌انگیز به استانبول وجود دارد.

ساعت کاری: دوشنبه ها تا شنبه ها از ساعت 9 تا 19 – (یک شنبه ها تعطیل است )

بازار مصری ها( ساعات کاری مراکز دیدنی و تاریخی استانبول)

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد مهم‌ترین مسجد استانبول است و به دلیل طراحی داخلی که دارد در میان گردشگران و مردمان منطقه به مسجد آبی معروف شده است. این بنای تاریخی در کنار استادیوم اسب‌سواری بایزید و در مرکز شهر قدیمی استانبول قرار گرفته است. ساخت این مسجد به سال‌های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ باز می‌گر‌دد. دستور ساخت این مجموعه توسط سلطان احمد یکم عثمانی صادر شد. هنگامی که سلطان احمد یکم در سال ۱۶۱۷ درگذشت، پیکر او در این مسجد به خاک سپرده شد و مقبره‌ای نیز برای او و خانواده‌اش ساخته شد. از نظر موقعیت جغرافیایی، مسجد آبی درست در روبه‌روی مسجد ایاصوفیه واقع شده است تا با این مسجد رقابت کند.
معمار این مسجد فردی به نام صدفکار مهمت آقا یکی از شاگردان معمار سینان بوده است. این مسجد یک مجموعه وسیع است و همانند سایر مساجد مهم در سراسر دنیا، از بخش‌های مختلفی همچون مدرسه دینی، بازار (جهت تامین مالی مسجد)، آشپزخانه، کتابخانه و … تشکیل شده است.

ساعت کاری: این مسجد در 24 ساعت شبانه روز ( بجز ساعات شرعی – یعنی زمانهای اقامه نماز ) بازاست.

مسجد سلطان احمد

قصر توپکاپی

کاخ توپکاپی استانبول یا کاخ توپ قاپی مهم ترین جاذبه در شهر قسطنطنیه و یکی از مراکز تفریحی و گردشگری استانبول است. کاخ توپکاپی اولین کاخ ساخته شده به دست پادشاهان عثمانی بوده که فوق العاده مجلل و وسیع می باشد. در سنه 1453 میلادی بعد از فتح این شهر بود که سلطان محمد دوم دستوری مبنی بر ساخت کاخی مجلل صادر کرد تا مقر فرماندهی اش باشد.

ساعت کاری: از چهار شنبه ها تا دو شنبه ها از ساعت 9 تا 17 – (سه شنبه ها تعطیل است )

قصر توپکاپی( ساعات کاری مراکز دیدنی تاریخی استانبول)

برج گالاتا

برج گالاتا استانبول یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی ترکیه است که در محل اتصال شاخ طلایی به تنگه بسفر سر برافراشته است. برج استانبول که با نام استانبول کوله‌سی هم شناخته می‌شود در میانه های و هوی شهری زیبا و باستانی، داستان‌های تلخ و شیرین زیادی را در دل دارد. بر بلندای این سازه استوار می‌توانید نمای کامل و ۳۶۰ درجه‌ای از شهری را ببینید که زمانی قسنطنیه نام داشت و محل فرمانروایی امپراطوران روم شرقی بود.

ساعت کاری: این برج هر روز از ساعت 9 تا 20 باز میباشد.

ساعات کاری مراکز دیدنی و تاریخی استانبول

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه استانبول، بر روی یکی از هفت تپه اصلی شهر به دستور یکی از پادشاهان قدرتمند عثمانی ساخته شده است. معماری ظریف و بی نظیر آن، نشان دهنده قدرت پادشاه آن زمان و همین طور دانش معماری ترک های عثمانی می باشد. مسجد سلیمانیه استانبول جزو پربازدیدترین جاذبه های گردشگری ترکیه است که سالانه توریست های زیادی مخصوصا از جمع مسلمانان از آن بازدید می کنند.

نکته جالب توجه این است که کاشی کاری های زیبا و تذهیب ‌های هنرمندانه اثر دست هنرمندان خراسان ایران در این بنا به چشم می خورند. بخش طراحی معماری بنا نیز از شاهکارهای معماری عثمانی محسوب می شود. در این مقاله از اقامت ۲۴، هر آنچه که شما باید در مورد این مسجد، تاریخچه و نحوه معماری آن بدانید، آورده شده است. با ما همراه باشید تا درباره نحوه دسترسی به مسجد سلیمانیه و همین طور جاهای دیدنی اطراف آن هم بیشتر بدانید.

ساعت کاری: این مسجد هر روز از ساعت 9:30 تا 17:30 باز میباشد.

آب آنبار بازیلیکا

آب انبار باسیلیکا استانبول پیشینه تاریخی ارزشمندی دارد که با یک افسانه قدیمی گره خورده و سرگذشت این جاذبه باستانی را چندبرابر کرده‌ است. اگر کنجکاوید همه‌چیز را درباره تاریخچه این آب انبار قدیمی بدانید و از چگونگی بازدید از آن، باخبر شوید؛ بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید و با یکی دیگر از معروف‌ترین جاهای دیدنی قسمت اروپایی استانبول آشنا شوید.

ساعت کاری: این آبانبار هر روز از ساعت 9 تا 20 باز میباشد.

بیشتر بدانید: بهترین مراکز خرید استانبول

موزه هنرهای مدرن استانبول

ایده تاسیس این موزه اولین بار در نمایشگاه بین المللی معاصر استانبول در سال ۱۹۸۷ مطرح شد. چندین سال طول کشید تا این کار از یک ایده خام به یک موزه واقعی تبدیل شود و به طور کامل اجرا گردد. سرانجام در سال ۲۰۰۴ این موزه آغاز به کار کرد و به اولین موزه هنرهای مدرن استانبول تبدیل شد. تاسیس موزه هنرهای مدرن به وسیله بخش خصوصی انجام گرفت، اما پشتیبانی آن توسط بخش دولتی ترکیه بود.

ساعت کاری: از سه شنبه ها تا یک شنبه ها از ساعت 10 تا 18 باز میباشد.( پنج شنبه ها از ساعت 10 تا 20 )

در آخر

استانبول، شهر افسانه ای که در گذرگاه تاریخ، فرهنگ ها و قاره ها قرار گرفته و مقصدی بی نظیر برای سفری خاطره انگیز است. از بناهای تاریخی باشکوه و مساجد خیره‌کننده تا بازارهای پر جنب و جوش و خیابان‌های مدرن، استانبول برای هر سلیقه ای جذابیت دارد. در این مطلب شما را با تعدادی از جاذبه های گردشگری استانبول آشنا کردیم و در کنار آن ساعت کاری هر کدام را عنوان کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *