معرفی تفريحات و مکان های دیدنی در سفر به قطر

2
مکان های دیدنی در سفر به قطر

قطر با میراث غنی خود به عنوان مرکز فرهنگی و تاریخی، مکان های دیدنی بسیاری برای بازدید دارد. تاریخ غنی و با سابقه قطر تقریباً به هر کجا که نگاه کنید قابل مشاهده است، از معماری و موزه‌ها گرفته تا مکان‌های میراث جهانی یونسکو و بازارها. در این مطلب به معرفی مکان های دیدنی قطر می‌پردازیم. اگر قصد دارید به قطر سفر کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

[lwptoc title=”آنچه در ادامه خواهید خواند:”]

مکان های دیدنی قطر

مكان های ديدنی در قطر كدامند؟

قطر با داشتن جاذبه های گردشگری متنوع يكی از مقصدهای محبوب گردشگری است. مکان‌های ديدنی قطر با نورپردازی عالی، طبیعت شگفت‌انگیز و معماری مدرن، جذابیت‌های بسياری دارند. از مشهورترین جاهای ديدنی قطر می‌توان به موزه ملی قطر، جزيره مرواريد، سوق واقف و دهكده فرهنگی کاتارا اشاره کرد.

معروف ترين موزه ها و مكان های فرهنگی در قطر

بازدید از دوحه و کاوش در ویژگی های فرهنگی قطر بینشی از تاریخ و توسعه پایتخت قطر ارائه می دهد. در ادامه شما را با معروف ترين جاذبه های تاريخی و فرهنگی قطر آشنا می كنيم.

موزه هنرهای اسلامی قطر

موزه هنرهای اسلامی در انتهای کورنیش (به طول هفت کیلومتر)، یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی قطر محسوب می شود و در قلب دوحه قرار دارد. طراحی این موزه به‌گونه‌ای است که از زوایای خاصی به نظر می‌رسد که موزه روی آب شناور می باشد. معماری شگفت‌انگیز هندسی این موزه که توسط معمار معروفی به نام یو مینگ پی طراحی شده، هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌سازد. فقط نقاشی‌های موجود در کلکسیون این موزه از سه قاره مختلف و در طول چهارده قرن گردآوری شده‌اند.

این موزه هفت طبقه دارد، دو طبقه آن زیر آب ساخته شده و آثار هنری بی شماری را در خود جای داده است. در موزه هنرهای اسلامی، آثار باستانی اسلامی چون کتاب‌های خطی، پارچه‌های نفیس، سنگ‌های گران‌بها و سکه‌های قدیمی به نمایش گذاشته شده است.

موزه هنرهای اسلامی قطر

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر در سال 2019 افتتاح شد و تاریخ قطر را در سه بخش آغاز، زندگی کنونی و تاریخ مدرن نشان می‌دهد. ساختمانی که در محل موزه ملی اصلی قطر ساخته شد، توسط معمار ژان نوول طراحی و از رز صحرا الهام گرفته است که در قطر یافت می شود. در این مجموعه یک کاخ تاریخی واقع شده، که این بنا در گذشته موزه ملی بوده است. این موزه دارای ۱۱ گالری است که هر گالری از طریق صدا (موسیقی و تاریخ شفاهی)، تصویر (تصاویر فیلم و بایگانی) و رایحه‌های خاص، تجربه‌ای چند حسی را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.

طراحی موزه ملی قطر به قدری پیچیده است که هر کسی می تواند آن را به اشتباه یک شاهکار اوریگامی تصور کند. معمار این موزه معتقد بود که گل رز صحرا نشان دهنده مسیر زمان است و این ایده را در طراحی بنا محقق کرد.

موزه ملی قطر

مسجد جامع دولتی قطر

مسجد دولتی قطر یکی از بزرگترین مساجد قطر می باشد که باید از آن دیدن کنید و این مسجد به «امام محمد بن عبدالوهاب» تغییر نام داده است.

مسجد دولتی در منطقه جبیلات دوحه درست در جنوب کورنیش، بر فراز تپه ای مشرف به باشگاه ورزشی قطر، قرار دارد. این مسجد که در نیمه اول قرن بیستم ساخته شد، دارای ساختمانی باشکوه با گنبدهای فراوانی می باشد و ترکیبی جذاب از معماری سنتی عربی و مدرن را به نمایش می گذارد. مسجد جامع دارای نورپردازی‌های چشم‌نوازی می باشد که در هنگام شب جلوه‌ای زیبا به نما و معماری خارجی آن می‌بخشد.

مسجد جامع دولتی قطر

دهکده فرهنگی کاتارا

 دهکده فرهنگی کاتارا، مکانی باستانی می باشد که در کنار منطقه تجاری خلیج غربی و برج‌های منطقه مسکونی مروارید دوحه ساخته شده است. این مکان رویدادهای بزرگی مانند جشنواره فیلم دوحه ترایبکا، TEDx دوحه و جشنواره فیلم جوانان آجیال را سازماندهی می کند. این دهکده بزرگ بخش‌های متنوعی در بر می گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به ساحل کاتارا، خانه اپرا، سینما، سالن تئاتر و مسجد اشاره کرد. دهکده فرهنگی کاتارا یکی دیگر از بهترین مکان ها برای بازدید در قطر به شمار می آید.

دهکده فرهنگی کاتارا

بهترين مكان های ديدنی قطر با خانواده

از مناظر دیدنی حیات وحش و ماجراجویی در فضای باز گرفته تا بازديد از پارک‌های موضوعی، قطر می‌داند که چگونه بچه‌ها را سرگرم کند. در کنار برخی نقاط فرهنگی، بسیاری از جاذبه‌های خانوادگی در قطر می‌توانند شما را سرگرم سازند. اگر قصد سفر به قطر را دارید و می‌خواهید برترین جاذبه‌های دوست‌دار خانواده در قطر را کشف کنید، در ادامه بهترين مكان های تفريحی قطر را معرفی كرده ايم.

بهترين مكان های ديدنی قطر با خانواده

پارك Angry Birds قطر

پرندگان خشمگین یک پارک موضوعی است که در 17000 متر مربع در شهر دوحه قرار گرفته است. این شهربازی با بیش از 20 سواری هیجان انگیز برای همه سنین، دارای انواع فروشگاه های غذا و نوشیدنی، وسایل تفریحی آموزشی، فروشگاه های سوغات، مکان های مهمانی و گزینه های سرگرمی مختلف است. این پارك مکانی ایده آل برای خانواده ها به شمار می آيد و حدود 4 تا 5 ساعت از وقت شما را به خود اختصاص خواهد داد.

باغ وحش الخور قطر

باغ وحش الخور بزرگترین باغ وحش کشور قطر مي باشد که شامل یک منطقه بازی برای بچه ها، یک زمین فوتبال، یک مسیر پیاده روی ورزشکاران، یک آبشار، موزه، یک زمين گلف و چندين رستوران و امکاناتی برای نگهداری مجموعه ای از پرندگان و حیوانات است. امروزه این پارک خانوادگی فقط یک تور کوچک حیات وحش در قطر نیست، بلکه به عنوان یک مرکز توریستی شناخته می شود که در آن می توانید یک روز کامل را برای تفریح و سرگرمی جهت تعطیلات خانوادگی خود بگذرانید.

باغ وحش الخور قطر

پارك آبی آبشار صحرا و پارك ماجراجويی

پارک آبی و ماجراجویی Desert Falls در قلب استراحتگاه ساحلی Salwa واقع در منطقه جنوبی قطر در نزدیکی مرز عربستان سعودی قرار دارد. این پارک با بیش از 25 وسیله سواری، سرسره و جاذبه‌هایی مانند Whizzard Mat Racer، King Cobra وShip Kids Pool یکی از پارک‌هایی است که در سفر خود در قطر نباید از دست بدهید.

برخي از استخرها در اين پارك به طور خاص برای کودکان کوچکتر طراحی شده اند. اگر به دنبال فعالیت‌های بیشتری هستید، این پارک همچنین دره نوردی و کارتینگ را ارائه می‌کند.

پارك آبی آبشار صحرا و پارك ماجراجويی

بهترين مكان های ديدنی قطر در شب

پایتخت قطر ممکن است به خاطر آسمان‌خراش‌های فوق‌مدرن و شاهکارهای معماری مشهور باشد، اما مكان هاي ديدني تاریخی و حتی سافاری‌های صحرا زمانی که خورشید غروب می‌کند، نویدبخش هیجان فراوانی است.

در بهترین بازار سنتی قطر قدم بزنید، در حالی که خورشید بر فراز خط افق غروب می کند با دوستان خود در يكی از كافه های سوق واقف كمی استراحت كنيد. در ادامه بهترین تفريحات شبانه قطر را به شما معرفی می كنيم.

تور شبانه سافاری صحرا

تورهای سافاری صحرا در قطر بسیار محبوب هستند. شما نباید فرصت شرکت در تور سافاری در صحرا را از دست بدهید، زیرا یکی از بهترین فعالیت هایی است که می توانید در قطر انجام دهید. مناظر خارق العاده ای را می توان در سافاری صحرا تماشا نمود. از تفریحات تور سافاری در صحرا می‌توان به برگزاری کمپ‌های صحرایی، تماشای ستارگان، جشن و موسیقی در شب اشاره داشت. به طور معمول تورهای سافاری صحرا همراه با ترانسفر رفت و برگشت هستند.

بازديد از سوق واقف

سوق واقف یکی از بهترین مکان‌های دیدنی دوحه محسوب می شود. این بازار برای فروش پوشاک سنتی، ادویه جات، صنایع دستی و سوغاتی ها مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه قدمت این بازار حداقل به صد سال قبل می رسد، اما در سال 2006 بازسازی شد تا سبک معماری سنتی قطری خود را حفظ کند. این بازار بین مردم محلی و مسافران بسیار محبوب می باشد.

سوق واقف تنها چند دقیقه با کورنیش فاصله دارد و مکان خوبی برای خرید، خوردن غذاهای لذیذ یا گذراندن وقت در یکی از کافه های محلی جذاب آن است. در هنگام شب اين بازار شلوغ تر است، همچنین در برخی مواقع نمایش های خیابانی شبانه نیز در سوق واقف برگزار می‌شود که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

بهترين مكان های ديدنی قطر در شب

تور كشتی كروز در جزيره مرواريد قطر

مروارید قطر جزیره ای دست ساز در سواحل قطر است که دارای اسکله های تفریحی به سبک مدیترانه ای، برج ها و خانه های مسکونی، هتل های مشهور بین المللی، ویلاهای خصوصی و بوتیک ها و نمایشگاه هایی با برندهای برتر است. اين جزيره در نزدیکی مرکز شهر دوحه قرار دارد و از گردشگران برای کشف چشم‌اندازهای باشکوه و جزایر آرام استقبال می‌کند.

در اين جزيره تعداد زیادی كروزهای تفریحی با عرشه‌های وسیع وجود دارند كه می توانيد به دلخواه خود يكی از كشتی های مجلل و يا سنتی را همراه با سرو شام رزرو كنيد. توجه داشته باشيد كه تور کشتی کروز در جزيره مرواريد حدود 2 ساعت طول می‌کشد.

تور كشتی كروز در جزيره مرواريد قطر

مكان های ديدنی رايگان در قطر

بسیاری از مكان های ديدنی در قطر هیچ هزینه ای ندارند، دوحه مكان های ديدنی رایگان فراوانی دارد که براي همه سنين مناسب است. بنابراین، برای اینکه نقطه شروعی به شما بدهیم، چند مورد از مكان های ديدنی رایگان را در ادامه اين مطلب ارائه می‌کنیم.

بازديد از مرکز خرید ویلاجیو

ویلاجیو که در منطقه Aspire در خیابان الوعب و غرب دوحه قرار دارد، یکی از منحصر به فردترین مراکز خرید نه تنها در دوحه بلکه در کل جهان محسوب می شود. این مرکز خرید تجربه ای به یاد ماندنی ارائه می دهد و خانه بسیاری از فروشگاه ها و رستوران های غربی می باشد. ویلاجیو شبیه به ونیز با آسمان آبی و پل ها طراحی شده است، حتی در این مرکز خرید کانال آبی وجود دارد که می‌توانید در آن سوار گوندولا شوید. مرکز خرید ویلاجیو سرگرمی های بسیاری برای خانواده ها دارد، یک زمین اسکی روی یخ و کارتینگ، بولینگ، بیلیارد، سینما و موارد دیگر از تفریحات این مجموعه هستند.

مرکز خرید ویلاجیو

پارک میا دوحه

پارک MIA قطر در تمام طول سال جاذبه‌هایی از جمله نمایش فیلم، رویدادهای ورزشی، کافه‌های فضای باز، کارگاه‌های هنری و غیره را ارائه می‌کند. پارک MIA، مکان مناسبی برای لذت بردن از پیک نیک یا قدم زدن در هنگام غروب خورشید است که با فعالیت های خانوادگی و آثار هنری جذاب همراه خواهد بود. در آخر هفته بازارهای حراجی در پارک میا برگزار می‌شود که می‌توانید خرید به صرفه‌ای داشته باشید.

پارک میا قطر

موزه مشيرب

بازدید از مشیرب یکی از بهترین تفریحات رایگان قطر است. موزه‌های مشیرب که درست در مرکز شهر دوحه واقع شده است، به گذشته چهار خانه میراث تاریخی احترام می‌گذارد. هر چهار خانه در حال حاضر موزه هایی هستند که به توسعه فرهنگی و اجتماعی قطر اختصاص یافته اند. هر خانه به روش سنتی قطری با حیاط های باز ساخته شده اند. مسجد بزرگی اطراف موزه‌ها را احاطه کرده است و سوق واقف نمادین در نزدیکی آن قرار دارد.

مكان های ديدنی رايگان در قطر

بازديد از كتابخانه ملی قطر

كتابخانه ملی قطر یکی از بهترین کتابخانه های جهان است، این سازه باورنکردنی شبیه به سفینه فضایی، شامل سرزمین عجایب ادبی با دو میلیون کتاب، از جمله نقشه های باستانی و قرآن ها و ادبیات مربوط به قرن پانزدهم مي باشد. در داخل، قفسه های کتاب تقریباً روی دیوار کتابخانه شناور به نظر می رسند. در مرکز این اتاق وسیع، گودال هزارتو مانندی وجود دارد که در آن همه کتاب‌های میراث باستانی در پیچ و خم قفسه‌هایی که به دقت قرار گرفته‌اند، نگهداری می‌شوند.

بازديد از كتابخانه ملی قطر

ساحل التخيرا قطر

ساحل Al Thakira که در حدود 35-40 کیلومتری دوحه قرار دارد، مکانی ایده آل برای شنا، آفتاب گرفتن یا گذراندن یک روز آرام در ساحل است. این ساحل با حدود ۱۰ کیلومتر طول، در یک طرف آن منظره‌ای تماشایی از دریا قرار دارد و در طرف دیگر نمایی چشمگیر از صحرا.

ساحل التخیرا شن‌های روانی دارد، در نتیجه قدم‌زدن در این ساحل نیز تجربه‌ا‌ی متفاوت از ساحل‌گردی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد و مكانی عالی برای آفتاب گرفتن و پیک نیک محسوب مي شود. این ساحل مناظری آرام از بزرگترین و قدیمی ترین ذخایر درختان حرا را در خود جای داده است.

سخن آخر

کشور قطر سرشار از جاذبه‌های مختلف مانند موزه‌ها، گالری‌ها و مراکز خرید می باشد که سنت و مدرنیته را در کنار هم نمایش می‌دهند. قطر با تسهیل شرایط ویزا، پذیرای گردشگران از سراسر جهان است تا بازدیدکنندگان بیشتری بتوانند از غذاهای محلی و بین المللی، سرگرمی ها و معماری شگفت انگیز این کشور لذت ببرند. امیدوارم این مطلب در برنامه ریزی سفر به شما کمک کند و اوقات خوبی را در قطر داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *