هزینه سفر به دبی چقدر است: محاسبه ۰ تا ۱۰۰ هزینه سفر به دبی

1
هزینه سفر به دبی چقدر است

هزینه سفر به دبی چقدر است؟ شاید پاسخ سوال هزینه سفر به دبی چقدر است اولین سوالی باشد که برای برنامه ریزی سفر در ذهن شما شکل بگیرد. برای پاسخ به این سوال در این مقاله از سفرمگ قصد داریم بررسی کنیم که از لحظه‌ای که عزم سفر به دبی می‌کنید تا انتهای سفر خود، به چه مبلغی از پول نیاز دارید؟

جهت برآورد کلی هزینه سفر به دبی، باید با توجه به بودجه و تمامی جوانب سفر مانند اخذ ویزا، مسیرهای رسیدن به دبی، غذا و رستوران، کرایه تاکسی و حمل و نقل عمومی، تفریحی یا تجاری بودن سفر، بازدید از جاذبه های گردشگری، هتل مورد نظر جهت اقامت و موارد دیگر در نظر گرفته شود. به‌طورکلی می‌توان گفت هزینه یک سفر معمولی یک هفته‌ای به دبی حدودا” 4 هزار درهم است. حالا هرچقدر که تفریحات، محل اقامت و رستوران‌های خود را لاکچری‌تر کنید، این هزینه افزایش پیدا می‌کند.

هزینه سفر به دبی چقدر است؟

دبی یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان با جاذبه‌های دیدنی و امکانات تفریحی و گردشگری بسیار است و به همین دلیل مقصد جذابی برای گردشگران خارجی محسوب می‌شود. یکی از مهمترین مواردی که در طول سفر به این شهر باید در نظر گرفت، هزینه‌های مربوط به سفر است. هزینه سفر به این شهر تنها شامل بلیط رفت و برگشت و اقامت نمی‌شود، بلکه با توجه به هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک، حمل و نقل، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و خرید و … تغییر می‌کند.

هزینه های سفر به دبی چقدر است

شاید این مطلب برایتان جالب باشد: ملزومات سفر به دبی در 2024

مقایسه هزینه سفر به دبی با تور و بدون تور: کدامیک مقرون به صرفه‌تر است؟

دبی، نگین خاورمیانه، مقصدی محبوب برای ایرانیان است که سفر به آن به دو صورت با تور و بدون تور امکان‌پذیر است. انتخاب هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارد و هزینه سفر به دبی با هر کدام از این روش‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت است.

سفر به دبی بدون تور

در سفر بدون تور، شما مسئولیت تمام مراحل سفر از جمله رزرو بلیط هواپیما، هتل، اخذ ویزا، برنامه‌ریزی برای گشت و گذار و… را بر عهده خواهید داشت. این نوع سفر می‌تواند برای افراد باتجربه و کسانی که به دنبال سفری مستقل و انعطاف‌پذیر هستند مناسب باشد. اگر به دنبال سفری ارزان‌تر هستید، سفر بدون تور می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در این نوع سفر، شما می‌توانید با انتخاب هتل و پرواز ارزان‌تر، هزینه‌های خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

برای اطلاعات بیشتر راهنمای سفر به دبی بدون تور را مطالعه کنید.

سفر به دبی با تور

سفر با تور، تمام دغدغه‌های سفر را از شما می‌گیرد. تورها معمولاً شامل بلیط هواپیما، هتل، ویزا، ترانسفر فرودگاهی، گشت و گذار و… می‌شود و شما می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی از سفر خود لذت ببرید. هزینه تور با توجه به نوع و کیفیت هتل، برند شرکت هواپیمایی و مدت زمان اقامت، هزینه ها متغیر می باشد. هزینه سفر به دبی با تور به طور کلی از سفر بدون تور بیشتر است. این موضوع به دلیل خدماتی است که در تور ارائه می‌شود، مانند ترانسفر فرودگاهی، گشت و گذار و… می باشد. در نهایت، انتخاب بین سفر به دبی با تور و بدون تور به سلیقه، نیاز و بودجه شما بستگی دارد.

برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟

برای پاسخ به این سؤال که برای سفر به دبی چقدر پول ببریم باید گفت که تعداد روزهای اقامت و علایق شما در این امر بسیار تأثیرگذار است؛ اما توصیه می‌شود درصورتی‌که دو نفر هستید و تور دبی را برای یک هفته رزرو کرده‌اید، به طور میانگین حدود ۷ الی ۸ هزار درهم برای خوردوخوراک و تفریح در دبی به همراه داشته باشید. در ادامه به هزینه های تقریبی برای بقیه موارد می پردازیم.

هزینه اخذ ویزای توریستی دبی و عوارض خروج از کشور

قدم اول برای سفر به دبی داشتن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار برای تهیه ویزا است. برای سفر به دبی، اتباع ایرانی به ویزای توریستی نیاز دارند که هزینه ویزای توریستی دبی به نوع ویزا (یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود) و مدت زمان اقامت شما در دبی بستگی دارد. همچنین هنگام خروج از مرز، ملزم به پرداخت عوارض یا عوارض خروج از کشور می باشید که باید آن را در لیست هزینه های سفر قرار دهید. به روزترین قیمت های ویزای دبی و عوارض خروج از کشور به اینصورت می باشد:

هزینه ویزای ۱۴ روزه عادی حدود ۲۸۰ درهم

هزینه عوارض خروج از کشور مرتبه اول ۴۰۰ هزار تومان

هزینه عوارض خروج از کشور مرتبه دوم ۶۰۰ هزار تومان

هزینه عوارض خروج از کشور مرتبه سوم به بعد ۸۰۰ هزارتومان

هزینه‌های مربوط به بلیط سفر

دومین هزینه سفر به دبی، هزینه خرید بلیط رفت و برگشت شماست. شما می توانید با هواپیما یا کشتی به دبی سفر کنید که در ادامه به بررسی هزینه هر کدام پرداخته ایم.

هزینه سفر به دبی با هواپیما

هزینه‌‌های مربوط به بلیط سفر یکی از مواردی است که در برنامه‌ریزی برای هزینه سفر به دبی باید به آن توجه کرد. هزینه بلیط رفت و برگشت سفر به دبی در سال ۱۴۰۲ به صورت فرست‌ کلاس حدوداً بین  ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان و هزینه بلیط رفت و برگشت به دبی در کلاس اکونومی چیزی حدود ۹ میلیون تومان برای یک بزرگسال است.  توجه داشته باشید که قیمت بلیط رفت و برگشت دبی متناسب با توجه به شرایط هر فردی، متفاوت خواهد بود. به گزارش skyscanner ارزانترین ماه های سال برای سفر به دبی جولای و آگوست می باشد.

سفر به دبی با کشتی

اگر می‌خواهید یک سفر اقتصادی به دبی داشته باشید، می‌توانید به صورت دریایی نیز به این شهر توریستی سفر کنید. سفر دریایی نسبت به سفر هوایی کمتر رایج، اما بسیار هیجان انگیز است و از این طریق، قادر خواهید بود در هزینه سفر به دبی صرفه جویی کنید. اگر تصمیم دارید از طریق دریا به دبی سفر کنید، باید ابتدا به بندر لنگه بروید. برای این منظور می‌توانید از قطار یا اتوبوس استفاده کنید و سپس با کشتی‌های مسافربری به سمت دبی حرکت کنید. هزینه سفر با کشتی به دبی بسیار اقتصادی و به‌صرفه بوده و حدود قیمت آن ۳ میلیون تومان برای کشتی‌های تندرو است.

بیشتر بدانید: چگونه با کشتی به دبی سفر کنیم؟

هزینه حمل و نقل در دبی

بنزین در دبی گران تر از ایران است به همین دلیل هنگام ورود به دبی هزینه حمل و نقل بسیار مهم است. اما هنگامی که نیاز به تاکسی داشتید، هزینه تاکسی های کرم رنگ و تاکسی های اینترنتی، پایین تر از سایر تاکسی ها می باشد. در نظر داشته باشید اوبر و کریم از معتبرترین برندهای تاکسی اینترنتی های دبی به شمار می روند. هزینه های تقریبی تردد در دبی به شکل زیر می باشد.

هزینه تاکسی: حدوداً 2 درهم به ازای هر کیلومتر است. برای هر مسیر حداقل 20 تا 25 درهم.

هزینه مترو: بلیط تک سفر حدود 6 درهم است.

هزینه اتوبوس: بین 5 تا 15 درهم بسته به مسیر

هزینه اجاره خودرو: بسته به نوع خودرو متفاوت است مثلا هزینه یک روز اجاره هیوندای اکسنت مدل 2020 حدود 45 دلار است

هزینه سفر به دبی(تاکسی دبی)

هزینه اقامت در سفر دبی

یکی دیگر از مواردی که در برنامه‌ریزی برای هزینه سفر به دبی اهمیت دارد، هزینه رزرو هتل و محل اقامت است. کیفیت هتل و محل اقامت تاثیر بسزایی در تجربه سفر شما خواهد داشت، بنابراین بهتر است هتلی با امکانات رفاهی مناسب را برای اقامت خود در نظر بگیرید. تمامی هتل‌هایی که در دبی وجود دارند، امکانات رفاهی و خدمات لوکسی ارائه و مسافران خود را شگفت‌زده می‌کنند. محل اقامتتان می‌تواند یک هتل فوق‌ لاکچری در برج العرب باشد و یا یک هتل 3 ستاره با امکانات معمولی. بسته به انتخاب شما، هزینه اقامتتان در دبی متفاوت است. معمولا هزینه رزرو هتل ها در ماه های مختلف سال مانند کریسمس، عید و … بیشتر می باشد. به‌طورکلی برای یک شب اقامت در هتل‌های دبی از ۴۰ تا ۵۰۰ دلار می‌توانید هزینه کنید.

بیشتر بدانید: لوکس ترین و گران ترین هتل های دبی

شاید این مطلب برایتان جالب باشد: هتل های ارزان دبی کدامند؟

هزینه تفریحات دبی

هزینه تفریح و گشت‌وگذار در دبی نیز به کیفیت و کمیت تفریحاتی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. از طرف دیگر درصورتی‌که تمایل دارید هزینه تفریح و گشت‌وگذار در این شهر برای شما پایین‌تر باشد، باید تا حد ممکن تفریحات رایگان را جایگزین تفریحات گران‌ قیمت کنید.

 لیست قیمت تعدادی از تفریحات دبی:

بلیط پارک آبی: حدود 300 درهم

شهربازی: حدود 300 درهم

بازدید از برج خلیفه: 154 درهم

بلیط چرخ و فلک: 150 درهم برای بزرگسالان و 100درهم برای کودکان

آکواریوم : ۱۷۵ تا ۴۰۰ درهم

دلفیناریوم: ۷۵ درهم

فلایینگ کاپ دبی: 60 درهم

بازدید از باغ گاردن گلو: 65 درهم

بازدید از موزه آینده: 145 درهم

بازدید از موزه مادام توسو: ۱۴۵ درهم

تفریحات دبی

لیست قیمت تفریحات لاکچری دبی:

تورهای سافاری: ۱۵۰ تا ۳۱۰ درهم

فلای بورد: ۳۷۰ درهم

جت اسکی: از ۳۷۰ درهم

تورهای هلی‌کوپتر سواری: از ۶۷۰ درهم

اسکای دایوینگ (چتربازی) در دبی: از 1700 درهم

غواصی در عمیق‌ترین استخر دبی: ۴۰۰ تا ۱۸۰۰ درهم

بالن سواری در دبی: 900 درهم

بیشتر بدانید: بهترین تفریحات سرپوشیده دبی مناسب برای تابستان

بالن سواری در دبی

هزینه رستوران و غذا در دبی

مسافرانی که در صدد کم کردن هزینه سفر به دبی می باشند، باید با آگاهی از هزینه غذاها، با کیفیت ترین خوراکی ها را با مناسب ترین هزینه تهیه نمایند. رستوران های رستوران Al Mahara، رستوران Al Ustad و رستوران The Daily Grill، جزء رستوران های معروف دارای غذاهای با کیفیت و قیمت مناسب می باشند. همچنین جهت تهیه غذاهای ارزان قیمت می توانید به رستوران های دریایی فیش هات، وکیو نودل بار، رستوران راوی، رستوران اپریشن فلافل، کافه رستوران بتاوی، رستوران کی اف سی و برگر کینگ مراجعه نمایید. دبی همچنین دارای تعدادی رستوران گران قیمت است که غذاهای لوکس و مجلل را ارائه می دهند، مانند رستوران At.mosphere ، رستوران Jean-Georges Dubai، رستوران Zuma  می باشند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: معرفی كامل بهترین رستوران های دبی

رستوران های دبی

تاثیر زمان سفر در هزینه

یکی دیگر از فاکتورهایی که در هزینه‌های مربوط سفر دبی اهمیت دارد، زمان سفر است. زمان سفر در هزینه‌های مربوط به تمامی مسافرت‌ها لحاظ می‌شود و تنها به دبی اختصاص ندارد. در زمان‌های پیک سفر دبی که اغلب تعطیلات نوروز و فصل پاییز و زمستان که هوای این شهر بسیار مطبوع و مساعد است، تمامی هزینه‌ها از جمله بلیط سفر، هزینه رزرو هتل و حتی تفریحات و … افزایش می‌یابد.

سخن پایانی…

به‌طورکلی می‌توان گفت هزینه یک سفر معمولی یک هفته‌ای به دبی حدود 25 تا 30 میلیون تومان است. حالا هرچقدر که تفریحات، محل اقامت و رستوران‌های خود را لاکچری‌تر کنید، این هزینه افزایش پیدا می‌کند. قیمت‌هایی که در این مقاله مشاهده کردید، هزینه سفر به دبی ۱۴۰۲ است و با توجه به فاکتورهای مختلف همچون زمان، فصل و… می‌تواند متفاوت باشد. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. با آرزوی سفری خوش.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *