آب و هوای دبی در نوروز: سفری دلچسب در آب و هوای خنک و بهاری دبی

6
آب و هوای دبی در نوروز

آب و هوای دبی در نوروز چگونه است؟ آیا هوا گرم و شرجی است یا خنک و ملایم است؟ در ایام تعطیلات دبی به یکی از مقصدهای گردشگری بسیاری از ایرانی‌ها تبدیل می‌شود. به طوری که بسیاری ترجیح می‌دهند در روزهایی که آب و هوای بسیاری از مناطق کشور هنوز در سرمای زمستان مانده است، به یک شهر گرمسیر مسافرت کنند. حال اگر این شهر از یک کشور خارجی با جاذبه‌های گردشگری متعدد هم باشد که مطمئنا طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

آب و هوای دبی در نوروز خنک و تا حدی خشک است. در این زمان از سال، دمای هوا به تدریج از گرمای زمستان کاسته می‌شود و به سمت بهار دلنشین می‌رود. میانگین دما در فروردین ماه بین 18 تا 30 درجه سانتی‌گراد است. در طول روز، آسمان صاف و آفتابی است و احتمال بارندگی بسیار کم است. هوای خنک و مطبوع نوروز، دبی را به مقصدی ایده آل برای سفر تبدیل می‌کند. در این زمان می‌توانید از گشت و گذار در جاذبه‌های گردشگری دبی، تفریحات ساحلی و یا خرید در مراکز خرید لوکس لذت ببرید.

آب و هوای دبی در فصول مختلف چگونه است؟

اگر شما از ایران به دبی سفر می‌کنید، احتمالا ترجیح می‌دهید که در فصل زمستان یا تعطیلات عید نوروز مسافرت بروید. اما بهتر است که یک دید کلی از فصل‌های دبی داشته باشید تا متناسب با شرایط مختلف، برای سفر به دبی اقدام کنید. آب و هوای دبی در عید نوروز، بسیار خنک و مطبوع است، همچنین می توانید از اکثر تفریحات بیرونی و غیر سر پوشیده لذت ببرید.

چه زمانی به دبی سفر کنیم؟

نوروز بهترین ایام سال برای سفر به دبی است. نکته حائذ اهمیت این است که آب و هوای دبی در نوروز خنک تر از بقیه فصول است به همین دلیل نه تنها ایرانی‌های زیادی علاقمند هستند در این ایام به دبی سفر کنند، بلکه از سراسر دنیا نیز گردشگرانی وجود دارند که در همین ایام وارد شهر دبی می‌شوند. مارس آخرین ماه سال است که با اسفند و فروردین مصادف می‌شود و هوای بعد از ظهر این شهر تا 28 درجه سانتیگراد گرم می‌شود. سپس در طول شب به 17 درجه سانتیگراد می‌رسد. با پوشیدن یک لباس گرم مثل سوییشرت نازک یا ژاکت هم می‌توانید در کنار سواحل این شهر قدم بزنید یا به مرکز خرید بروید. با گذشتن از ایام نوروز به تدریج دمای هوای این شهر نیز روند صعودی می‌گیرد و محدوده دما به 37 درجه سانتیگراد هم می‌رسد.

آیا میدانستید: بهترین تفریحات دبی در نوروز کدامند؟

دمای هوای دبی در کل ماه‌های سال

ماهحداقل دماحداکثر دما
ژانویه2131
فوریه1626
مارس1928
آوریل2233
می2233
ژوئن2840
جولای3141
اوت3141
سپتامبر2939
اکتبر2536
نوامبر2131
دسامبر1726
دمای هوای دبی در کل ماه‌های سال

آب و هوای دبی در بهار ( آب و هوای دبی در نوروز)

بهار بهترین و متعادل ترین فصل برای سفر به دبی می باشد. به دلیل دمای مطلوب بهار در دبی مسافران به راحتی می توانند تمامی تفریحات خود را انجام دهند. در بهار شما می توانید به لب ساحل برای گرفتن حمام آفتاب و تفریحاتی آبی بروید. از طرفی در روز و شب شما به راحتی می توانید به مراکز خرید، رستوران، کافه ها مشهور دبی راهی شوید. اگر می خواهید در تعطیلات نوروز به دبی سفر کنید. ماه های فروردین و اردیبهشت شلوغ ترین زمان مسافرت ایرانیان به شهر دبی محسوب می شود و هزینه سفر تان گران می شود. اما در اواخر خرداد ماه که هوا رو به گرمی رفته قیمت ها بطور باور نکردنی کاهش می یابد و در تابستان نیز به پایین ترین قیمت خود می رسد که انتخاب این فصل برای سفر کاملا سلیقه ای است.

آب و هوای دبی در نوروز

توصیه هایی برای لذت بردن از سفر دبی در نوروز

آب و هوای دبی در نوروز خنک و مطبوع است ولی باید در نظر داشته باشد دبی کشور گرم و خشکی است و آفتاب سوزانی دارد، در نتیجه بهتر است در سفر به دبی از لباس‌های خنک و حفاظتی در برابر آفتاب استفاده شود. همچنین توصیه می‌شود که در هنگام سفر، نوشیدن آب کافی و محافظت از پوست در برابر اشعه مستقیم آفتاب را را فراموش نکنند.

ملزومات-سفر-به-دبی

آب هوای دبی در تابستان

با توجه به اینکه آب و هوای دبی به‌طور پیش‌فرض گرم و بیابانی است، سوالی که بیشتر مسافر‌ها دارند این است که هوای دبی در تابستان چگونه است؟
شهر دبی یکی از مقاصد گردشگری در امارات متحده عربی است و مهم است که بدانید تابستان‌های گرم و سوزانی را در فصل سوزان دبی تجربه خواهید کرد. اگر شما به هر دلیل مجبور به سفر در تابستان دبی هستید، بهتر است بدانید که اگر می‌خواهید در روز گشت‌وگذاری داشته باشید یا فعالیت روزانه‌ای را انجام دهید، با دمای 40 درجه سانتی‌گراد مواجه خواهید بود. البته که در شب‌های تابستان حدود 10 درجه کاهش دما خواهد داشت؛ اما باز هم هوای دبی در تابستان گرم است.

بیشتر بدانید: بهترین تفریحات سرپوشیده دبی مناسب برای تابستان

آب و هوای دبی در پاییز

میانگین دمای هوای پاییز در شهر دبی 37 تا 30 درجه سانتی گراد است. در این فصل شدت گرمای دبی کاهش می یابد، طوری که آنقدر فشار زیادی از طرف گرما به مردم وارد نمی شود. شاید اندکی بارش در این فصل در دبی باشد. اگر شما مسافرین به دنبال مکانی زیبا پر از جاذبه های تفریحی و خرید هستید، می توانید در فصل پاییز به دبی سفر کنید و لذت بالایی را تجربه کنید.

به‌طور کلی مزیت‌های سفر به دبی در فصل پاییز عبارتند از:

  • زمان خوبی برای لذت بردن از جاهای دیدنی دبی است.
  • هوای خنک و مطبوع‌تری نسبت به ماه‌های تابستان را تجربه خواهید کرد.
  • تعداد گردشگرهای دبی در پاییز کمتر از فصل بهار و زمستان خواهد بود.

آب و هوای دبی در زمستان

با توجه به اینکه دبی یک شهر کویری است، به‌طور معمول در زمستان هم آفتاب وجود دارد و گاه‌به‌گاه باران می‌بارد. به‌طور حتم با توجه به آب و هوای دبی بهتر است که فصل زمستان را برای گردشگری انتخاب کنید، زیرا می‌توان از جاذبه های دیدنی و تفریحی دبی بیشتر لذت برد. درحقیقت، زمستان یکی از مناسب‌ترین فصل‌ها برای سفر به دبی است و به‌راحتی می‌توان با توجه به شرایط آب‌وهوا، بهترین استفاده را از سفر داشت. این شهر بیشترین بارندگی خود را در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه شاهد است که در این ماه‌های مرطوب میانگین حدود 5 روز بارندگی وجود دارد، در حالی که دسامبر و ژانویه سردترین ماه‌های سال با حدود 3 تا 4 روز بارندگی هستند.

بیشتر بدانید: ارزان ترین زمان سفر به دبی چه فصلی است؟

سوالات متداول

بهترین زمان سفر به دبی کی است؟ از منظر آب و هوای دبی، بهترین زمان، فصل پاییز و زمستان است؛ اما از منظر اقتصادی در فصول گرم، می‌توان سفر ارزان‌تری را تجربه کرد.

در فصل پاییز هوای دبی چقدر گرم است؟ آب و هوای دبی در ماه اکتبر و فصل پاییز کمی ‌گرم است و میانگین دمای آن 35 درجه سانتی‌گراد و متوسط دمای پایین 23 درجه سانتی‌گراد است.

آب و هوای دبی در نوروز چند درجه است؟ میانگین دما در فروردین ماه بین 18 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.

سخن پایانی

اگر قصد سفر به دبی در نوروز 1403 را دارید، باید بگوییم که آب و هوای دبی در نوروز خنک است و می‌توانید از پارک‌های آبی و سواحل زیبای این شهر لذت ببرید. در برخی از روزهای ابتدای بهار در این شهر بارندگی وجود دارد، اما بسیار نادر است و می‌توانید انتظار دمای بین 18 تا 38 درجه سانتیگراد را داشته باشید. نوروز بهترین ایام سال برای سفر به دبی است. نه تنها ایرانی‌های زیادی علاقمند هستند در این ایام به دبی سفر کنند، بلکه از سراسر دنیا نیز گردشگرانی وجود دارند. سفر مگ آرزوی سفری شاد را همراه خانواده برای شما دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *