بهترین زمان سفر به دبی، کی به دبی سفر کنیم؟

2
بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی چه زمانی است؟ خوش آب و هوا ترین فصل برای سفر به دبی کی است؟ بزرگترین بیابان جهان این روزها تبدیل به یکی از مدرن ترین و لوکس ترین مناطق گردشگری جهان تبدیل شده است. شهر دبی هیچ گاه خالی از گردشگر و توریست نیست. این شهر مجموعه ای رویایی از هتل های لوکس، رستوران های مجلل، انواع تفریحات آبی و غیر آبی و مراکز خرید بی نظیر است. همچنین به دلیل موقعیت اقتصادی سفرهای کاری و تجاری زیادی سالانه به این شهر صورت می گیرد. در این مطلب، به بررسی آب و هوای دبی در فصل‌های مختلف سال می‌پردازیم. همچنین، بهترین فصل سفر به دبی برای تفریحات مختلف، مانند گشت و گذار در مراکز خرید، بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تفریحات ساحلی و … را معرفی خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به دبی همواره سوال بسیاری از مسافرها است، ولی پاسخ به این سوال با توجه به هدف شما از سفر متفاوت است. از نظر آب و هوایی ماه آبان، آذر، دی و بهمن بهترین زمان فصل سفر به دبی به شمار می روند ولی اگر هزینه سفر برای شما اولویت دارد باید بگوییم، ارزان ترین فصل سفر به دبی تابستان است. بهترین زمان سفر به دبی از نظر خرید، ماه ژانویه (11 دی تا 12 بهمن) است. اگر قصد شما دیدن طبیعت دبی است بهترین زمان سفر به دبی از لحاظ طبیعت گردی آبان تا آخر فروردین محسوب می شود.

بررسی آب و هوای دبی در طول سال

آب و هوا نقش اساسی در زمان سفر محسوب می شود و قبل از سفر آب و هوای منطقه را باید بررسی کنیم. آب و هوای دبی به طور کلی گرمسیری است و از جمله کشورهایی است که پایین خط استوا قرار دارد و بارش های سالانه آن بسیار کم است. تابستان های این شهر بسیار گرم است و حدود ۴۰ تا ۵۰ درجه وشب ها ۳۰تا ۳۵ درجه است. زمستان های آن بهاری است که میانگین دمای هوا در روز ۲۳ درجه ی سانتی گراد است. بسیاری سفر به این شهر بزرگ را براساس وضعیت آب و هوایی انتخاب می کنند. از نظر آب و هوایی زمستان بهترین زمان سفر به دبی است.

بیشتر بدانید: لوکس ترین و گران ترین هتل های دبی کدامند؟

بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی از ماه نوامبر تا فوریه برابر با آبان تا آخر بهمن ماه است. در این فصل بیشترین گردشگران به سوی شهر زیبای دبی می روند تا از امکانات زیبای شهر، تفریحات آبی با کیفیت استفاده کنند. از آبان تا بهمن هوای دبی بسیار مطبوع و بهاری است و درجه ی هوای آن معمولا بین ۲۰ تا۲۷ درجه ی سانتی گراد در روز است. پاییز و زمستان بهترین موقعیت برای شنا در ساحل های کشور دبی محسوب می شود. شما نه تنها می توانید از ساحل های جذاب دبی بازدید کنید بلکه تورهای کویر دبی نیز می تواند بخشی از سفر شما باشید. ماه آبان، آذر، دی و بهمن بهترین زمان فصل سفر به دبی به شمار می روند. ولی در نظر داشته باشید در این ماه ها خبری از ارزانی نیست و هتل ها وتمام تفریحات و مراکز گردشگری در بالاترین حالت خود هستند. در واقع فصل پاییز و زمستان، های سیزن شهر دبی به حساب می آید. High season  به معنای شلوغ ترین فصل سفری است.

بهترین زمان سفر به دبی

فصل‌های کم‌گردشگر دبی (فصل های معمولی دبی)

بسیاری از مسافرها بهترین زمان سفر به دبی را می دانند اما فصل معمولی سفر به دبی را نمی شناسند. در این فصل ها در واقع ماه های پر از مسافر سفر محسوب نمی شود اما خلوتی لو سیزن low season هم ندارد.

ماه های سپتامبر تا نوامبر برابر با شهریور تا آبان ماه و مارچ تا اواسط می یعنی از اسفند تا اواسط اردیبهشت فصل معمولی سفر به دبی گفته می شود. در این ماه های نامبرده شده دبی پر از مسافر نیست. در نتیجه قیمت هتل ها و مراکز تفریحی و گردشگری دبی کمی پایین تر است. می توانید در ساحل های دبی شنا کنید، به مراکز خرید بزرگ  دبی بروید، موزه ها و امکان تاریخی دبی را ببینید مراکز خرید، رستوران ها، موزه های دبی همگی از تهویه هوای مناسب برخوردارند و شما احساس گرما نخواهید کرد. همچنین برای استفاده از تفریحات دبی مثل پارک های آبی، لازم به ایستادن در صف های طولانی نیست.

زمان‌های مناسب برای سفر ارزان به دبی

برای بسیاری از مسافرها آب و هوا در الویت اول است، برای برخی نیز ارزان بودن سفر اهمیت دارد. ارزان ترین فصل سفر به دبی تابستان است. از ماه خرداد برابر ژوئن تا اواسط سپتامبر یعنی شهریورماه لو سیزن low season, دبی به حساب می آید. به خاطر گرمای شدید هوا ارزان ترین فصل سفر به دبی تابستان است.

در این فصل قیمت بلیط ها و هتل ها ارزان است و شما می توانید از ارزانی آن استفاده کنید. اما در روز آنچنان به گردش نمی توانید بروید و باید از ماشین ها و وسایل حمل و نقل کولردار استفاده کنید. همچنین می توانید از مراکز خرید و فضاهای سرپوشیده که کولر دارند دیدن کنید. تابستان بهترین زمان سفر به دبی از لحاظ ارزانی است.

شب های تابستان دبی شرجی هوا زیاد است و برای تفریح بهترین گزینه، دیدن از مراکز تجاری تفریحی سرپوشیده مانند برج العرب و برج خلیفه می باشد.

بیشتر بدانید: ارزان ترین زمان سفر به دبی چه فصلی است؟

بهترین زمان خرید در دبی

بهترین زمان سفر به دبی از نظر خرید سوال بسیاری از کاربرها است. باید به شما بگوییم که ماه ژانویه بهترین زمان خرید در دبی محسوب می شود. در سفر به دبی می توان یک خرید فوق العاده را تجربه کرد. فستیوال های خرید دبی همچون جمعه سیاه یا فروش های ویژه سال نوی میلادی بی نظیرند. اگر با تور ارزان دبی سفر کرده اید و نمی خواهید هزینه ی زیادی برای خرید پرداخت کنید اوت لت های مال و ویلیج و مراکز خرید دراگون مارت و ابن بطوطه پیشنهادهای مناسبی برای شماست تا با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه خریدی عالی را تجربه کنید. همچنین مراکز خرید مرکاتو، برجمان، وافی، سیتی سنتر دیره، امارات مال و دبی مال دیگر مراکز خرید مشهور و مهم شهر دبی هستند که برندهای مطرح جهانی در آن ها فعالیت دارند.

بیشتر بدانید: مرکز خرید ابن بطوطه دبی کجاست؟

بهترین فصل طبیعت گردی در دبی

تعدادی از گردشگران همواره طبیعت گردی هدف سفرشان است. اگر قصد شما دیدن طبیعت دبی است بهترین زمان سفر به دبی از لحاظ طبیعت گردی آبان تا آخر فروردین محسوب می شود. در این فصل شما می توانید به کویر گردی بروید و یا حتی شب مانی در کویر و کمپ در کویر داشته باشید. تورهای سافاری متعددی از سوی هتل ها نیز برگزار می شود. بهترین زمان  کویر رفتن به دبی اواخر پاییز تا آخر اولین ماه بهار است. تورهای کویر گردی در طلوع آفتاب و غروب در کویرهای دبی برگزار می شود و در این ماه ها نیز هزینه ی به نسب بالایی دارد و در دیگر مواقع سال به خاطر گرمای بیش از حد امکان پذیر نیست.

بهترین زمان سفر به دبی ( تور سافاری دبی)

بهترین فصل برای لذت بردن از سواحل دبی

دبی دارای سواحل زیبا و تفریحات متنوع آبی است. اگر شما از آن دسته از افراد هستید که عاشق تفریحات آبی، موج سواری و آفتاب گرفتن در ساحل هستید، آوریل (13 فروردین تا 12 اردیبهشت) ماه ایده آلی برای سفر به دبی برای شماست.

بهترین زمان سفر به دبی (تفریحات آبی دبی)

بهترین فصل برای حضور در فستیوال های دبی

در دبی جشنواره های متعددی برگزار می شود و هم چنین میزبان جشنواره های بین المللی نیز است. از بهترین فستیوال های دبی می توان جشنواره میراث فرهنگی المرموم، جشنواره بازی های Omega Dubai Desert Classicجشنواره فیلم و کمیک خاورمیانه و نمایشگاه بین المللی اتومبیل را نام برد. برای برخی بهترین زمان سفر به دبی بنا به حضور در جشنواره ها است که همزمان با یک جشنواره و یا فستیوال به دبی سفر می کنند. با این کار از بهترین فرصت استفاده می کنند هم در جشنواره شرکت می کنند هم از جاذبه های دبی دیدن می کنند و هم به تفریحات ساحلی می پردازند. جشنواره میراث فرهنگی المرموم در نیمه ی دوم ماه مارچ برگزار می شود که مقارن با نیمه ی اول فروردین ماه است. جشنواره بازی Omega Dubai Desert Classic در ماه فوریه  برگزار می شود و یکی از بهترین زمان ها برای دیدن مسابقات و بازی گلف در دنیا به حساب می آید. جشنـواره فیلم و کمیک خاورمیانه در ماه مارس و برابر با اسفند است که طرفداران فیلم کمیک به کشور دبی سفر می کنند.

سوالات متداول

بهترین زمان برای رفتن به دبی چه موقعی است؟ اگر می‌خواهید در بهترین شرایط آب و هوایی به دبی بروید و امکان کویر گردی و گشت و گذار در سواحل را داشته باشید، در ماه‌های آبان تا بهمن برای سفر اقدام کنید.

بهترين فصل برای کویرگردی در دبی چه وقتی است؟ همانطور که می‌دانید کویرگردی در روزهای گرم سال امکان‌پذیر نیست و لازمه آن هوایی خنک و معتدل است. پس بهترین موقع برای سفر به دبی با قصد کویرگردی و تورهای سافاری ماه‌های آبان اردیبهشت هستند. البته از اسفند تا اردیبهشت آب و هوا با افزایش دما روبه‌رو خواهد شد ولی هنوز می‌توان در این تورها شرکت کرد.

ماه رمضان در دبی چگونه است؟ دبی در ماه رمضان پذیرای بازدیدکنندگان است، رستوران ها و کافه باز هستند. همچنین مکان های تفریحی نیز به فعالیت خود ادامه میدهند. در صورت داشتن اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله قوانین دبی در ماه رمضان را مطالعه کنید.

سخن پایانی…

در این مقاله از ارزان ترین فصل سفری به دبی تا گران ترین فصل سفری دبی شرح داده شد. اگر قصد سفر به دبی را دارید براساس هدف سفرتان به این شهر برنامه ریزی کنید. دبی یکی از شهرهای دیدنی است که حداقل یک بار باید به این شهر شگفت انگیز سفر کرد و با توجه به اولویت خود ارزان بودن و یا خوش آب و هوا بودن بهترین زمان سفر به دبی را انتخاب کنید. سفرمگ سفری شاد را برای شما آرزومند است و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *