حراج ماه رمضان در استانبول: فرصتی عالی برای خرید با قیمت‌های مناسب

2
حراج ماه رمضان در استانبول

حراج ماه رمضان در استانبول فرصت یک خرید استثنایی را در اختیار مسافران این شهر قرار می‌دهد به همین دلیل، بسیاری از دوستداران گشت‌و‌گذار در مراکز خرید و بازارها، تمایل دارند بهترین زمان خرید ارزان در استانبول را بدانند تا با استفاده از این حراجی‌ها، از سفرشان بیشتر لذت ببرند و کالاهای باکیفیت را با قیمت مناسب بخرند.

به‌غیر از مواردی خاص و مشخص، نمی‌‌توان گفت که حراج استانبول یا فصل حراج در استانبول، تاریخ دقیقی دارد. هر زمان که به استانبول سفر کنید، در هر گوشه از مراکز خرید و بازارهایش، فروشگاه‌هایی را خواهید یافت که اجناس خود را حراج کرده‌اند، ولی تعطیلات عید فطر که یکی از مهم‌ترین اعیاد برای مردم مسلمان استانبول است، به همین علت حراج عید فطر در استانبول برگزار می‌شود. علاوه بر حراج ماه رمضان در استانبول، حراج های دیگری در استانبول برگزار می شود که در این مطلب به آنها نیز پرداخت ایم.

بهترین زمان خرید در استانبول

استانبول، به عنوان یکی از پرهیجان ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا، علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی، به دلیل مراکز خرید متنوع و حراجی های فصلی مشهور است. همچنین خرید در استانبول جز یکی از تفریحات لذت بخش برای عاشقان به خرید در سفر به استانبول است.

بیشتر بدانید: کنسرت های نوروز 1403 استانبول


خرید در استانبول در فصل بهار و تابستان

بهترین زمانی که مسافران می ‌توانند به استانبول سفر کنند، هفته دوم خرداد ماه است که مصادف با نیمه ماه اوت می ‌شود و فروش تابستانی در این مواقع به اوج خود می ‌رسد. به خاطر اینکه این برند ها معروف هستند، ممکن است کالا های محبوب آن ها خیلی زود تمام شود و نتوانید کالا های مورد نیاز خود را تهیه کنید. از ابتدای تیر ماه نیز فستیوال خرید استانبول آغاز می ‌شود و عاشقان خرید می ‌توانند برند های مورد علاقه خود را خریداری کنند. بسیاری از گردشگران ساعت‌ ها در صف‌ های طولانی می ‌ایستند تا بتوانند از این فروشگاه ‌ها و مراکز خرید برند های معتبر و مورد علاقه خود را بخرند. در روز ۳۰ آگوست یا هشتم شهریور ماه که مصادف با روز استقلال در کشور ترکیه است، جشنواره ‌های مناسبی هم برگزار می ‌شوند که تخفیف ‌های بسیار ویژه ‌ای دارند.

شاید این مطلب برایتان جالب باشد: آب و هوای استانبول در نوروز

خرید در استانبول در فصل زمستان

جشنواره ‌های زمستانی استانبول همیشه برای گردشگران جذاب هستند. این جشنواره ‌ها که در نیمه ماه دسامبر یعنی همان پایان آذر ماه، فعالیت خود را آغاز می‌ کنند، معمولاً ۳۰ تا ۵۰ درصد به خریداران تخفیف می ‌دهند. حتی بعضی از برند ها هستند که در حراج ‌های زمستانی خود ۷۰ درصد تخفیف برای بعضی از کالا ها در نظر می ‌گیرند. در مواقعی چون روز مادر، مراسم‌ های جشن سال نو، روز ولنتاین و اعیاد مذهبی، بسیاری از تخفیف ‌های ویژه در شهر استانبول توجه گردشگران را به خود جلب می ‌کنند.

خرید در حراج استانبول

خرید در حراج ایام عید (حراج ماه رمضان در استانبول)

یکی دیگر از ایام مناسب برای رفتن به مراکز خرید استانبول، روزهای نزدیک به اعیاد فطر و قربان است. از‌آنجایی‌که این دو روز، از مهم‌ترین اعیاد ترکیه به شمار می‌آیند، حراج‌های مناسبی نیز دارند. شما برای خرید ارزان در استانبول، حدود ۲ تا ۴ روز قبل از این دو عید، کافی است در استانبول حضور داشته باشید. قیمت‌های لباس‌ها در این حراج‌ها به‌میزان چشم‌گیری کاهش می‌یابد. حتی گاهی اوقات قیمت اجناس تا ۹۰ درصد ارزان می‌شود. حراج ماه رمضان در استانبول مورد استقبال ایرانیان و گردشگران مسلمان دیگر قرار میگیرد.

خرید در حراجی های مناسبت های خاص

علاوه‌ بر حراجی‌هایی که در فصول مختلف در استانبول برگزار می‌شود؛ در مناسبت‌های مختلف اعم از اعیاد مذهبی و یا مناسبت‌های دیگر نیز شاهد تخفیفات شگفت‌انگیز دیگری در استانبول خواهیم بود. این حراج‌ها تنها تخفیفاتی هستند که تاریخ دقیق آن‌ها از قبل مشخص بوده و می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

برخی از بهترین حراجی‌های مناسبتی در استانبول عبارتند از:

  • حراج روز ولنتاین (14 فوریه)
  • حراج عید فطر استانبول
  • حراج روز مادر ( دومین یکشنبه ماه می)
  • حراج روز پدر ( سومین یکشنبه ماه ژوئن)
  • حراج عید قربان ( حراج سه روزه عید قربان استانبول )
  • حراج کریسمس استانبول
  • حراج سال نو میلادی در استانبول
  • حراج جمعه سیاه یا بلک فرایدی در استانبول (Black Friday)

آیا میدانستید: مراکز خرید معروف در جمعه سیاه استانبول

خرید در حراج همیشگی در فروشگاه‌های اوت‌لت

همان‌طور که می‌دانید، فروشگاه‌های اوت‌لت، فروشگاه‌هایی هستند که محصولات انواع برندهای مطرح و غیرمطرح را با تخفیف و قیمت‌های ارزان به فروش می‌رسانند. کالاهای این فروشگاه‌ها، معمولاً به دلایلی مانند نقص، از مد افتادن و تک‌سایز شدن با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شود، اما ارزان بودن این کالاها به این معنی نیست که اجناس خوبی در اوت‌لت‌های استانبول وجود ندارد. کالاهایی از برندهای مطرح ترکیه مانند مانگو و زارا نیز در این اوت‌لت‌ها به فروش می‌رسد. همچنین در این فروشگاه‌های همواره‌تخفیف استانبول، می‌توانید در تمام سال، کالای مد نظرتان را با تخفیف‌های مناسبی خریداری کنید.

خرید در فستیوال‌های خرید

علاوه‌بر حراجی ‌های استانبول که در ماه‌ها و فصول مختلف سال برگزار می‌شوند، از سال 2011 هر سال فستیوال‌های حراج هماهنگ نیز در ترکیه برنامه‌ریزی می‌شود. این فستیوال‌ها معمولاً با جشن و نمایش‌های گوناگون همراه هستند. تاریخ فستیوال حراج در استانبول از قبل تعیین می‌شود و به اطلاع عموم مردم می‌رسد؛ مثلاً در یک روز خاص، فقط شلوار جین و در روز دیگر، لوازم‌خانه یا لوازم‌آرایشی با تخفیف عرضه می‌شود. این فستیوال‌های خرید، تاکنون 7 بار در استانبول برگزار شده است.

حراج در ماه رمضان استانبول

مزایای خرید از حراجی های استانبول

فرقی نمی‌کند که شما در کدام‌یک از بهترین هتل‌های استانبول اقامت دارید، اگر جویای حراجی‌ها باشید، در هر فصلی از سال می‌توانید به مطلوبتان برسید و با خریدی به‌صرفه، لذت سفرتان را دوچندان کنید. خرید از حراجی های استانبول، علاوه‌بر شادی و لذت روحی، مزایای دیگری هم دارد که باعث می‌شود تجربه خوبی را از گشت‌وگذار در مراکز خرید استانبول به دست آورید. این مزایا عبارت‌اند از:

کارمزد پایین‌
خرید محصولات باکیفیت با قیمت مناسب
کاهش هزینه‌های سفر
به همین دلایل است که بسیاری از افراد سعی می‌کنند در زمان حراجی های استانبول سفر کنند و آنچه را لازم دارند، در این حراجی‌ها تهیه کنند.

بهترین حراجی‌های ترکیه کجاست؟

به طور حتم نکته‌ای که هر فردی قبل از خرید محصولی باید در نظر بگیرد این است که به دنبال بهترین و ارزان‌ترین فروشگاه باشد. در ابتدا شما می‌توانید اطلاعات کاملی در خصوص فروشگاه‌های این کشور بزرگ به دست آورید. با اینکار می‌توانید وقت خود را برای پیدا کردن و نیز خرید محصولاتی با قیمت‌های بسیار باور نکردنی و ارزان صرف کنید.

اما به طور کلی بهترین حراجی‌های شهر استانبول فروشگاه‌هایی هستند که می‌توان به مال استانبول، انجمن استانبول، اوت اوپتیموم اوت لت، استار سیتی اوت لت، بازار مرکزی بی اوغلو، فروشگاه‌هایی که در خیابان استقلال قرار گرفته‌اند، سینان پاشا بشیکتاش و اپرا اونور اشاره کرد.

همچنین اگر شما می‌خواهید خریدی در حراجی‌های این شهر به صورت عمده داشته باشید ما به شما دو بازار بزرگ کادیکوی و آکسارای را پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بدانید: بهترین مراکز خرید استانبول

نکات مهم در زمان خرید از حراجی های استانبول

استانبول، به عنوان یکی از پرهیجان ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا، علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی، به دلیل مراکز خرید متنوع و حراجی های فصلی مشهور است.

خرید در استانبول

لباس و کفش راحت بپوشید. تعداد مراکز خرید استانبول بسیار زیاد است. همچنین برخی از آن‌ها، فروشگاه‌های زیادی دارند، پس قبل از اینکه خرید خود را آغاز کنید از راحت بودن کفش و لباس خود مطمئن شوید زیرا یک کفش نامناسب می‌تواند شما را از رفتن به خرید منصرف کند و فرصت خرید در روزهای آینده را نیز از شما بگیرد.

بابت تردد در شهر، نگران نباشید، زیرا با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی استانبول می‌توانید از جایی به جای دیگر بروید.
بهترین مراکز خریدی را که در آن‌ها حراجی های استانبول برگزار می‌شود، از نظر منطقه دسته‌بندی کنید. مراجعه به مراکز خرید لوکس که در آن‌ها حراج اتفاق نمی‌افتد، فقط وقت شما را برای یک خرید عالی در زمان حراج استانبول هدر می‌دهد.
با توجه به اینکه برای یک خرید خوب، به صرف زمان زیادی نیاز دارید و با توجه به قیمت غذا در ترکیه، می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها، همراهتان آب‌معدنی و غذا ببرید. این کار، شما را از مراجعه به رستوران‌ها بی‌نیاز می‌کند و هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهد.
شاید شما هم قانون «از اولین مغازه خرید نکنید» را شنیده باشید. مهم نیست اولین جایی که در حراجی های استانبول به آن مراجعه می‌کنید، برای اجناسش چه مقدار تخفیف در نظر گرفته است. برخی از فروشگاه‌ها برای فریب مشتریان، قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند و سپس روی آن قیمت‌ها تخفیف می‌زنند. بهتر است ابتدا همه مغازه‌ها را ببینید و قیمت‌ها را مقایسه کنید، سپس برای خرید اقدام کنید.
بااینکه بسیاری از مغازه‌دارهای ترک، با برخی از کلمات فارسی آشنا هستند، اگر می‌خواهید تخفیف خوبی در حراجی های استانبول بگیرید، از کلمه ترکی «ایندیریم» به معنای «تخفیف» استفاده کنید.

سخن پایانی

حراجی‌های استانبول در زمان‌های مختلفی برگزار می‌شوند. تنها کافی است تا شما اطلاعات کاملی در خصوص فروشگاه‌ها و مراکزی که در آن‌ها حراج‌های ترکیه برگزار می‌شوند داشته باشید. با داشتن این اطلاعات می‌توانید خریدی بسیار عالی و تجربه تور مقرون به صرفه کنید. یکی از این حراجی ها در ایام اعیاد و مخصوصا عید فطر می باشد که برای مسلمانان حائذ اهمیت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *