در دبی کجا پول چنج کنیم ؟ نکات طلایی چنج کردن پول در دبی

49
در دبی کجا پول را چنج کنیم

در دبی کجا پول چنج کنیم و صرافی های مطمئن در دبی کدامند؟ اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به دبی هستید؟ لازم است تا به اندازه کافی درهم با خود همراه داشته باشید تا به مشکل برنخورید. پول دبی را باید پیش از سفر به این شهر از صرافی‌های مجاز تهیه کنید تا سفر راحت تری داشته باشید. با این حال که می‌توانید در ایران پول خود را به درهم تبدیل کنید، اما بهتر است چند صرافی را برای چنج پول در دبی بشناسید تا در مواقع ضروری از آن بهره ببرید.

دبی به‌عنوان شهری در امارات متحده عربی، از ریال امارات (AED یا درهم) برای واحد پول رسمی خود استفاده می‌کند. علاوه بر این که توریست‌ها می‌توانند از درهم در امارات و دبی برای خرید و برای مخارج خود استفاده کنند، همچنین می‌توانند از ارز بین‌المللی یعنی دلار نیز پرداخت‌های خود را انجام دهند. در دبی شما می توانید در صرافی‌ها، بانک‌ها و هتل‌ها پول خود را چنج کنید ولی صرافی‌ها بهترین گزینه برای چنج پول با حداقل کارمزد در دبی هستند. در این مطلب به شما بهترین صرافی‌های دبی را معرفی خواهیم کرد و چندین نکته مهم را برایتان ذکر خواهیم کرد.

  • صرافی انصاری
  • صرافی وسترن
  • صرافی الرستمانی
  • صرافی بین المللی امارات دبی
  • صرافی الفردان
  • صرافی شرف
  • یو.اِی.ای اکسچنج

بهترین ارز برای سفر به دبی

بهترین ارز برای سفر به دبی ریال نیست اما اگر در دبی همراه خود ریال ایران داشتید، به‌صورت رسمی قابل خرید و فروش نیست ولی برخی از صرافی‌هایی که صاحبان آن ایرانی هستند، ممکن است برایتان تبدیل کنند. در صورت نیاز هم می‌توانید سری به صرافی‌های بازار‌های سنتی دور از مراکز خرید بزرگ و معروف بزنید ممکن است در آنجا ریال شما را تبدیل کنند یا از صرافی‌هایی که هم در ایران و هم در امارات شعبه دارند کمک بگیرید تا به شما درهم بدهند.

آیا میدانستید: بهترین و معروفترین ترین محله های دبی

در دبی کجا پول چنج کنیم

صرافی ایرانی در دبی

علاوه بر صرافی های بین المللی و اماراتی، می توانید از صرافی‌های ایرانی که دارای مجوز کار در دبی می باشند، نسبت به انجام خدمات ارزی اقدام کنید. همچنین بسیاری از صرافی های ایرانی به دلیل تحریم ها، در دبی فعالیت کرده و با تاجران اماراتی و دبی جهت ارائه خدمات ارزی در ارتباط می باشند. صرافی ایرانی در دبی، برای مسافرینی که کارت های بین المللی ندارند، بسیار حائز اهمیت است. زیرا هنگام سفر ملزم به استفاده از پول نقد بوده که اساس آن استفاده از خدمات ارزی صرافی های  ایرانی می باشد.

بیشتر بدانید: قوانین دبی و کارهای ممنوعه در دبی (قوانین عجیب دبی که نمی دانید)

نحوه خرید درهم در دبی با کارت های عضو شتاب

آسان ترین و راحت ترین راه تبدیل ارز، از طریق دستگاه های عابر بانک محلی است. نرخ ارزی که از بانک های عضو شتاب دریافت می شود با نرخ صرافی عمده فروشی برای تبادلات کلان بین بانکی، برابر است. با مراجعه به نزدیک ترین دستگاه های خودپرداز یا شعب بانک، می توانید از خدمات ارزی در سریع ترین زمان ممکن بهره مند شوید.

در دبی کجا پول چنج کنیم: بهترین صرافی های دبی کدامند؟

طی دو دهه اخیر، دبی میزبان تعداد زیادی از افراد خارجی بوده که این شهر را به منظور مقصدی برای مهاجرت انتخاب کرده اند. همچنین توریست های زیادی به این شهر سفر می کنند که این موضوع نشان دهنده نیازهای مالی مختلف افراد غیربومی این منطقه است. در این مورد باید به این نکته اشاره کرد که افرادی که نیاز به تبدیل پول هایشان دارند، باید بهترین صرافی های دبی را بشناسند.

صرافی انصاری: این صرافی بزرگ اولین دفتر خود را در سال ۱۹۶۶ افتتاح کرده و در حال حاضر بیش از ۱۷۰ شعبه فعال در شهرهای مختلف کشور امارات متحده عربی دارد.

این صرافی در حال حاضر فقط ۷۳ شعبه فعال در سطح شهر دبی داشته و رتبه اول بیشترین تعداد صرافی در دبی متعلق به این شرکت است. پیدا کردن یکی از شعبه‌های صرافی انصاری در شهر دبی کار سختی نیست، شما در هنگام گشت و گذار در شهر به راحتی می‌توانید یکی از شعب این صرافی را پیدا کنید و پول خود را به ارز دبی تبدیل نمایید.

در دبی کجا پول چنج کنیم

صرافی وسترن: صرافی وسترن (Western Union) یکی از بهترین و معروف ترین گزینه‌ها برای مبادله ارز در شهر دبی است. این صرافی در اغلب مراکز خرید شهر دبی، شعبه‌های متعددی دارد.

صرافی الرستمانی: در صرافی الرستمانی انواع خدماتی ارزی همچون حواله خرده فروشی و تعویض ارز انجام می‌شود، صرافی الرستمانی در واقع اولین شرکت صرافی در شهر دبی می‌باشد که موفق به دریافت جایزه بهترین کیفیت در سال ۲۰۱۳ شده است. این صرافی در حال حاضر بیش از ۱۶ شعبه فعال در شهر دبی دارد.

صرافی بین المللی امارات دبی: صرافی UAE (صرافی امارات) یکی از بزرگترین صرافی های زنجیره ای دبی محسوب می شود. این صرافی که در سال 1980 تاسیس شده است، در 131 کشور دنیا فعالیت دارد. صرافی امارات بیش از 60 شعبه در دبی دارد و یکی از ویژگی های جالبش این است که یک برنامه وفاداری در آن اجرا می شود که بر اساس آن به مشتری های بلند مدت و قدیمی یک سری خدمات خاص ارائه می شود.

صرافی الفردان: صرافی الفردان دارای شبکه ای با بیش از ۱۵۰ بانک و موسسه مالی در جهان است. این شرکت در سال ۱۹۵۸ افتتاح شده و توانسته در طول مدت فعالیت خود اعتماد و اطمینان زیادی را در بازار به دست آورد. این شرکت در حال حاضر ۱۶ شعبه فعال در سراسر شهر دبی دارد که خدمات مختلف مالی را به مشتریان در این شهر ارائه می‌کند.

صرافی شرف: صرافی شرف که در سال 1996 تاسیس شده است، بیش از 15 شعبه در دبی دارد. نکته جالبی که درباره این صرافی خوب در دبی وجود دارد، این است که در آن خدمات انتقال پول به صورت 24 ساعته و در 7 روز شبانه روز ارائه می شود. معروف ترین شعب صرافی شرف در منطقه بر دبی، منطقه جمیرا، مرکز خرید مرکاتو و البته منطقه دیره دبی قرار گرفته اند و شما می توانید با مراجعه به هر کدام از آن ها کار تبدیل ارز خود را با اطمینان خاطر انجام دهید. چراکه این صرافی جزء نام آشناترین و معروف ترین صرافی های دبی است.

یو.اِی.ای اکسچنج: این صرافی بزرگ ترین صرافی زنجیره ای در امارات است که ۶۰ شعبه در خود دبی (۱۷ عدد در ایستگاه های مترو) و ۱۵۰ شعبه در سراسر کشور دارد. علاوه بر این، این مجموعه در ۳۱ کشور دیگر نیز حضور داشته و فعال است. این شرکت که در سال ۱۹۸۰ شروع به کار کرد، به دلیل هزینه مبادله پایین و تمرکز بر وفاداری مشتریان شناخته شده است

بانک های ایرانی در دبی و ابوظبی

با وجود تحریم های دو بانک ایرانی ملی و صادرات مجوز فعالیت در دبی را دارند تا آماده ارائه خدمات با ایرانیان مقیم آنجا باشند. همچنین تمامی افراد اعم از گردشگران، تاجران و افراد مقیم دبی از طریق دستگاه خودپرداز و شعبه های این دو بانک قادر به انجام تمامی خدمات ارزی خواهند بود.

بانک ملی در دبی

آیا داشتن پول نقد در سفر به دبی ضروری است؟

در اغلب مراکز خرید و رستوران‌های شهر دبی گردشگران خارجی به راحتی می‌توانند از کارت‌های بانکی به جای پول نقد استفاده کنند، کارت‌های اعتباری اصلی از جمله ویزا، مسترکارت و امریکن اکسپرس به طور گسترده در هتل‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌های دبی پذیرفته می‌شوند. اما برای برخی خریدهای کوچک و یا پرداخت برخی هزینه‌های روزمره شما نیاز به پول دبی به صورت نقدی دارید. بیشترین استفاده از پول نقد در دبی برای شامل موارد زیر می باشد:

پرداخت کرایه تاکسی: پرداخت کرایه تاکسی در شهر دبی به صورت نقدی است و شما باید حتما پول نقد همراه خود داشته باشید. معمولاً گردشگران برای مسافت‌های کوتاه در شهر دبی برای هر نفر ۵ درهم و برای مسافت‌های طولانی در این شهر ۱۰ درهم پرداخت می‌کنند.

فروشگاه‌ های مواد غذایی: برای خرید برخی مایحتاج ساده اما ضروری همچون یک بطری آب معدنی در فروشگاه‌ های شهر دبی همراه داشتن پول نقد ضروری است.

پرداخت انعام در هتل و یا رستوران:  اگر قصد پرداخت انعام به خدمه هتل و یا گارسون‌ها در رستوران را دارید، باید پول نقد همراه خود داشته باشید و پس از حمل چمدان و یا ارائه صورتحساب در رستوران اسکناس ۵ یا ۱۰ درهمی را به عنوان انعام به خدمه پرداخت کنید.

بیشتر بدانید: معرفی بهترین هتل های 3 ستاره دبی

در دبی کجا پول چنج کنیم

حمل چه مقدار پول نقد به دبی مجاز است؟

مقدار پولی که به طور آزاد می توان وارد امارات کرد، حداکثر 100 هزار درهم است. در صورت نیاز برای آوردن ارقامی بیش از 100 هزار درهم باید اظهارنامه های مالیاتی و گمرکی را تکمیل کنید.

سخن پایانی…

زمانی که قصد سفر به دبی را دارید، شناخت بهترین ارز برای سفر به دبی یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار دهید. ما مبحث بهترین ارز برای سفر به دبی و صرافی های معروف دبی را از جنبه‌های مختلفی بررسی کردیم. امارات جزو آن دسته از کشورهایی است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا است. ازاین‌رو علاوه بر این که توریست‌ها می‌توانند ارز بین‌المللی را در این کشور برای پرداخت هزینه‌های خود به درهم دبی تبدیل کنند می‌توانند خود دلار را هم به همراه داشته باشند و به این صورت از این ارز خارجی که یک ارز مناسب در دبی است، برای هزینه‌های خود استفاده کنند. شناخت بهترین ارز در دبی به شما کمک می‌کند تا سفر خوبی به این منطقه داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *