سوغات دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی 

5
سوغات دبی چیست؟ معرفی انواع سوغاتی های دبی 

بهترین سوغاتی های شهر دبی چیست؟ یکی از جذاب ترین و مفرح ترین بخش های سفر، خرید سوغات می باشد، خصوصا اگر مقصد، سفر به شهر بزرگ و زیبای دبی با مراکز خرید مدرن و جذاب است. در صورتی که شما نیز تمایل دارید علاوه بر بازدید از مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری شهر دبی، از بازارهای سنتی و مراکز خرید این شهر بازدید نمایید و سوغاتی های شهر دبی را به عنوان یادگاری برای خود و اطرافیانتان خریداری کنید.

برخی از سوغاتی های دبی عبارتند از:

  • عطر
  • کفتان
  • طلا و زیور آلات
  • قهوه عربی
  • عود و بخورات
  • و……

با ما در این مطلب از سفر مگ همراه باشید تا به معرفی انواع سوغاتی های دبی بپردازیم.

سوغاتی های دبی

معروف ترین سوغات دبی 

هر ساله میلیون ها توریست از سراسر جهان با اهداف متفاوتی به دبی سفر می کنند که یکی از بخش های مشترک در تمامی این سفرها، خرید سوغات معروف دبی می باشد. از جمله چالش هایی که گردشگران به هنگام سفر به دبی با آن مواجه هستند، عدم آشنایی با سوغات این شهر می باشد که در ادامه به معرفی انواع سوغات دبی خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانیم: هزینه های سفر به دبی

مجسمه برج خلیفه 

قطعا با شنیدن نام دبی، ابتدا برج خلیفه در ذهنتان تداعی خواهد شد، به گونه ای که می توان این برج را نماد شهر دبی دانست. به همین جهت یکی از جذاب ترین سوغات های این شهر، مجسمه برج خلیفه است که در جنس های مختلفی نظیر شیشه ای، پلاستیکی، پلی استری و فلزی در فروشگاه ها عرضه می شود. همچنین می توان چراغ خواب، جا سوئیچی و جعبه های موزیکال را با طرح برج خلیفه خریداری کرد و به عنوان سوغات این شهر به اطرافیان هدیه داد.

عود و بخورات 

یکی از سوغاتی هایی که در بازارهای سنتی عربی به وفور دیده می شود، عود های خوش عطری می باشد که فرهنگ سنتی عربی را به خوبی نمایان می کنند. بی شک پس از استشمام عودهایی با رایحه خوش در دل بازارهای سنتی، مشتاق بردن این رایحه های دلچسب به خانه می شوید. از آن جایی که این عودها در رایحه های مختلفی به فروش می رسند، می توانید مطابق با سلیقه خود آن ها را تهیه کرده و فضای خانه یا محل کار را سرشار از عطرهای خوشبو کنید.

شال های ‌پشمینه 

از جمله سوغات های با ارزش و چشم نواز شهر دبی که ریشه در سنت این شهر بلند آوازه دارد، شال های پشمینه می باشد که امروزه محبوبیت بالایی میان گردشگران دارد. جنس این شال ها از ابریشم و پشم بوده که البته به دلیل محصولات تقلبی این کالا در بازار، باید به هنگام خرید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. بنابراین شال های پشمینه را نیز به لیست سوغاتی های خود اضافه کرده تا در طول سفر آن را فراموش نکنید. لازم به ذکر است که قیمت این شال ها کمی گران بوده، اما با توجه به کیفیت و زیبایی آن ارزش خرید دارد.

عطر 

عطرها در دبی از جمله محبوب ترین سوغاتی ها میان گردشگران محسوب می شوند، به خصوص میان افرادی که طرفدار رایحه های تند عربی هستند. اگر شما نیز از عطرهای عربی با رایحه های تند استقبال می کنید، به شما توصیه می کنیم که سری به بازارهای سنتی دبی بزنید. بی شک میان عطرهای متنوع این بازارها، عطر مورد علاقه خود و عزیزانتان را خواهید یافت.

البته تصور نکنید که تنها امکان خرید عطرهایی با رایحه های خاص را دارید، بلکه در این شهر می توانید انواع عطرها از برندهای معروف را تهیه کرده و به خود و اطرافیانتان هدیه دهید. بنابراین اگر به دنبال عطرهایی با رایحه های تند هستید. حتما سری به فروشگاه یوسف بهایی بزنید و در صورتی که قصد خرید عطرهای برند را دارید، از مراکز خرید مجلل این شهر غافل نشوید.

عطر 

کفتان 

یکی از لباس های محبوب میان بانوان و آقایان در شهر دبی، پیراهن های سنتی، آزاد و آستین بلند به نام کفتان می باشد که به نوع مردانه آن، دشداشه گفته می شود. کفتان ها را می توان از جمله سوغاتی های دبی معرفی کرد که یادآور فرهنگ و سنت مردمان دبی می باشد، به خصوص آن دسته از کفتان هایی که با داشتن کمربندهای زیبا و پهن دارای جلوه ای بی نظیر هستند.

پس اگر علاقه مندید که ظاهر خود را شبیه مردمان محلی این شهر کرده و به هنگام گردش عکس های منحصر به فردی را به یادگار بگیرید، از تهیه این کفتان ها غافل نشوید. از بهترین مراکز خرید انواع کفتان به عنوان یادگاری و سوغاتی، می توان به بازار بهار در نزدیکی برج خلیفه، بازار جمیرا، بازار السیف و بازار سنتی بر دبی اشاره نمود.

طلا و زیور آلات 

با توجه به این که مردمان کشورهای عربی علاقه بسیاری به طلا و زیور آلات دارند، به دور از ذهن نیست که در این شهر طلاهایی زیبا و متنوع وجود داشته باشد. در صورتی که قصد دارید برای نزدیکانتان طلا و جواهرات منحصر به فرد را خریداری نمایید، می توانید به بازار طلا فروش ها در دیره و بازار مینا مراجعه کرده و متفاوت ترین سوغاتی ها را از آن جا تهیه کنید. شایان به ذکر است که گردنبندهای چشم نظر و گردنبندهای اسم به خط عربی، یکی از با ارزش ترین هدیه هایی است که می توانید از دبی تهیه کرده و به عزیزانتان هدیه دهید.

بیشتر بدانید: معرفی مرکز خرید ویلاجیو قطر

طلا و زیور آلات 

قهوه عربی و قهوه جوش 

قطعا تا به حال به وفور نام چای و قهوه های عربی به گوشتان خورده است که می توانید با کیفیت ترین این قهوه ها را از دبی تهیه کرده و به عنوان سوغاتی به اطرافیانتان هدیه دهید. بی شک طعم بی نظیر قهوه های عربی، علاقه مندان این نوشیدنی را به وجد خواهد آورد. علاوه بر قهوه، قهوه جوش های این شهر نیز بسیار محبوب و معروف می باشد که اکثرا از جنس مس بوده و برخی از آن ها نیز با طلا و نقره تزیین شده اند. پس قهوه عربی و قهوه جوش را نیز در لیست سوغاتی های خود گنجانده و اطرافیان را با این سوغاتی فوق العاده خوشحال کنید.

قهوه عربی و قهوه جوش 

ادویه 

اگر تا به حال غذاهای عربی را امتحان کرده باشید، طعم و عطر ادویه های غذا، اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند. در شهر دبی انواع ادویه های خوش عطر و خوش طعم با کیفیت بسیار بالا عرضه می شود که می توانید آن ها را به عنوان سوغاتی خریده و طعم و عطری متفاوت را به غذاهای خود و اطرافیانتان ببخشید.

پارچه و لباس 

در شهر دبی می توان انواع پارچه ها با طرح ها و جنس های مختلفی را یافت و به همین جهت افراد زیادی در این شهر به تجارت پارچه مشغول اند. اگر سری به بازار پارچه در شهر دبی بزنید، بدون شک دست خالی از آن بیرون نخواهید آمد، چه برای خود و چه به عنوان سوغات برای اطرافیان. با توجه به وجود پارچه های بی نظیر و متنوع در این شهر، می توان لباس های زیبایی را نیز یافت که گزینه بسیار مناسبی برای سوغاتی می باشد.

پارچه و لباس 

کفش دست دوز 

از آن جایی که مردمان محلی دبی، علاقه بسیاری به پوشیدن کفش های دست دوز دارند، صنعت کفش دوزی در این شهر بسیار رونق داشته و می توانید این کفش ها را با طرح های بسیار خاص و منحصر به فرد از بازارهای سنتی دبی خریداری نمایید. کفش های گلدوزی شده در بازارهای دبی توجه اکثر گردشگران خصوصا گردشگران اروپایی را به خود جلب کرده است و بسیاری از افراد آن ها را به عنوان سوغاتی تهیه کرده و این کالای گران بها و ارزشمند را به نزدیکان خود هدیه می دهند.

کفش دست دوز 

قلیان عربی 

در کشورهای عربی کشیدن قلیان بسیار مرسوم بوده و مردمان این کشورها، علاقه بسیاری به قلیان های زیبا دارند. به همین جهت در دبی می توانید قلیان های عربی زیبا را به عنوان یک وسیله تزیینی خریداری کرده و با خود به خانه ببرید. البته فراموش نکنید که به دلیل شکننده بودن این قلیان ها، حمل آن ها کمی سخت بوده و احتمال شکستن آن ها وجود دارد.

عبای عربی، میوه خشک و آجیل، محصولات سفالی، سرویس های چای خوری، خرمای عربی، چراغ و فانوس های عربی و لوازم الکترونیکی از دیگر سوغاتی های دبی می باشد که هدیه ای بسیار زیبا و مناسب برای اطرافیان خواهد بود.

قلیان عربی 

بیشتر بدانیم: حراج تابستانی دبی

سخن پایانی 

در این مطلب از سفر مگ به معرفی انواع سوغاتی های شهر دبی پرداختیم و به این پرسش پر تکرار گردشگران که سوغات دبی چیست، پاسخ دادیم. امیدواریم با خواندن این مطلب کمکی هر چند کم جهت خرید بهترین سوغات ها از شهر دبی کرده باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *