شارجه یا دبی؛ کدام انتخاب بهتری است؟

5
تصویر شاخص شارجه یا دبی

آیا قصد سفر به امارات دارید، اما در انتخاب میان شارجه یا دبی دچار تردید هستید؟ با وجود این که امروزه شهر دبی به عنوان عروس خاورمیانه، پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان می باشد، اما باید بدانید که سفر به شارجه نیز خالی از لطف نبوده و تقابل نزدیک با شهر دبی دارد.

  • دبی، تجلی تجملات و زرق و برق است. آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، مراکز خرید لوکس و جاذبه‌های گردشگری مشهور در جهان، همچون برج خلیفه، مرکز خرید دبی و جزیره پالم، دبی را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.
  • در مقابل، شارجه با فضایی سنتی‌تر، به میراث فرهنگی و اصالت خود می‌بالد. این شهر مملو از موزه‌ها، گالری‌های هنری، پارک‌ها و سواحل زیبا است و محیطی خانوادگی‌تر را برای گردشگران فراهم می‌کند. قوانین سختگیرانه‌تر در مورد الکل و پوشش در شارجه، وجه تمایز این شهر با دبی است.

با توجه به مطالب گفته شده، اگر تصمیم گیری برای سفر به این دو شهر برای شما دشوار است، با ما در این مطلب از سفر مگ همراه باشید تا به طور کامل تفاوت میان این دو شهر را شرح دهیم. قطعا در انتها به راحتی تصمیم خود را خواهید گرفت و سفری لذت بخش و بی نظیر را در شهر مورد علاقه خود سپری خواهید کرد.

دبی انتخابی مناسب برای شیفتگان خرید و تفریح 

دبی انتخابی مناسب برای شیفتگان خرید و تفریح 

در ابتدا قصد داریم به طور مفصل به معرفی شهر دبی، جاذبه های گردشگری و امکانات این شهر بپردازیم. بدون اغراق در مراکز خرید شهر دبی، می توانید هر چیزی که نیاز دارید تهیه نمایید، از برندهای معروف جهان گرفته تا لباس های عربی و جواهراتی کمیاب و گران قیمت. البته شایان به ذکر است که مراکز خرید دبی به حدی تماشایی و با شکوه است که در دسته جاذبه های دیدنی این شهر نیز قرار می گیرد. بنابراین در صورتی که عازم سفر به شهر دبی هستید، خود را آماده مواجه شدن با فروشگاه های متنوع و لوکس نمایید. البته اگر علاقه ای به خرید ندارید، اصلا نیازی به نگرانی نمی باشد، زیرا در این شهر جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد که روزها شما را سر گرم خواهد کرد. در مقابل، شهر شارجه از نظر مکان های تفریحی لوکس و مراکز خرید متعدد، قادر به رقابت با دبی نخواهد بود.

بیشتر بدانید: دیسکو های ایرانی در دبی

شارجه انتخابی برای دوستداران سواحل طبیعی 

شارجه انتخابی برای دوستداران سواحل طبیعی 

اگر به همراه خانواده عازم سفر به امارات هستید، باید بدانید که شهر شارجه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. از آن جایی که اکثر هتل های شارجه در کنار سواحل زیبای این شهر واقع شده است، جهت شنا و تفریحات آبی، نیازی به طی کردن مسافت زیاد نبوده و تنها کافی است از محل اقامت خود خارج شده تا ساحل را در نزدیکی خود بیابید. البته این بدان معنا نیست که شهر دبی فاقد سواحل زیبا بوده، اما به دلیل فاصله زیاد سواحل دبی نسبت به هتل و اقامتگاه ها، جهت دسترسی به آن ها، نیاز به صرف هزینه و گرفتن تاکسی می باشد. از دیگر نکاتی که باید در رابطه با شارجه بدانید، محدودیت پوشش نسبت به دبی می باشد که دلیل این مورد، مذهبی بودن شهروندان شارجه است.

جاذبه های گردشگری دبی 

جاذبه های گردشگری دبی 

در این بخش قصد داریم به طور کلی به معرفی جاذبه های گردشگری دبی بپردازیم تا ضمن آشنایی با آن ها، به راحتی تصمیم خود را بگیرید. از جمله جاذبه های گردشگری دبی که نباید آن ها را در سفر خود به این شهر از دست داد، می توان به برج خلیفه، دبی مال، آبنمای دبی، آکواریوم دبی، پارک های آبی آن نظیر پارک آبی وایلد وادی و پارک آبی آتلانتیس، اسکای ویو دبی، پالم ویو دبی، برج العرب و … اشاره نمود.

همان طور که گفته شد، در این شهر تفریحات لوکس و بی نظیری برای جوانان قرار دارد که عبارتند از:

  • کشتی سوپر یات لوکس دبی 
  • بالن سواری دبی 
  • هلیکوپتر سواری در دبی 
  • جت کار دبی 
  • رستوران دینر این د اسکای 
  • دیپ دایو دبی 

در دبی علاوه بر تفریحات ذکر شده، رستوران های بی نظیری قرار دارد که صرف یک وعده غذایی در آن جا، سفر شما را در این شهر بیش از پیش جذاب خواهد کرد.

بیشتر بدانید: پارک آبی آتلانتیس یا وایلد وادی کدام بهتر است؟

جاذبه های دیدنی شارجه 

جاذبه های دیدنی شارجه 

اکنون که با جاذبه های گردشگری شهر دبی آشنا شدید، وقت آن است که با جاذبه های دیدنی شارجه نیز آشنا شوید. شارجه که به عنوان پایتخت هنری امارات شناخته می شود، موزه های متعددی را در بر گرفته است که نشان دهنده تاریخ و فرهنگ این کشور می باشد. موزه هنر شارجه، موزه تمدن اسلامی و موزه علوم شارجه را می توان از جمله موزه های واقع شده در شارجه دانست که موزه هنر شارجه، از بزرگ ترین موزه های امارات بوده و با بازدید از آن، وارد یک ماجراجویی عمیق در فرهنگ امارات خواهید شد.

البته تصور نکنید که تنها جاذبه های گردشگری شارجه به موزه های آن محدود می شود، زیرا در این شهر بازارهای سنتی زیبایی قرار دارد که بازار مرکزی شارجه را می توان از جالب ترین آن ها دانست. از سایر جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهر، می توان به مسجد النور، اسکله المجاز، تالاب خالد، القصبه، آکواریوم شارجه، جزیره النور، پارک ساحلی الممرز، پارک واسیت لند و … اشاره نمود. قطعا با مقایسه جاذبه‌ های تفریحی و گردشگری این دو شهر، مقصد مورد علاقه خود برای سفر به امارات را خواهید یافت.

مقایسه کلی دبی و شارجه 

شارجه یا دبی: مقایسه دو نگاره در قاب امارات

با وجود این که شارجه چند سالی است که در تلاش جهت ایجاد شباهت هایی با شهر دبی می باشد، اما به طور کلی این دو شهر تفاوت های بسیاری با یکدیگر داشته و شارجه از لحاظ تفریحات لاکچری و مفرح، قابل قیاس با دبی نخواهد بود. مکان های تفریحی جوان پسند و پر برق و برق دبی، در کنار نداشتن محدودیت های پوششی برای بانوان و آزادی در مصرف مشروبات الکی، سبب شده است که شهر دبی نسبت به شارجه گردشگران بسیاری را به خود جذب کند و به عنوان شهر نخست امارات معرفی شود.

بیشتر بدانید: اسکله ابرا دبی

چرا شارجه نیز برای سفر توصیه می شود؟ 

چرا شارجه نیز برای سفر توصیه می شود؟ 

شاید شما نیز با این پرسش مواجه شوید که چرا این دو شهر را با یکدیگر مقایسه کرده ایم، در حالی که دبی با جاذبه های گردشگری متفاوت و بی نظیر، مقصد مناسب تری برای سفر است؟ در پاسخ باید گفت که در سال های اخیر، دبی یکی از مهم ترین قطب های گردشگری در جهان تبدیل شده و همین امر سبب شلوغ شدن این شهر شده است. این در حالی است که شارجه برای سفر شهری خلوت تر و کم هزینه تر بوده و مراکز فرهنگی متعددی را در بر گرفته است. پس اگر قصد آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم امارات را دارید، شارجه انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

بیشتر بدانید: نوشته روی موزه آینده دبی (شعر روی موزه آینده دبی)

نتیجه نهایی 

در این مطلب از سفر مگ به مقایسه دو شهر دیدنی و زیبای امارات که دبی و شارجه می باشد پرداختیم و طبق نتایج حاصله از آن، در صورتی که قصد خرید در سفر را دارید، می خواهید از جذاب ترین امکانات تفریحی بهره مند شوید و به دنبال سفری مجلل و جوان پسندانه هستید، شهر دبی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این در حالی است که اگر بودجه شما در سفر به امارات محدود است، قصد سفر خانوادگی را دارید و از سپری کردن سفر خود در مراکز فرهنگی و سواحل زیبا لذت می برید، شهر شارجه را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *