شهرهای معروف ترکیه را می شناسید؟

3
شهرهای معروف ترکیه

شهرهای معروف ترکیه را می شناسید؟ کدام شهرهای ترکیه توریستی تر هستند؟ یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در جهان که به عنوان دروازه‌ای بین اروپا و آسیا شناخته می‌شود، کشور ترکیه است. این کشور نقطه تلاقی شرق با غرب بوده و دارای آب و هوایی عالی، غذاهای فوق العاده، بناهای مذهبی و مکان‌های باستانی بی‌شمار است. این کشور زیبا مورد توجه ایرانیان بسیاری نیز قرار گرفته و افراد بسیاری سالیانه این کشور را به عنوان مقصد تفریحی خود انتخاب می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید که با شهرهای معروف ترکیه برای سفرآشنا شوید.

از شهرهای معروف ترکیه می توان به:

  • استانبول
  • ترابزون
  • آلانیا
  • آنتالیا
  • آنکارا
  • کاپادوکیا
  • ازمیر
  • کوش داسی
  • بدروم
  • پاموک کاله
  • چشمه
  • شیر پنجه
  • مارماریس
  • وان
  • آلاچاتی

اشاره کرد.

شهرهای معروف ترکیه: از استانبول تا کاپادوکیا

استانبول (Istanbul)

استانبول یکی از بزرگ‌ترین‌ شهرهای دنیاست که سال‌های طولانی به‌عنوان پایتخت عثمانیان و امپراتوری بیزانس شناخته می‌شده و اکنون توریستی ترین و معروف ترین شهرهای ترکیه برای سفر است. استانبول تنها شهر بزرگ در جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و فقط یک تنگه آبی باریک، دو قسمت شهر را از هم جدا می‌کند. یکی از جاذبه‌های مهم و اصلی این شهر که گردشگران در سفر با تور استانبول از آن استقبال می‌کنند، دیدن تنگه معروف بسفر است که اطراف آن نیز مکان‌های دیدنی بسیاری قرار دارد.

لذت بازدید از مراکز خرید بزرگ، معماری مجلل خانه‌ها، زندگی شبانه پرجنب‌و‌جوش، پرسه زدن در محله‌های تاریخی و بخش‌های سنتی شهر در کنار جاهای دیدنی استانبول، همه و همه در کنار هم باعث شده‌اند که استانبول در رتبه نخست فهرست بهترین شهرهای ترکیه قرار بگیرد. مسجد ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ موزه توپکاپی مواردی هستند که بدون دیدنشان نباید استانبول را ترک کنید. تور استانبول نوروز یکی از بهترین و پرطرف‌دارترین گزینه‌ها برای گردش در زیباترین شهر ترکیه است.

بیشتر بدانید: ساعات کاری مراکز دیدنی و تاریخی استانبول

Istanbul

ترابزون (Trabzon)

ترابزون یکی دیگر از شهرهای معروف کشور ترکیه در امتداد سواحل دریای سیاه است که در شمال شرقی این کشور پهناور واقع شده است و به دلیل مناظر زیبای دریایی که در این شهر می‌توان مشاهده کرد به آن لقب مروارید دریای سیاه را داده‌اند. تنوع جاذبه‌های تاریخی و باستانی در این شهر زیاد است، ترابزون به دلیل داشتن مساجد خاص شهرت جهانی دارد و در موزه‌ معروف این شهر آثار تاریخی و نقاشی‌های ارزشمند بسیاری نگهداری می‌شود. شهر مناظر وسیعی از دریای سیاه دارد و طبیعت بکر این شهر واقعا رویایی و بی نظیر است. در فاصله کوتاهی از ترابزون یکی از مشهورترین دریاچه‌های کشور ترکیه به نام اوزون گول قرار دارد که طبیعت اطراف آن را کوه‌های سرسبز احاطه کرده‌اند و این شهر را به مقصدی پرطرفدار در بین دوستداران طبیعت تبدیل کرده است. همچنین قرارگیری ترابزون در مسیر جاده ابریشم بر اهمیت تاریخی آن افزوده است.

Trabzon

آنتالیا (Antaliya)

اگر بخواهیم فهرستی از شهرهای معروف ترکیه بنویسیم، نام شهر زیبا و ساحلی آنتالیا (Antalya) به هیچ وجه نباید از قلم بیفتد. این شهر ساحلی زیبا در جنوب کشور ترکیه در مجاورت آب‌های فیروزه‌ای دریای مدیترانه واقع شده و یکی از مشهورترین شهرهای توریستی کشور ترکیه محسوب می‌شود. اغلب گردشگران برای تفریح در سواحل این شهر روزهای داغ فصل تابستان را ترجیح می‌دهند تا در آب‌های زلال و خنک مدیترانه اوقات مفرحی را سپری کنند.

آنتالیا تنها یک شهر ساحلی نیست و طبیعت بکر این شهر در کوهستان‌های آنتالیا بسیار رویایی و اعجاب انگیز است. اگر اهل کشف جاذبه‌های تاریخ هستید، آنتالیا یک شهر قدیمی به نام کالجی (Kaleici) هم دارد که در آن ساختمان‌های تاریخی و خیابان‌های سنگ‌ فرش ‌شده باریک مملو از مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب را خواهید دید. قدمت برخی از آثار تاریخی این شهر همچون دروازه هادریان، برج هیدیرلیک و سایر بناها به دوران باستان باز می‌گردد که برای گردشگران بسیار جذاب است.

Antaliya

آلانیا (  Alanya)

آلانیا (Alanya) در نزدیکی شهر معروف آنتالیا واقع شده و یکی از بی‌نظیرترین شهرهای توریستی کشور ترکیه است که سواحل و جاذبه‌های تفریحی آن شهرت جهانی دارند. ساحل معروف کلئوپاترا یکی از زیبایی‌های شگفت انگیز این شهر است که طبق افسانه‌ها ملکه معروف مصر در آنجا شنا کرده است. آلانیا در طول تاریخ بارها بین از رومی‌ها، یونانی‌ها و عثمانی‌ها دست به دست شده و یکی از شهرهای معروف ترکیه در بین گردشگران خارجی این کشور است. در این شهر می‌توانید تلفیق جذابی از معماری غربی و اسلامی را در کنار هم مشاهده کنید که هنوز هم آثار این معماری در شهر وجود دارد. قلعه معروف آلانیا هم یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر ساحلی است که گردشگران در زمان سفر می‌توانند از نزدیک مشاهده کنند.

Alanya

آنکارا (Ankara)

آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه و شهر بزرگ و مدرنی است که ساختمان‌های دولتی، تجاری، سفارت‌خانه‌ها و دانشگاه‌های برتر ترکیه را در خود جای داده است. آنکارا تقریباً در مرکز ترکیه واقع شده و از نظر حمل‌و‌نقل، منطقه بسیار مهمی محسوب می‌شود. با اینکه در بین شهرهای ترکیه، آنکارا بیشتر یک مقصد تجاری با امکانات مدرن محسوب می‌شود؛ اما مکان‌های شگفت‌انگیزی برای کشف کردن دارد. معماری ساختمان‌های تجاری، کافه‌های زیبا، رستوران‌های شیک و کلاسیک، موزه‌های باستانی، گالری‌های هنری و مراکز فرهنگی از جاذبه‌های پرطرف‌دار این شهر برای گردشگران هستند. با برنامه‌ریزی دقیق، بهترین فرصت برای گشت‌وگذار در این شهر برای علاقه‌مندان سفر به ترکیه فراهم می‌شود.

Ankara

کاپادوکیا ( Cappadocia)

کاپادوکیا یا کاپادوکیه، در واقع نام منطقه‌ای در میانه ترکیه یا همان سرزمین آناتولی است و به‌دلیل منظره‌های شگفت‌انگیز، کوه‌های صخره‌ای و جنگل درختان مخروطی‌اش شهرت دارد. فوران آتش‌فشان‌ها و فرسایش خاک، ظاهری عجیب و منحصربه‌فرد به این منطقه داده و مردمانش نیز در طول هزاران سال برای خود خانه‌هایی در میان سنگ‌ها تراشیده‌اند. هیتی‌ها اولین ساکنان متمدن منطقه بودند که تونل‌های زیرزمینی را حفر کردند تا از حمله یونانیان در امان بمانند؛ اما حالا تعداد زیادی از این غارهای دست‌ساز، به هتل و محل اسکان گردشگران تبدیل شده‌‌اند که می‌توانید هنگام سفر با تور کاپادوکیا، با اقامت در آن‌ها خاطره‌ای لذت‌بخش را در ذهنتان ثبت کنید.

Cappadocia ترکیه

ازمیر (Izmir)

ازمیر یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که با سایر شهرهای این کشور تفاوت دارد؛ به‌طوری که این شهر همواره برای خود مردم ترکیه، به‌عنوان مقصدی ایدئال برای زندگی و تفریح شناخته می‌‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سبب می‌شود ازمیر را به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای ترکیه معرفی کنیم، پتانسیل فوق‌العاده آن در ابعاد مختلف است. چه بخواهید در سفر با تور ازمیر چند روزی استراحت و تفریح کنید و چه قصد کار، تحصیل و زندگی در ازمیر را داشته باشید، این شهر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

از لحاظ گردشگری، ازمیر یکی از شهرهای باستانی ترکیه محسوب می‌شود و جاهای دیدنی ازمیر شامل جاذبه‌های فرهنگی بی‌شماری است. همچنین به‌دلیل اینکه ازمیر در غربی‌ترین نقطه ترکیه واقع شده و هم‌جوار دریای اژه است، طیف گسترده‌ای از تفریحات آبی و ریزورت‌های لوکس 5 ستاره در آن دیده می‌شود.

izmir

کوش آداسی (Kuşadası)

کوش آداسی یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی ترکیه است که به لطف سواحل باشکوهش که در مجاورت آب‌های زلال دریای اژه واقع شده است، سالانه میلیون‌ها گردشگر را از مناطق مختلف جهان به خود جذب می‌کند. بندر این شهر ساحلی روزانه محل توقف کشتی‌های تفریحی و کروزهای قاره پیما زیادی است که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری به کوش آداسی یکی از شهرهای معروف ترکیه سفر کرده‌اند. کوش آداسی در غرب ساحل دریا اژه قرار دارد، آب و هوای معتدل کوش آداسی و نزدیکی آن به جزیره ساموس باعث شده که این شهر ساحلی به مقصد بسیاری از گردشگران در چند سال اخیر تبدیل شود.

در زمان سفر به این شهر به راحتی می‌توانید از کوش آداسی با قایق‌های موتوری به جزیره ساموس بروید و از تماشای زیبایی‌های شگفت انگیز و بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید. شما در کوش آداسی می‌توانید ترکیبی جذاب از تاریخ و مدرنیته را در کنار هم تماشا کنید، تنوع امکانات تفریحی و جاذبه‌های تاریخی در این شهر ساحلی بسیار زیاد است. شاید کوش آداسی به اندازه استانبول و یا کاپادوکیا مشهور نباشد، اما این شهر ارزش یکبار دیدن را قطعا دارد.

Kuşadası

بودروم (Bodrum)

بودروم یکی از محبوب ترین شهرهای بندری ترکیه است که در جنوب غربی این کشور واقع شده و سالانه میلیون‌ها گردشگر برای تفریح در سواحل ماسه‌ای بدروم به این شهر سفر می‌کنند. بدروم یکی از معروفترین شهرهای کشور ترکیه است که دلیل اصلی شهرت آن سواحل بی‌نظیر ماسه‌ای و چشم انداز زیبا محله‌های آن است که مشرف به دریا مدیترانه می‌باشد. شهر بدروم سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر خارجی است و همین موضوع باعث شده قیمت هتل‌های این شهر به شکل نجومی بالا برود. اغلب گردشگران برای صرفه جویی در هزینه‌های سفر خود، اقامت در کوش آداسی را در زمان سفر به ترکیه ترجیح می‌دهند.

شهر بدروم یکی از بزرگترین شهرهای استان “موغلا” در کشور ترکیه محسوب می‌شود که در کنار دریای اژه واقع شده و حال و هوای کاملا توریستی دارد. گل‌های کاغذی صورتی، خانه‌های سفید رنگ و کوچه‌های سنگفرش شده این شهر باعث شده نام بدروم (Bodrum) در صدر فهرست شهرهای معروف ترکیه قرار بگیرد.

Bodrum

پاموک ‌کاله ( Pamukkale)

پاموک ‌کاله (Pamukkale) یکی از شهرهای نزدیک به کوش آداسی و جز شهرهای معروف ترکیه است که فقط ۱۶۳ کیلومتر با این شهر ساحلی زیبا فاصله دارد. این منطقه‌ شگفت انگیز در جنوب غربی دریای اژه واقع شده است و رودخانه مندرس در فاصله کمی از این شهر کوچک اما اعجاب انگیز قرار دارد. شهر باستانی هیراپولیس در پاموکاله واقع شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تاریخی محسوب می‌شود، این شهر باستانی قدمتی چند هزار‌ساله دارد. از علل اصلی ایجاد شهر و روستا در این منطقه می‌توان به آب ‌و‌هوای معتدل آن و وجود چشمه‌های آب گرم با خواص درمانی اشاره کرد که باعث جذب گردشگران به این منطقه خوش آب و هوا شده است.

Pamukkale

چشمه ( Cesme)

چشمه (Cesme)  یک شهر ساحلی پر رمز و راز در نزدیکی آلاچاتی و ازمیر است که سواحل شنی پر زرق و برق آن در بین گردشگران طرفداران زیادی دارد. شن‌های سفید رنگی که در سواحل چشمه وجود دارد را در هیچ یک از سواحل کشور ترکیه نخواهید دید و به همین دلیل بسیاری از گردشگران برای تفریح و شنا سواحل این شهر را انتخاب می‌کنند. بندر مشهور شهر چشمه هم یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر ساحلی محسوب می‌شود که در اغلب ساعت‌های روز پر جنب و جوش است، این بندر بزرگ مملو از رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های فروش صنایع دستی است که به همین دلیل به پاتوق اغلب گردشگران تبدیل شده است.

چشمه یکی از شهرهای معروف ترکیه محسوب می‌شود که علاوه جاذبه‌های تفریحی و طبیعت بکر، جاذبه‌های تاریخی مشهوری را هم در گوشه و کنار خود دارد. موزه معروف چشمه و قلعه تاریخی این شهر جز مشهورترین جاذبه‌های تاریخی چشمه محسوب می‌شوند.

معروف ترین شهرهای ترکیه ( چشمه)

شیرینجه ( Sirince)

شیرینجه (Sirince) هم یکی از شهرهای معروف ترکیه است که در امتداد خط ساحلی دریای اژه واقع شده و سالانه میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از سواحل و باغ‌های انگور معروف این شهر به شیرینجه سفر می‌کنند. در همه قسمت‌های این شهر کوچک تاریخی می‌توانید کارگاه‌های تولید شراب را از نزدیک ببینید، همچنین اقلام دست سازی که توسط زنان محلی ساخته می‌شود هم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر کوچک شیرینجه است که حقیقتا به اندازه نامش شیرین و زیبا می‌باشد. به شما توصیه می‌کنیم که برای یک بار هم که شده سری به شهر خوش آب و هوای شیرینجه سر بزنید و از بقایای باستانی کلیسای عزیز دیمیتریوس در این شهر تاریخی دیدن کنید. در زمان سفر به کوش آداسی می‌توانید با چند دقیقه رانندگی خود را از این شهر به شهر کوچک شیرینجه برسانید و از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن بازدید کنید.

معروف ترین شهرهای ترکیه (شیرینجه)

مارماریس ( Marmaris)

شهر مارماریس در نوار سواحلی فتحیه واقع شده و یکی از قدیمی ترین شهرهای ساحلی کشور ترکیه است که سواحل ماسه‌ای آن شهرت جهانی دارند. تپه‎ های پوشیده از درختان کاج و سواحلی با ماسه‌های طلایی را فقط در زمان سفر به مارماریس می‌توانید از نزدیک ببینید و از این همه زیبایی طبیعی در کنار هم لذت ببرید. این شهر در گذشته بخشی از خاک کشور یونان بوده که در سال ۱۴۲۵ میلادی توسط امپراتوری عثمانی تسخیر شده و در سال ۱۵۲۱ قلعه مارماریس برای حمله به جزیره یونانی رودس احداث شده که این قلعه یکی از مشهورترین جاذبه‌های مارماریس است. مارماریس (Marmaris) یکی از شهرهای معروف کشور ترکیه محسوب می‌شود که در بازار سنتی آن می‌توانید انواع سوغاتی‌های ترکیه را پیدا کنید و یا برای تفریح به پارک‌های آبی معروف این شهر ساحلی بروید و چند ساعتی را با همسفران خود سرگرم باشید.

معروف ترین شهرهای ترکیه ( مارماریس)

وان ( van)

شهر وان (Van) مقصد جذابی در شرق ترکیه  و در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری از مرز ایران است که با تاریخچه‌ غنی و فرهنگی جذاب به یکی از شهرهای معروف ترکیه تبدیل شده است. دریاچه معروف وان یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه است که قدمت بناهای اطراف آن به دوره حکومت آشوری‌ها بر می‎گردد. مسجد کوجاوک بلیک از جمله آثار اسلامی تاریخی وان است که دیدن آن تجربه‌ای فراموش ‌نشدنی را برای گردشگران این شهر تاریخی رقم می‌زند. بازار سنتی این شهر هم یک بازارهای محلی معروف ترکیه است که  در آنجا می‌توانید انواع خوراکی‌های خوشمزه و صنایع دستی ترکیه را به عنوان سوغاتی تهیه کنید.

بیشتر بدانید: تجربه سفر به وان

معرف ترین شهرهای ترکیه (وان)

آلاچاتی ( Alacati)

آلاچاتی (Alacati) یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق ییلاقی کشور ترکیه در منطقه توریستی چشمه است که سواحل زیبا و خیابان‌های سنگفرش شده آن شهرت جهانی دارند. آلاچاتی یکی از کوچکترین شهرهای معروف ترکیه محسوب می‌شود که خیابان‌های آن در شب‌های تابستان مملو از زنان و مردانی است که برای تفریح و گذراندن تعطیلات به کشور ترکیه سفر کرده‌اند. این شهر که در مجاورت آب‌های زلال و شفاف دریای اژه واقع شده یکی از قطب‌های توریستی کشور ترکیه محسوب می‌شود که سالانه میلیون‌ها گردشگر با هدف گذراندن تعطیلات تابستانی خود به این شهر سفر می‌کنند.

اگر از طرفداران ورزش‌های آبی هستید، در سواحل آلاچاتی امکانات و تجهیزات لازم برای انواع ورزش‌های آبی همچون جت اسکی و قایق بادی در دسترس است. خانه‌های سنگی آلاچاتی یکی از بخش‌های جذاب این شهر کوچک برای گردشگران است، بسیاری از توریست‌ها صرفا برای عکس گرفتن در کنار این خانه‌ها به سمت آلاچاتی مسیر خود را تغییر می‌دهند تا خاطرات جذابی را در محله‌های آلاچاتی برای خود ثبت کنند. کوچه‌ها و محله‌های قدیمی آلاچاتی مملو از رستوران‌ها و کافه‌های کوچک و بزرگی است که در منو آنها انواع غذاهای محلی و سنتی ترکیه به چشم می‌خورد.

آلاچاتی ترکیه

سخن پایانی

شهرهای ترکیه، فرصت بی‌نظیری برای یک سفر تمام‌عیار فراهم می‌کنند. ترکیه، هرساله میزبان تعداد چشمگیری از گردشگران است؛ به‌قدری که استانبول به‌عنوان یکی از 10 شهر پربازدید در جهان شناخته می‌شود. همان‌طور که در این مطلب خواندید، به‌غیر از استانبول شهرهای دیدنی بسیاری در این کشور وجود دارد. در این مطلب سعی کردیم تعدادی از بهترین شهرهای ترکیه را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به ترکیه بدانید با توجه به سلیقه‌تان، از کدام شهرها دیدن کنید. به‌نظر شما بهترین شهر ترکیه برای سفر، کدام شهر است؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *