قوانین ماه رمضان در استانبول: ترکیه در ماه رمضان چگونه است؟

1
قوانین استانبول در ماه رمضان

قوانین ماه رمضان در استانبول چگونه است؟ آیا شرایط و قوانین خاصی در شهر حاکم است؟ ماه رمضان در استانبول حال و هوای خاصی دارد و مراسم های ویژه ای مانند موسیقی صوفیانه، شعرخوانی نمایش‌های تئاتر و نمایشگاه های مختلف در سرتاسر شهر برگزار می شود. با سفر به استانبول در ماه رمضان می توانید از این مراسم ها بازدید نمایید. نوروز امسال با ماه مبارک رمضان همزمان شده و بسیار از ایرانی‌ها قصد دارند در تعطیلات نوروز عازم کشور ترکیه شوند، اگر شما هم قصد سفر به این شهر را دارید با ما در ادامه همراه باشید.

 ترکیه در ماه رمضان به عنوان یک کشور اسلامی شرایط متفاوتی با ایران دارد و گردشگران همچون سایر ماه‌های سال می‌توانند از امکانات تفریحی و مراکز عرضه مواد غذایی استفاده کنند. اغلب جمعیت کشور ترکیه مسلمان هستند و مردم این کشور همچون سایر مسلمانان جهان در این ماه روزه می‌گیرند، البته با توجه به اینکه ترکیه کشوری توریستی است و در اغلب روزهای سال گردشگران با اعتقادات مختلف به این کشور سفر می‌کنند در این ماه محدودیت خاصی برای خوردن غذا در مراکز عمومی وجود ندارد و گردشگران همچون سایر روزهای سال می‌توانند از امکانات موجود در این کشور استفاده کنند.

ماه رمضان در استانبول چگونه است؟ قوانین ماه رمضان در استانبول

علی رغم تصور بسیاری از افراد، ماه رمضان در استانبول، یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این شهر می باشد. سفر به استانبول در این زمان به ویژه برای ما ایرانی ها که با آداب و رسوم ماه رمضان آشنایی داریم راحت تر می باشد. در این ایام، نقاط مختلف شهر نورپردازی شده و مراسم های ویژه ای برگزار می شود. نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی متنوعی مانند نمایشگاه‌های کتاب، نمایشگاه‌ها، شب‌های شعر، رویدادهای هنری سنتی، رویدادهای خوشنویسان، نمایش‌های دراویش، موسیقی صوفیانه و کنسرت‌ها در ماه رمضان در استانبول توسط شهرداری استانبول برگزار می‌شود. نوروز امسال با ماه مبارک رمضان همزمان شده و بسیار از ایرانی‌ها قصد دارند در تعطیلات نوروز عازم کشور ترکیه شوند. باید به شما بگوییم که شرایط سفر به ترکیه در ماه رمضان تفاوتی با دیگر با ماه‌های سال ندارد و گردشگران خارجی همچون روزهای عادی می‌توانند در سطح شهر گردش کنند و از مراکز خرید و جاذبه‌های دیدنی کشور ترکیه بازدید نمایند.

قوانین ماه رمضان در استانبول

رستوران های استانبول در ماه رمضان باز است؟

ماه رمضان در استانبول فرصت مناسبی برای گردشگران خارجی برای سفر به این شهر می باشد. به همین دلیل رستوران های استانبول در طول روز نیز فعال بوده و می توانید با خیال راحت از سرو غذا در این رستوران ها لذت ببرید. تقریباً هر رستورانی در شهر منوهای ویژه ای برای وعده افطار تهیه می کند، که شامل غذاهای متنوعی سنتی می باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که رستوران ها برای سرو افطار شلوغ می شوند و باید از قبل برای وعده شام خود برنامه ریزی کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

سفره افطار استانبول

ماه رمضان در استانبول چه بپوشیم ؟

قوانین ماه رمضان در استانبول و نوع پوشش لباسی در ماه رمضان سوالی است که اکثر گردشگران قبل از سفر به این کشور دارند، سبک پوشش در استانبول تغییر نمی کند، بنابراین شما می‌توانید هر لباسی که دوست دارید و به طور معمول در کشور خود می‌پوشید را به تن کنید. استانبول همه شرایط را برای توریست ها و گردشگران محیا می سازد تا سفری راحت و شاد داشته باشند.

آیا میدانستید: آب و هوای استانبول در نوروز چگونه است؟

ساعات کاری استانبول در ماه رمضان تغییر می کند؟

ساعت کار اداری در ماه رمضان در استانبول تغییر کرده و اگر می خواهید به بانک مراجعه کنید باید به تغییر ساعت توجه کنید. ساعت کار مراکز دولتی در ماه رمضان از ساعت 9 صبح الی 12:30 ظهر بوده و پس از اقامه نماز مجدد از ساعت 13 الی 16:30 می باشد. موزه ها و بناهای تاریخی در ماه رمضان نیز فعال بوده و همه روزه به جز دوشنبه از ساعت 9 الی 16:30 پذیرای گردشگران است.

مراکز تفریحی استانبول در ماه رمضان

در طول روز با خلوت شدن شهر می‌توان گفت که بازدید از جاذبه‌های گردشگری استانبول می‌تواند بسیار مفرح باشد. پارکهای آبی استانبول، مراکز خرید،بناهای تاریخی و موزه ها هگمی در این ایام باز می باشند. شما می توانید در ایام دور از هیاهو و شلوغی از تمام تفریحات لذت ببرید.

پارک های آبی استانبول در ماه رمضان

به این دلیل که شنا کردن در هنگام روزه داری ممنوع است؛ در طول روز مردم محلی به پارک ها آبی مراجعه نکرده و می توانید با قیمتی پایین تر نسبت به روزهای معمولی از این پارک ها استفاده کنید. همچنین شنا در سواحل نیز به دلیل خلوت بودن در این ایام پیشنهاد می شود. این مورد برای پارک های آبی نیز به همین صورت است و در هنگام روز، بیشتر بازدید کنندگان پارک ها و مراکز تفریحی را گردشگران تشکیل می دهند.

1

مراکز خرید استانبول در ماه رمضان

در ایام ماه رمضان در استانبول، مراکز خرید فعالیت بیشتری در ساعت عصر و بعد از افطار داشته و تا نیمه های شب پذیرای گردشگران می باشد. مراکز خرید و بازارها در ماه رمضان در استانبول رنگارنگ تر از همیشه می شوند. همه مراکز خرید و سوپرمارکت ها، اکثر بوتیک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ تا نیمه‌شب باز هستند. به ویژه مراکز خریدی که در مناطق توریستی مانند سلطان احمد، سیرکچی، امینونو و تقسیم قرار دارند. بسیاری از این مراکز خرید به مناسبت ماه رمضان دارای تخفیفات ویژه ای هستند که می توانید با قیمتی نسبتا کمتر اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنید. مراکز خرید بعد از افطار شلوغ شده و سعی کنید خرید خود را قبل از افطار انجام دهید.

مراکز خرید در استانبول

بیشتر بدانید: بهترین مراکز خرید استانبول

مراسم عید فطر در کشور ترکیه

مردم کشور ترکیه پس از یک ماه روزه داری، با شور و هیجان بسیار زیادی مراسم عید فطر را برگزار می‌کنند. عید فطر یکی از بزرگترین اعیاد مذهبی است که اغلب مردم کشور ترکیه این زمان را برای سفر و دید و بازدید انتخاب می‌کنند. تعطیلات عید فطر در کشور ترکیه چهار روز است و مردم معمولا برای گذراندن تعطیلات راهی شهرهای ساحلی این کشور می‌شوند. بهترین لباس‌های خود را به نام بایراملیق می‌پوشند که اغلب مخصوص این مناسبت خریداری شده و یک صبحانه مفصل را در کنار خانواده نوش جان می‌کنند. نمایش‌ها و کنسرت‌های موسیقی هم در تعطیلات عید فطر در کشور ترکیه رونق بسیار زیادی دارد و مردم اوقات خوشی را برای گذراندن تعطیلات خود در این کشور برنامه ریزی می‌کنند. نماز عید فطر جز مراسم عید فطر در کشور ترکیه است که با استقبال بسیار زیاد مسلمانان این کشور در مساجد ترکیه برگزار می‌شود. مسجد سلطان احمد و مسجد ایاصوفیه جز اصلی‌ترین مراکز برگزاری نماز عید فطر ترکیه در ماه رمضان می‌باشد.

قوانین ماه رمضان در استانبول

سوالات متداول

آیا رستوران‌ها در ماه رمضان در استانبول باز است؟ بله، رستوران‌های استانبول در ماه رمضان فعال می‌باشد اما برای احترام به روزه داران، در پنجر‌ها و درب ورودی پرده قرار می‌دهند تا از بیرون داخل رستوران مشخص نباشد.

چه برنامه‌هایی در ماه رمضان در کشور ترکیه اجرا می‌شود؟ در این ایام جشن‌های مختلفی همچون کنسرت موسیقی صوفیانه، شعرخوانی، نمایش‌های تئاتر و اجرای هنرهای سنتی و نمایشگاه‌های مختلف در کشور ترکیه برپا می‌گردد.

خرید در حراج ماه رمضان ترکیه چه مزایایی دارد؟ به طور کلی خرید کردن در مواقع حراج اجناس در ترکیه بسیار جذاب و مقرون به صرفه می‌باشد، زیرا شما در زمان برگزاری این حراج می‌توانید با هزینه‌ای اقتصادی به کشور ترکیه سفر کنید و بهترین کالاها را با کیفیت و قیمت مناسب خریداری نمایید.

چه غذاهایی در کشور ترکیه در ماه رمضان بیشتر خورده می‌شود؟ سوتلاچ، باقلوا، شربت عثمانی، کادایف، انواع سوپ‌ها و نان پیده جز لذیذترین و در عین حال محبوب‌ترین غذاها و دسرها در بین مردم کشور ترکیه می‌باشد که معمولا برای وعده افطار و سحر در ماه رمضان می‌خورند.

آیا مردم می‌توانند در ماه رمضان در ساحل بیکینی بپوشند؟ بلی. اگر با لباس شنا در مکان‌های مربوط به شنا بیرون بیایید مشکلی وجود نخواهد داشت. تمامی سواحل و استخرهای هتل طبق روال معمول کار خواهند کرد.

آیا می‌توانیم در ماه رمضان در ترکیه الکل بنوشیم؟ بله. اگرچه در طول ماه رمضان در ترکیه، متوجه خواهید شد که افراد مسلمان از نوشیدن آبجو، شراب، راکی یا هرگونه الکل خودداری می‌کنند، ولی شما می‌توانید الکل را در سراسر کشور بخرید و مصرف کنید. البته ممکن است این موضوع همه جا یکسان نباشد و برخی از مراکز سرو این نوع نوشیدنی‌ها را محدود کنند.

سخن پایانی

سفر به ترکیه در مـاه رمضـان می‌تواند در نوع خود تجربه‌ای جذاب و متفاوت باشد، مردم کشور ترکیه در این ماه هم از مسافران به گرمی استقبال می‌کنند و در شهرهای مختلف این کشور برخی رستوران‌ها و کافه‌ها در طول روز هم فضای مطلوبی برای پذیرایی از گردشگران فراهم کرده‌اند. البته با توجه به اینکه ترکیه کشوری توریستی است و در اغلب روزهای سال گردشگران با اعتقادات مختلف به این کشور سفر می‌کنند در این ماه محدودیت خاصی برای خوردن غذا در مراکز عمومی وجود ندارد و گردشگران همچون سایر روزهای سال می‌توانند از امکانات موجود در این کشور استفاده کنند. پس اگر این سوال برای شما پیش آمده و قصد سفر به استانبول را در این ایام دارید، باید بگوییم قوانین ماه رمضان در استانبول شامل موارد خاصی نمی باشد. سفرمگ آرزوی سفری خوش را برای شما دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *