نوشته روی موزه آینده دبی (شعر روی موزه آینده دبی)

203
نوشته روی موزه آینده دبی

نوشته روی موزه آینده به دستور امیر دبی حکاکی شده، این موزه جزو 14 موزه زیبای جهان از نظر سایت نشنال جئوگرافیک می باشد و به موزه انگشتری دبی معروف است. با رفتن به این موزه به آینده سفر می کنید و دانشی از زمان آینده را همراه امید برای خودتان به زمان حال می آورید. هدف از ساخت این موزه نشان دادن آینده به جهانیان است. نکته جالب این موزه، نوشته روی آن می باشد که با توجه به هدف ساخت این موزه طراحی شده است.

نوشته روی موزه آینده دبی به دستور امیر دبی حکاکی شده که به معنی” ما صدها سال زندگی نخواهیم کرد، اما می‌توانیم چیزی خلق کنیم که صدها سال دوام بیاورد”است. هدف از افتتاح موزه آینده دبی، توسعه و ترویج فناوری و نوآوری در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی می باشد. در ادامه این مطلب از سفر مگ با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این موزه در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته روی موزه آینده دبی

تاریخچه موزه آینده دبی

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات در 4 مارس 2015، صحبت موزه آینده دبی را پیش کشید. قرار شد پس از نمایش موزه آینده دبی در اجلاس سران امارات (فوریه 2015) این مکان در دبی افتتاح شود. سرانجام در 7 فوریه 2016 نمایشگاهی با موضوع موزه آینده دبی در اجلاس سران امارات توسط شیخ محمد راشد آل مکتوم به راه انداخته شد.
موزه آینده دبی بخشی از بنیاد آینده دبی بوده که در 9 و 10 فوریه 2018 موزه آینده به صورت موقت در محله مارینای دبی که یکی از لوکس ترین محله‌های دبی به شمار می‌رود افتتاح گشت. این موزه به صورت رسمی در 22 فوریه 2022 ساعت 7 بعدازظهر به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بدانید: بهترین و توریستی ترین محله های دبی برای رزرو هتل کجاست؟

نوشته روی موزه آینده دبی: رازِ هستی، در قابِ شعرِ موزه آینده

بعد از تماشای موزه آینده دبی، اولین سوالی که ذهن شما را درگیر میکند، پرسیدن معنای نوشته ی عربی روی موزه است. در واقع باید بگوییم شعر روی موزه آینده، گفته های شیخ محمدبن رشید آل مکتوم، فرمانروای دبی می باشد. ترجمه این نوشته عبارت است از: آینده از آن کسانی است که می توانند آن را تصور کنند، طراحی کنند و بسازند. نباید منتظر باشید، بلکه باید بسازید.

نوشته روی موزه اینده دبی

معماری خاص و منحصر به فرد موزه آینده دبی

معماری و ظاهر موزه به شکلی است که انگار ترکیبی از گذشته و آینده می باشد. برای تحلیل ظاهر موزه می توان گفت که بیضی شکل بودن آن نماد انسانیت و تپه سبزی که موزه روی آن قرار دارد، نماد زمین و طبیعت است، همچنین فضای خالی آن نشان از آینده دارد.

 ساخت موزه از سال 2012 شروع شد و در سال 2025 به اتمام رسید. طراحی بنا توسط کیلا دیزاین (killa design) انجام شده است. فرم بنا به شکل انگشتر می باشد که به موزه انگشتر دبی نیز معروف است. مساحت این موزه دبی 30 هزار متر مربع بوده که بیش از 76 متر ارتفاع دارد. نمای بیرونی این موزه، ضد زنگ می باشد و 1024 صفحه بر روی 17 هزار متر مربع  قرار دارد. این صفحات توسط ربات ها ساخته شده‌اند و هر صفحه از 4 لایه تشکیل شده است. طراحی سه بعدی آن باعث شد که مهندسان هنگام ساخت با مشکلاتی رو به رو شوند و از روش اسکن لیزری استفاده کنند. همچنین از 14 کیلومتر لامپ برای نورپردازی استفاده شده که منظره ای شگفت انگیزی را به وجود آورده است.

معماری خاص و منحصر به فرد موزه آینده دبی

موقعیت مکانی موزه آینده دبی

موزه آینده یک مقصد فرهنگی و آموزشی برجسته در کشور امارات متحده عربی است که در منطقه بزرگراه شیخ زاید قرار دارد. از نظر موقعیت مکانی در قسمت مرکزی شهر دبی و در نزدیکی برج خلیفه می باشد.

بیشتر بدانیم: جاهای دیدنی در دبی

قسمت های مختلف موزه آینده دبی

برای بازدید موزه از طبقه بالا یعنی طبقه هفتم شروع به دیدن می کنیم. طبقه اول و دوم، شامل قسمت بلیط فروشی و لابی است. همچنین در این قسمت کافه و فروشگاه ­هایی برای رفاه حال گردشگران قرار دارد.

قسمت های مختلف موزه آینده دبی

1- بخش فردا، امروز

در این بخش اثر مثبت تکنولوژی و قدرت را می بینید. در این بخش از موزه، می توانید به اکتشاف فناوری های نوظهوری بپردازید که دنیا را دگرگون خواهند کرد.

2 – سفر به آینده: ایستگاه فضایی

در طبقه 7 موزه آینده دبی، جایی که نوآوری و خلاقیت به هم می‌رسند، ایستگاه فضایی امید شما را به سفری مجازی به آینده دعوت می‌کند.

قسمت های مختلف موزه آینده دبی

3 – قهرمانان آینده: کشف تخیلات کودکان

این بخش مخصوص کودکان است که محیط و فضایی را در اختیار کودکان قرار می دهد تا دنیای جدیدی را در آینده کشف کنند.

4 – تعادل ذهن و جسم: آرامش

در این طبقه شما وارد قسمت آرامش بخشی می شوید. در این بخش درمان‌های مختلفی از قبیل حرکت درمانی، احساس درمانی، ارتباط درمانی و مدیتیشن و … متناسب به نیاز افراد در اختیارشان قرار می گیرد.

ساعت کاری و قیمت بلیط موزه آینده

ساعت کاری موزه آینده همه روزه بین 10:00 الی 19:30 می باشد و مدت زمان مورد نیاز برای بازدید از موزه تقریبا 2 الی 3 ساعت است. قیمت بلیط ورودی موزه آینده حدود 149 درهم می باشد و هزینه بلیط برای کودکان کمتر از 4 سال رایگان است.

ساعت کاری و قیمت بلیط موزه آینده

بیشتر بدانیم: تفریحات تابستانی در دبی

سخن آخر

موزه آینده دبی نقطه عطفی در معماری جهان است که داستان آینده را از مجموعه نمایشگاه های تعاملی بیان می کند. این سازه 77 متری گذشته و آینده را بهم متصل ساخته و فناوری پیشرفته را با هنرهای سنتی همگرا می کند. در سفر به دبی از این موزه جذاب دیدن کنید و تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات سایت به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *