هزینه سفر زمینی به وان ترکیه: برآورد هزینه سفر به وان

18
هزینه سفر زمینی به وان ترکیه

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه با توجه به چه عواملی متغیر است؟ حداقل و حداکثر هزینه سفر زمینی به وان ترکیه چقدر است؟ محدودیت‌های مالی در سال‌های اخیر باعث شده است تا گردشگران از تورهایی که از قیمت‌های پایین‌تری برخوردار هستند؛ استقبال بیشتری داشته باشند. شهر وان ترکیه یکی از شهرهای خوش قیمت و اقتصادی ترکیه است که با کمترین هزینه می‌توان به آن سفر کرد. سفر به وان نسبت به سایر شهرهای ترکیه بسیار ارزان‌تر است و سفر زمینی به وان یکی از بهترین گزینه‌ها در بین مسافرت‌های خارجی برای گردشگران ایرانی است.

 هزینه سفر زمینی به وان با توجه به نوع وسیله نقلیه، زمان سفر و خدمات ارائه شده، بین 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان متغیر است. همچنین هزینه اقامت در وان به عوامل مختلفی از جمله نوع محل اقامت، زمان سفر و موقعیت مکانی از شبی 160 هزار تومان تا 2 میلیون متغییر است و هزینه غذا و رستوران هم برای هر نفر بین 70 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه

وان، شهر توریستی محبوب در شرق ترکیه، به دلیل نزدیکی به ایران و عدم نیاز به ویزا، به یکی از مقاصد ایده‌آل برای سفر زمینی تبدیل شده است.

چهار روش برای سفر زمینی به وان وجود دارد:

  1. سفر زمینی با تور
  2. سفر زمینی ماشین شخصی
  3. سفر زمینی با اتوبوس
  4. سفر زمینی با قطار

بیشتر بدانید: تجربه سفر به وان

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه

هزینه سفر زمینی به وان با تور

متداول‌ ترین روش سفر به وان، رزرو تور از طریق آژانس ‌های گردشگری است. در این روش با استفاده از اتوبوس یا ون ‌های توریستی سفری راحت و بدون دغدغه را تجربه خواهید کرد. هزینه سفر زمینی به وان با تور بین 1.5 تا 3 میلیون تومان است. نکته قابل توجه این است که در ایام تعطیلات و فصل های شلوغ قیمت تورها گران تر است.

هزینه حمل و نقل سفر زمینی به وان

هزینه سفر به وان با خودرو شخصی

مرز زمینی مشترک ایران و ترکیه، امکان سفر با خودروی شخصی را برای بسیاری از گردشگران فراهم کرده است.

مرز رازی: این مرز در نزدیکی شهر خوی واقع شده و نزدیک‌ترین مرز به وان است.

مرز سرو: این مرز در نزدیکی ارومیه واقع شده و به دلیل امکان تردد کامیون، برای سفر با وسایل نقلیه سنگین مناسب است.

مرز بازرگان: این مرز در نزدیکی ماکو واقع شده و به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است.

بیشتر بدانید: بهترین مرز برای رفتن به شهر وان کدام مرز است؟

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه

برای سفر زمینی به وان به دو صورت می‌توانید اقدام کنید :

1. می‌توانید ابتدا به ماشین شخصی یا اتوبوس، خودتان را به یکی از مرزهای زمینی وان برسانید و سپس با پارک خودرو در یکی از پارکینگ‌ها، با استفاده از ون‌ها و تاکسی‌هایی که یکسره تا وان حرکت می‌کنند؛ خودتان را به شهر وان برسانید.

2. همچنین می‌توانید با خودروی شخصی به صورت مستقیم تا وان حرکت کنید که در این روش چند نکته وجود دارد که قبل از سفر باید در نظر بگیرید.

هزینه کاپوتاژ به ترکیه

هزینه کابوتاژ هر سال تغییر می‌کند. در سال ۱۴۰۲ هزینه کاپوتاژ ماشین به ترکیه و سایر کشورهایی که مجوز ورود خودرو را می‌دهند، یکسان است. یعنی برای عبور از مرز لازم است، چیزی حدود ۴۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان پرداخت نمایید. البته مرزنشینان می‌توانند، ۲۵۰ هزار تومان را برای کاپوتاژ پرداخت کنند.

هزینه سفر به وان با اتوبوس

سفر به با وان به‌وسیله اتوبوس علاوه بر اینکه ارزان‌تر از سایر روش‌ها محسوب می‌شود؛ سریع‌تر از روش‌هایی از قبیل قطار است. همچنین در هنگام رد شدن از مرز می‌توانید سوار اتوبوس دیگری شوید و هیچ گونه معطلی در مرز تجربه نکنید. هزینه سفر به وان به وسیله اتوبوس تقریبا بین یک‌ و نیم تا دو و نیم میلیون تومان است. شرکت‌های مسافربری متعددی برای سفر به وان وجود دارند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. برخی از این شرکت‌ها عبارتند از:

شرکت مسافربری رویال سفر

شرکت مسافربری سیر و سفر

شرکت مسافربری علی بابا

سفر به وان با اتوبوس حدودا” 12 تا 15 ساعت طول می‌کشد.

هزینه سفر به وان با قطار

سفر به وان بوسیله قطار نیز روش مناسب و راحتی است. شما می‌توانید از راه آهن تهران و تبریز عازم سفر به وان شوید. اگر از تهران حرکت کنید حدود 11 ساعت زمان می‌برد و از شهر تبریز کمی نزدیک‌تر بوده و حدودا 10 ساعت را در مسیر خواهید بود.

هزینه سفر به وان با قطار به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند نوع کوپه، زمان سفر و خدمات ارائه شده. به طور کلی، هزینه سفر به وان با قطار بین 500 هزار تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان است.

بیشتر بدانید: راهنمای کامل سفر زمینی به شهر وان ترکیه

هزینه‌های مربوط به محل اقامت در وان

در شهر وان هم می‌توانید در هتل‌های مختلف و آپارتمان هایی که قیمت پایین تری دارند، اقامت کنید.

شروع قیمت یک شب اقامت در هتل‌های مختلف در شهر وان به شرح زیر است:

هزینه یک شب اقامت در هتل‌های پنج ستاره شهر وان: از 200 لیر شروع می‌شود.

هزینه یک شب اقامت در هتل‌های چهار ستاره شهر وان: از 100 لیر شروع می‌شود.

هزینه یک شب اقامت  در هتل‌های سه ستاره در وان: از 90 لیر شروع می‌شود.

هزینه یک شب اقامت در هتل‌های دو ستاره در وان: از 80 لیر شروع می‌شود.

 هزینه اقامت در هاستل یا هتل آپارتمان وان

هزینه اقامت در هاستل وان: تنها هاستل شهر وان بک پکرز نام دارد که در خیابان جمهوریت و در محله باهچیوان قرار دارد. این هتل آپارتمان اتاق‌های تک تخته و دو تخته نیز دارد و قیمت اتاق‌ها بین 30 تا 100 لیر در شب است.

هزینه اقامت در هتل آپارتمان وان: یک هتل آپارتمان به نام  New Apartment Hotel نیز در شهر وان وجود دارد که قیمت اجاره یک سوییت چهارنفره‌ در آن، شبی 800 لیر است.

هزینه اقامت در آپارتمان وان: همچنین آپارتمان‌ها نیز با قیمت‌های مختلفی نسبت به دوری و نزدیکی از مرکز شهر وجود دارند. مثلا هزینه اقامت در یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر، 600 لیره برای هر شب است؛ ولی همین آپارتمان در خارج از شهر ممکن است تا 200 لیره ارزان‌تر باشد. هزینه اقامت در آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر نیز شبی 900 تا 1000 لیره است که در خارج از شهر قیمت آن 700 تا 800 لیره است.

نکته مهم: البته هزینه اقامت در شهر وان ممکن است تا حدودی تحت تاثیر فصل‌های پرگردشگر نیز باشد و در این فصل‌ها هزینه‌ها با افزایش روبرو خواهد شد.

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه (هزینه محل اقامت)

هزینه‌های مربوط به غذا در وان

لیست قیمت غذا در وان در سال 1402 به شرح زیر است:

قیمت غذا در یک رستوران ارزان: حدود 40 لیر (معادل 72 هزار تومان)

قیمت غذا در یک رستوران اقتصادی برای دو نفر: حدود 200 لیر (معادل 360 هزار تومان)

قیمت غذا در رستوران‌های زنجیره‌ای (مک دونالد): حدود 92 لیر (معادل 165 هزار تومان)

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه (هزینه رستوران و غذا)

مزایای سفر به وان: چرا به وان سفر کنیم؟

عدم نیاز به ویزا: ایرانیان برای سفر به وان نیازی به ویزا ندارند و تنها با داشتن پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه می‌توانند به این شهر سفر کنند.

نزدیکی به ایران: وان از نزدیک‌ترین شهرهای ترکیه به ایران است و به همین دلیل سفر به آن با کمترین هزینه و حتی به صورت زمینی امکان‌پذیر است.

ارزان‌ترین تور خارجی: تور وان در مقایسه با سایر تورهای خارجی، به‌خصوص اروپا، بسیار ارزان‌تر است و برای کسانی که به دنبال سفری به‌صرفه هستند، گزینه مناسبی است.

جاذبه‌های گردشگری فراوان: وان دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی از جمله دریاچه وان، جزیره آکدامار، قلعه وان، آبشار مرادیه، کلیسای وان و موزه وان است.

مراکز خرید با قیمت‌های مناسب: وان به دلیل وجود مراکز خرید متعدد و اجناس باکیفیت و ارزان، بهشت خریداران است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم درباره هزینه‌ سفر زمینی به وان ترکیه صحبت کرده و هزینه‌های سفر زمینی به وان را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین درباره هزینه‌های اقامت در هتل‌های شهر وان و هزینه غذا، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم ایم مطلب برای شما مفید بوده باشد. سفر مگ سفری خوشی را برای شما آرزومند است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *