۸ مورد از جاذبه های معروف استانبول

3
8 مورد از جاذبه های معروف استانبول

جاذبه های استانبول بسیار چشمگیر و دیدنی هستند. استانبول مناظر و نقاط دیدنی فوق العاده ای را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. در این مطلب می‌توانید جذاب‌ترین مکان های توریستی را بیابید که نمی‌خواهید در سفرتان به استانبول آنها را از دست بدهید.

استانبول یک کلانشهر غنی از فرهنگ و تاریخ می باشد که به عنوان “قلب و روح” ترکیه شناخته می شود و یکی از بزرگترین و شلوغ ترین مقاصد گردشگری جهان است. یکی از اين دلایل، وجود جاذبه های گردشگری بی شمار در استانبول می باشد که نمی توان همه آنها را در یک مطلب پوشش داد.

در این شهر ترکیب منحصر به فردی از معماری را مشاهده خواهید کرد، یک آسمان خراش شیشه ای در کنار یک کلیسای بیزانسی یا یک بازار رنگارنگ در سایه یک مرکز خرید. چشم انداز شهر نیز چشمگیر است، تنگه بسفر شهر را به دو نیم می کند و دریای مرمره را در جنوب به دریای سیاه در شمال متصل می سازد. جهت آشنایی با جاذبه های معروف استانبول با ما همراه باشید تا به استانبول سفر کنیم.

[lwptoc title=”آنچه در ادامه خواهید خواند:”]

جاذبه های استانبول

معروف ترین دیدنی های استانبول

استانبول، کلان شهر ترکیه، شهری پر از جذابیت که در هر قدم، یادگاری از زمان های گذشته را به نمایش می گذارد. این شهر دیدنی در تقاطع دو قاره اروپا و آسیا بهترین ها را در خود جای داده است. شهر استانبول با مکان های تاریخی زیبا، غذاهای لذیذ، زندگی شبانه پر جنب و جوش، هزارتوهای بازارها و مراکز خرید دیدنی، مقصدی دوست داشتنی برای هر مسافری محسوب می شود. برخی از جاذبه های معروف استانبول عبارتند از: ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، برج دختر، کاخ دولما باغچه، آب انبار باسیلیکا، بازار بزرگ، برج گالاتا، جزایر پرنس و بسیاری دیگر.

مسجد جامع ایاصوفیه

ایاصوفیه که در محله سلطان احمد واقع شده، یکی از بزرگترین آثار معماری جهان است. این بنای باشکوه در حقیقت یکی از شاهکارهای معماری بیزانس می باشد. در سال 1453، زمانی که عثمانی‌ها قسطنطنیه را تصرف کردند، کلیسای ایاصوفیه به عنوان مسجد در نظر گرفته شد. این بنای تاریخی سال ها به عنوان موزه فعالیت داشت و اکنون به مسجد تبدیل شده است. ایاصوفیه هنوز عناصر ادیان مسیحی و اسلامی را در خود حفظ کرده است.

موزه کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یکی از زیباترین کاخ های استانبول و مربوط به دوران حکومت عثمانی است. این کاخ شرقی باشکوه، یکی از غنی ترین موزه های جهان محسوب می شود که بر روی تنگه بسفر و شاخ طلایی قرار دارد. این کاخ، اقامتگاه سلاطین عثمانی از قرن پانزدهم تا اواسط قرن نوزدهم بود. دارای چهار حیاط، تراس هایی با چشم اندازهای خیره کننده و همچنین مجموعه های گرانبها، یکی از برترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول می باشد.

برج گالاتا

یکی از معروف ترین جاذبه های استانبول برج گالاتا است. برج گالاتا، برای نظارت بر کشتی ها و شناسایی متجاوزان و دشمنان ساخته شد. با این حال، در نهایت به یک زندان تبدیل شد و  بعدها به عنوان برج مراقبت مورد استفاده قرار گرفت.

این برج که در محله گالاتا جای دارد، یک برج قدیمی مشرف به شهر می باشد و رستورانی مجلل در طبقه بالای آن قرار گرفته است. مسافران می توانند از منظره پانورامای عالی 360 درجه استانبول، شاخ طلایی و بسفر لذت ببرند.

معروف ترین دیدنی های استانبول

کاخ دلما باغچه

کاخ دلما باغچه در استانبول یکی از خیره کننده ترین بناهای تاریخی این شهر بزرگ و باستانی است. قدمت این کاخ مربوط به دوران عثمانی می باشد. باغ سرسبز و باشکوه این کاخ قرون وسطایی یکی از خیره کننده ترین مناظر در قسمت اروپایی استانبول به حساب می آید و اکثر بازدیدکنندگانی که از این شهر دیدن می کنند، باید برای گرفتن عکس یادگاری و دیدن این کاخ باشکوه به اینجا مراجعه کنند. شش فرمانروای عثمانی در کاخ مجلل دلما باغچه زندگی می کردند و آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه، در این کاخ درگذشت.

کاخ دلما باغچه

 میدان سلطان احمد و مسجد آبی

مسجد آبی (مسجد سلطان احمد) واقع در محله سلطان احمد، نمونه ای عالی از معماری ترکی و اسلامی و یکی از پربازدیدترین مناظر و مساجد استانبول است. مسجد آبی درست در روبه‌روی مسجد ایاصوفیه واقع شده تا با این مسجد رقابت کند. در مسجد سلطان احمد، از لوسترهای شمعدانی برای ایجاد روشنایی استفاده می‌شود. این لوسترها با طراحی‌های منحصربه‌فردشان جلوه ویژه‌ای به این مکان می‌بخشند و به زیبایی آن می افزایند.

بازار بزرگ (کاپالی چارشی)

بازار بزرگ (گرند بازار) واقع در محله بیازیت، بازدید از آن را نباید از دست بدهید. گرند بازار مجموعه ای از خیابان های سرپوشیده با بیش از 4000 فروشنده است که همگی محصولات و کالاهای خود را می فروشند. در اینجا می توانید هر چیزی از چکمه و دمپایی گرفته تا جواهرات طلا و نقره را پیدا کنید.

بازار بزرگ (کاپالی چارشی)

جزایر پرنس

جزایر پرنس یکی از بهترین مناطق طبیعی و از جاذبه های استانبول است. بویوک آدا که بخشی از مجموعه جزایر پرنس می باشد و محبوب‌ترین جزیره به حساب می آید، زمانی جزیره‌ی تفریحی شاهزادگان بیزانس بوده و مناظر خیره‌کننده‌ای از درختان کاج را به رخ می‌کشد. می‌توانید تور جزیره را با کالسکه تجربه کنید و یا سوار دوچرخه شوید تا جزیره را کشف نمایید. در نهایت در یکی از رستوران های کنار دریا خوراک ماهی میل کنید. گردشگران زیادی در طول سال از جزایر پرنس و جزیره بویوک آدا دیدن می کنند.

خیابان استقلال

این خیابان در محله تکسیم قرار گرفته است که مشهورترین خیابان و منطقه تفریحی استانبول محسوب می شود. خیابان استقلال تقریبا از میدان تکسیم تا برج گالاتا امتداد دارد و طول آن حدود ۱.۵ کیلومتر می باشد. این خیابان سنگ فرش شده و پر از انواع مغازه ها، رستوران ها، کافه ها، نمایش های خیابانی و غیره است. تراموای قرمز رنگ و قدیمی استانبول را می توانید در این خیابان مشاهده کنید.

خیابان استقلال

جاذبه های فرهنگی استانبول

وقتی به استانبول و تاریخ باشکوه آن فکر می کنیم، مکان های دیدنی و بی نظیر فراوانی وجود دارد. اگر برای گردشگری فرهنگی به استانبول سفر می کنید یا قصد سفر به استانبول را دارید، به پیشنهادات ما نگاهی بیندازید.

جاذبه های فرهنگی استانبول

بسفر

تورهای بسفر استانبول، یکی از فعالیت های مورد علاقه کسانی است که برای گردشگری فرهنگی از استانبول دیدن می کنند، راهی عالی برای درک و لذت بردن از سفر به استانبول است. با شرکت در تورهای بسفر که در استانبول برگزار می‌شود، می‌توان از سازه‌هایی مانند روملی حصاری، آنادولو حصاری، مسجد بیلربی، موزه ایاصوفیه و برج گالاتا، برج دختر و غیره دیدن کرد.

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول که تابع وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه می باشد در منطقه سلطان احمد واقع شده است. موزه ای که از امپراتوری عثمانی به جمهوری ترکیه به ارث رسیده و فرصتی عالی برای درک اولین فعالیت های موزه داری در این کشور است. موزه باستان شناسی استانبول در میان 10 موزه برتر در طراحی و مورد استفاده به عنوان ساختمان موزه در جهان قرار دارد. اینجا می توان آثار زیبایی از بین النهرین تا آناتولی را مشاهده کرد.

قلعه روملی

روملی حصار که به نام های قلعه روملی و قلعه روملی حیصار هم نامیده می شود مجموعه استحکامات و قلعه ای نظامی است که در شهر استانبول، در ساحل اروپایی و بر فراز تپه قرار گرفته است.قلعه مشابه و قدیمی تر روملی حصار که آنادولوحصار (قلعه آناتولی) نامیده می شود در ساحل مقابل تنگه بسفر قرار گرفته است و این دو قلعه و استحکامات نظامی با یکدیگر هماهنگ بودند و با بستن تنگه بسفر و قطع ارتباط تجاری، نظامی و دریایی روم شرقی با دنیا، سرانجام موفق شدند که مقاومت رومیان را در هم بشکنند و موفق به تصرف شهر قسطنطنیه بشوند.به طور کلی بنای روملی حصار، شامل سه برج اصلی، حصار یک برج کوچک و ۱۳ برج نگهبانی کوچک است.

قلعه روملی

کوزگونچوک

کوزگونچوک، یکی از بدیع ترین و اسرارآمیزترین محله های استانبول، دارای کافه های متنوع و خانه های رنگی زیبا و بافت منحصر به فردی است. این مکان یک روستای یهودی در قرن هفدهم و اولین سکونتگاه یهودیان در بخش آسیایی استانبول بوده است. در سفرتان به استانبول حتما از این منطقه دیدن کنید.

جاذبه های طبیعی استانبول

در داخل و اطراف شهر استانبول پارک ها و جاذبه های طبیعی زیبایی وجود دارد. در اینجا چند مورد از جاذبه های طبیعی شگفت انگیز استانبول را معرفی خواهیم کرد که می توانید از آنها دیدن کنید.

جاذبه های طبیعی استانبول

جنگل بلگراد

جنگل های متعددی در استانبول وجود دارد که جنگل بلگراد یکی از محبوب ترین آنهاست. بلگراد در حدود 15 کیلومتری خارج از شهر قرار دارد، خوشحال خواهید شد که بدانید اتوبوس هایی وجود دارند که از تکسیم به این پارک حرکت می کنند. در این پارک جنگلی می توانید پیک نیک خانوادگی داشته باشید، پیاده روی کنید، در اطراف این جنگل از نوشیدن قهوه یا چای در کافه ای لذت ببرید.

پارک گولهانه

پارک گولهانه یا گلخانه در استانبول که نامش را از گل های رز موجود در باغ، به ترکی به معنی «باغ رز ها» گرفته ، محل تنظیم فرمان اصلاحات امپراتوری عثمانی بوده است. این باغ باشکوه قدیمی، علاوه بر گل های رز، درختان صد ساله گردو و بلوط را نیز در خود جای داده و توسط بناهای تاریخی و موزه های بسیاری احاطه شده است.کودکان مطمئناً عاشق کاوش در این فضای باز گسترده می شوند، بزرگسالان نیز از آرامش و زیبایی های این پارک لذت خواهند برد.

پارک امیرگان

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استانبول، پارک امیرگان است. این پارک با 117 هکتار زمین مشرف به تنگه بسفر، فقط می توانید تصور کنید که واقعا چقدر تماشایی است، بدون اینکه به انبوهی از گیاهان و جانوران، آلاچیق های عمومی، مسیرهای دویدن و زمین های بازی اشاره کنیم. در ماه آوریل، زمانی که پارک جشن لاله ها را با گل های رنگارنگ جشن می گیرد، حتما از آن بازدید کنید.

پارک امیرگان

 

سخن آخر

ترکیه ترکیبی از سنت و مدرنیته است، مراکز خرید و مکان های دیدنی آن بازدیدکنندگان را از سراسر جهان جذب می کند. اکثر بازدیدکنندگان جاذبه های استانبول را با مراکز خرید و مساجد معروفش می شناسند، اما استانبول مکان های گردشگری متعددی دارد که سعی کردیم شما را با معروف ترین آنها آشنا کنیم تا با آگاهی کافی به استانبول سفر کنید و از دیدن جاذبه های آن لذت کافی ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *