شیرینی های معروف دبی: دسرها و شیرینی های خوشمزه از نگین خاورمیانه

41
شیرینی های معروف دبی

شیرینی های معروف دبی شباهت زیادی به دسرها و شیرینی های کشورهای عربی اطراف و حتی کشور ترکیه دارد. یکی از لذت بخش ترین جنبه های سفر به دبی امتحان کردن غذاهای خوشمزه و شیرینی های این شهر است. آشپزی دبی ترکیبی بسیار لذیذ از غذاهای عربی، مدیترانه ای و بین المللی است که در کنار هم تجربه ای منحصربفرد را برای مسافران رقم می زنند. امروز می خواهیم در موردشیرینی های معروف دبی صحبت کنیم و بهترین مغازه هایی را که این شیرینی ها را می فروشند به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم در سفر به دبی حتما این شیرینی های خوشمزه را امتحان کنید.

چند مورد از این شیرینی ها و دسرها، خانفروش، لگیمات، ام علی، کنافه، معمول، چباب و … اشاره کرد. اگر می‌خواهید شیرینی های مخصوص این شهر را تست کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به «قنادی‌های معروف دبی» سر بزنید. کافه قنادی سوکر، سون هندز، کافه سیکا از جمله کافه قنادی های معروف دبی می باشند.

با شیرینی های معروف دبی آشنا شوید

خانفروش (Khanfaroosh)

یکی از شیرینی های معروف دبی خانفروش است که ترکیبی فوق‌العاده از آرد، تخم‌مرغ، شکر، مایه‌خمیر، دارچین، زعفران و گلاب دارد. این شیرینی خوشمزه معمولا با چای سرو می‌شود.

بیشتر بدانید: دیسکو های ایرانی در دبی

شیرینی های معروف دبی

لگیمات ( Luqaimat)

لگیمات یکی از محبوب ترین و معروف ترین شیرینی های دبی است. این توپک های خمیری در روغن سرخ می شوند و برای طعم بهتر هم از دارچین و زعفران استفاده می شود. بعد در شهد خرما غلتانده می شوند و با کمی کنجد تزئین می شوند. لگیمات با چای یک دسر و عصرانه فوق العاده خوشمزه و لذیذ است. یکی از بهترین و تازه ترین لگیمات ها را می توانید در کافه قنادی سوکر (Sukkar) امتحان کنید.

بیشتر بدانید: سوغات دبی چیست؟

شیرینی های معروف دبی ( لیگمات)

دسر ام علی ( Umm Ali)

ام علی را می توان یک نوع پودینگ دانست که با طعم کره ای، خامه ای و خوش طعمی که دارد یکی از بهترین دسرهای دبی به حساب می آید. برای تهیه دسر ام علی شیر، خامه و شکر را با هم ترکیب می کنند و روی حرارت قرار می دهند تا ترکیبی خامه ای و یک دست به وجود بیاید. در کافه رستوران ایلا (ILA) می توانید یکی از بهترین کیفیت های این دسر را امتحان کنید.

 Umm Ali (شیرینی های معروف دبی)

دسر کنافه ( Kunafa)

یکی دیگر از بهترین دسرهای دبی کنافه است که علاوه بر دبی، در کشورهای خاورمیانه از جمله ترکیه هم محبوبیت زیادی دارد. در تمام رستوران ها و کافه های دبی و امارات می توانید این شیرینی خوشمزه و جالب را سفارش بدهید. این دسر از یک لایه ضخیم پنیر سفید تشکیل شده که روی آن یک نوع نودل خاص ریخته می شود. کنافه را باید داغ سرو کرد که هنوز پنیرش نرم و شل باشد و برای طعم بهتر آن را با شهدی که از گلاب تهیه شده می پوشانند. بهترین و خوشمزه ترین کنافه را در دبی می توانید در رستوران سون هندز (Seven Hands) نوش جان کنید.

بیشتر بدانید: اپلیکیشن سفارش غذا در دبی به همراه دانلود رایگان

کنافه

چباب ( Chebab)

یکی دیگر از بهترین دسرهای دبی که به شما معرفی می کنیم نوعی پنکیک اماراتی به نام چباب است. شاید تا به حال بارها پنکیک خورده باشید اما مطمئنا پنکیک اماراتی یا همان چباب طعمی متفاوت و منحصربفرد دارد. تفاوت اصلی چباب با پنکیک های عادی استفاده از ادویه های معطر مثل زردچوبه، هل و زعفران است که رنگ و بویی دلپذیر به این پنکیک ها می دهد. اگر دوست دارید روزتان را با خوردن این پنکیک های خوشمزه شروع کنید می توانید سری به کافه سیکا (Sikka Cafe) بزنید.

1

شیرینی معمول ( Maamoul)

معمول شیرینی مجالس و عروسی هاست و داخلش با انواع مواد شیرین مثل خرما، مغزیجات مثل پسته، فندق، گردو پر می شود. طعم کره ای و مطبوع این شیرینی ها با مغز خوشمزه و شیرینشان یکی از بهترین انتخاب ها همراه قوه عربی است. یکی از بهترین و باکیفیت ترین شیرینی های معمول را می توانید در کافه رستوران مامیکونیان (Mamikonyan) امتحان کنید.

شیرینی معمول (شیرینی های معروف دبی)

باسبوسا (Basbousa)

یکی دیگر از شیرینی های معروف دبی یک نوع شیرینی سنتی عربی به نام باسبوسا است. این کیک هم مثل اکثر دسرهای عربی بسیار شیرین است و برای سرو همراه با قهوه عربی و چای بسیار مناسب است. این کیک معمولا بعد از وعده های غذایی مجلسی به عنوان دسر سرو می شود و طعمی بسیار لذیذ و دلپذیر دارد.

Basbousa (شیرینی ها معروف دبی)

مهلبیه (Mahalabiya)

مهلبیه به عنوان یک دسر شاخص شیرین مزه در خاورمیانه شناخته می شود، اما این دسر می تواند به تنهایی یک وعده ی غذایی کامل هم باشد. این دسر با شیر جوشانده شده درست می شود و با گلبرگ های گل محمدی و سرخ و همچنین پرتقال طعم دار می شود. مهلبیه سرد سرو می شود و پیش از آوردن چند ساعت باید در یخچال بماند. یکی از بهترین اماکنی که می توانید مهلبیه های خوشمزه عربی را میل کنید شهر دبی است، این فرصت را از دست ندهید.

Mahalabiya

سخن پایانی

در این شهر زیبا تمامی امکانات رفاهی و تفریحی با بهترین کیفیت در دسترس عموم مردم قرار دارد. در سفر به دبی اگر از گشت و گذار در شهر و خرید کردن خسته شدید می توانید خستگی تان را با چند شیرینی معمول و یک فنجان قهوه عربی از تن به در کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *