۰ تا ۱۰۰ سفر به دبی در ماه رمضان: قوانین دبی در ماه رمضان

1
0 تا 100 سفر به دبی در ماه رمضان

0 تا 100 سفر به دبی در ماه رمضان، برای افرادی که قصد سفر در این ایام را دارند حائذ است. چرا که دبی در ماه رمضان حال و هوای معنوی به خود میگیرد. با توجه به اینکه اکثریت ساکنان این شهر مسلمان هستند، در این ماه عزیز روزه می‌گیرند و آداب و رسوم خاصی را نیز به جا می‌آورند. اگر قصد سفر به دبی در ماه رمضان را دارید، آشنایی با قوانین و آداب و رسوم این ماه ضروری است تا سفری خاطره‌انگیز و بدون دغدغه را تجربه کنید. در این مطلب از سفرمگ، قصد داریم 0 تا 100 سفر به دبی در ماه رمضان را بررسی کنیم.

دبی در ماه رمضان برای گردشگران قوانین سختگیرانه ای اعمال نکرده فقط برای احترام به حال و هوای معنوی روزه داران، شما مقید به رعایت یکسری موارد از جمله ممنوعیت خوردن و آشامیدن در ملاءعام و حفظ پوشش مناسب می باشید. همچنین تفریحات دبی و رستوران ها برای رفاه حال گردشگران به فعالیت خود ادامه میدهند. شما با سفر به دبی در طول ماه مبارک رمضان می‌توانید با فرهنگ و مراسم‌های سنتی مردم این شهر از نزدیک آشنا شوید و از تخفیف‌های ویژه سفر نیز استفاده نمایید.

0 تا 100 سفر به دبی در ماه رمضان

دبی مهمترین شهر کشور امارات متحده عربی است که اغلب مردم ساکن در این شهر بزرگ و مدرن مسلمان هستند و روزهای ماه مبارک رمضان را به روزه داری می‌گذرانند به همین دلیل سفر به دبی در این ماه  جذابیت‌های خاص خودش را برای گردشگران خارجی دارد. اگر قصد سفر به دبی در ماه رمضان را دارید، باید به محدودیت‌هایی که در برخی مراکز خرید و رستوران‌های شهر دبی اعمال می‌شود هم پیش از سفر آگاه باشید تا مشکلی در برنامه سفر شما ایجاد نشود.

بیشتر بدانید: آب و هوای دبی در نوروز

قانون های ماه رمضان دبی

  • در اماکن عمومی خوردن و آشامیدن ممنوع است و میتواند به عمد بودن آن حبس و جریمه به همراه داشته باشد.
  • کلیه رستورانهای باز نیز در اماکن عمومی و بیرون حق سرو غذا ندارند.
  • در مناطق بسته و داخلی غذا و نوشیدنی در دبی سرو میشود و نوشیدنی الکلی البته به غیر مسلمان و بعد از افطار خواهد بود.
  • آدامس جویدن چه در ماه رمضان چه ماه های دیگر ممنوع است.
  • موزیکهای بلند و رقص و پایکوبی در این ماه ممنوع است و موزیکهای ملایم و با صدای کم پخش خواهند شد.
  • رفتار پرخاشگرانه و توهین آمیز و بدخلقی در این ماه به شدت منع میشود و البته این قانون برای کل سال پابرجاست و شامل پیگیری خواهد بود.
  • رقصیدن، بوسیدن، صدای بلند و موزیک بلند در ماشین ممنوع است. گوش دادن موزیک با هدفون مانعی ندارد.
  • در این ماه لباس نامناسب نپوشید، از پوشیدن لباسهای باز، تنگ و خیلی کوتاه در اماکن عمومی خودداری کنید.
  • اگر برای افطار دعوت شدید این دعوت را رد نکنید، بهتر است بپذیرید، این کار میتواند برای دعوت کننده توهین آمیز باشد، افطار برای روزه داران زمان مقدسی است و تعارف خرما با آب گرم یک رسم ارزشمند محسوب میشود.
  • این قوانین در دبی با ملایمت کمتری اجرا میشوند و البته در امارتهای دیگر، مخصوصا شارجه با جدیت بیشتر اجرا خواهند شد و ممکن است با تعطیلی رستورانها نیز همراه باشد.
  • مراقب باشید هرگز بعد از خوردن مشروبات الکلی رانندگی نکنید و البته این قانون برای کل سال پیگیری قانونی خواهد داشت و در این ماه رعایت بیشتری کنید.
  • بارها و کلابها و رستورانها و مراکزی که موزیک و رقص و پایکوبی شبانه برقرار بوده است، باید صدای موزیک خود را کم کنند و بهتر است از موزیکهای ملایم و آرام استفاده کنند.
  • نوشیدن مشروبات الکلی در اماکن عمومی و بارهای روباز و روزانه و در روز ممنوع است، رفتار پرخاشگرانه و حالت مستی به شدت منع میشود که البته این نوع رفتار پرخاشگرانه همیشه شامل منع خواهد بود و در مواردی جریمه و حتی حبس را به همراه خواهد داشت.
  • گردشگران غیر مسلمان در برخی هتل های خاص آنهم بعد از افطار ممکن است بتوانند مشروبات الکلی بنوشند.
  • غذاخوردن در بارها و رستورانها و کافه ها، در روز در مکان عمومی ممنوع است ولی در مکانهای بسته کافه و رستورانها، می توانید غذا میل کنید و این مورد در فضای باز اصلا انجام نخواهد شد.
  • رستورانها و بارهایی که قبلا نوشیدنی الکلی سرو میکردند، فقط بعد از افطار و به غیر مسلمان اجازه سرو مشروبات الکلی را دارند.
  • در ماه رمضان کلوپها و بارها معمولا باز هستند ولی صدای موسیقی کم خواهد بود و در مورد نوشیدنی نیز قبلا توضیحات داده شده است، همان موارد اعمال میشوند.
  • در این ماه می توانید به سواحل بروید و شنا کنید، ولی لباسهای پوشیده تر و محتاطانه تر بپوشید و همانطور که بارها گفته شد، مشروبات الکلی در روز و موزیک خیلی بلند وجود نخواهد داشت.
  • در هواپیما مسلمانان به دلیل سفر، مجبور به روزه گرفتن نیستند، در طول سفر در هواپیما نوشیدنی الکلی سرو میشود.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد: قوانین دبی در ماه رمضان

رستوران‌های دبی در ماه رمضان

 اغلب رستوران‌ها برای ناهار باز هستند و افراد به راحتی می‌توانند غذای خود را سفارش داده و نوش جان کنند. البته در گذشته قوانینی مبنی بر نصب پوشش مخصوص روی شیشه‌های رستوران‌ها وضع شده بود که رستوران‌ها موظف به اجرای آن بودند، اما از سال ۲۰۲۲ به بعد این قانون هم از حالت اجباری خارج شده و افراد بدون محدودیت خاصی می‌توانند غذای خود را در فضا رستوران میل کنند. رستوران هتل‌ها هم در طول ۲۴ ساعت به صورت عادی فعال هستند و وعده صبحانه برای مسافران سرو می‌شود.

بیشتر بدانید: معرفی كامل بهترین رستوران های دبی

0 تا 100 سفر به دبی در ماه رمضان

نحوه فعالیت تفریحی و گردشگری دبی در ماه رمضان

اکثر جاذبه های گردشگری و تفریحات دبی مانند سافاری، پارکهای آبی، بالن سواری، رستورانها و بارها، کشتی روی آب و مال ها و … باز هستند با این تفاوت که بارها و رستورانها و کشتی های تفریحی مجاز به اجرای زنده، کنسرت و یا رقصنده نیستند.

نحوه فعالیت مراکز خرید دبی در ماه رمضان

نحوه فعالیت مراکز خرید دبی در ماه رمضان چگونه است؟ یکی از محبوب ترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی بدون شک مراکز خرید و بازارهای بزرگ و مجلل آن می‌باشد که تعدادشان هم کم نیست و بسیاری از گردشگران ایرانی صرفا برای خرید از برندهای معروف جهان به شهر در کشور امارات متحده عربی سفر می‌کنند. فراموش نکنید که در این ماه  برگزاری فسیتوال‌های خرید در دبی هم هست و اغلب مغازه دارها تخفیف‌های ویژه‌ای را به مشتریان خود می‌دهند. اگر قصد سفر به شهر دبی در ماه رمضان را دارید، حتما تاریخ سفر خود را با زمان برگزاری فستیوال خرید عید فطر دبی هماهنگ کنید تا لذت سفر شما دوچندان شود. علاوه بر این بسیاری از شرکت‌های هوایپمایی قیمت بلیط‌های خود را در این ماه کاهش می‌دهند تا گردشگران با هزینه‌ای را مقرون به صرفه‌تر بتوانند به کشور امارات و شهر دبی سفر کنند.

0 تا 100 سفر به دبی در ماه رمضان

شرایط تفریحات آبی دبی در ماه رمضان

تمامی تفریحات و سرگرمی‌ها مانند پارک آبی دبی در ماه رمضان باز هستند و خدماتشان را به گردشگران ارائه می‌دهند.

برای اطلاعات بیشتر محدودیت های پارک آبی دبی در ماه رمضان را مطالعه کنید.

نوع پوشش در ماه رمضان دبی

حجاب در ماه رمضان اجباری نیست و محدودیتی برای گردشگران در نوع پوشش در دبی وجود ندارد و گردشگران می توانند در هتل ها و مراکز اقامتی به راحتی رفت و آمد کنند، اما بهتر است در ملاعام لباس مناسب بپوشید و شانه ها و زانوهای خود را بپوشانید.

برنامه ‌های ویژه دبی در ماه رمضان

مردم دبی با شور و اشتیاق فراوان به استقبال رمضان می‌روند و آداب و رسوم خاص این ماه را به جا می‌آورند. سفره‌های افطار، یکی از جلوه‌های زیبا و پرمهر رمضان در دبی است. این سفره‌ها نه تنها برای رفع گرسنگی، بلکه برای گردهم آمدن اعضای خانواده و دوستان و تحکیم روابط صمیمانه پهن می‌شوند. در این ماه، مساجد دبی مملو از جمعیت روزه‌دارانی است که برای اقامه نماز و دعا گرد هم می‌آیند.

برنامه‌های ویژه ماه رمضان در دبی، حال و هوای این شهر را دگرگون می‌کند. صدای اذان از بلندگوهای مساجد در سرتاسر شهر طنین‌انداز می‌شود و نورافشانی‌های زیبا، شب‌های رمضان را روشن می‌کند.

نمایش‌های ویژه ماه رمضان در آبنمای معروف دبی و برج خلیفه، از جمله برنامه‌های جذاب و دیدنی این ماه است. این نمایش‌ها که هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۳:۰۰ اجرا می‌شوند، انبوهی از تماشاگران را به خود جذب می‌کنند.

دهکده جهانی دبی نیز در ماه رمضان حال و هوای خاص خود را دارد. در این دهکده، غرفه‌های مختلفی از کشورهای مسلمان جهان برپا می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند با فرهنگ و آداب و رسوم این کشورها آشنا شوند.

0 تا 100 سفر به دبی در ماه رمضان

مراسم عید فطر در دبی

خیابان‌ها و محله‌ها چراغانی می‌شوند، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها تزئینات مخصوص عید فطر را به نمایش می‌گذارند و حال و هوای شهر به طور کامل دگرگون می‌شود.

خانه‌ها نیز با نظافت و گردگیری، چیدمان جدید و تزئینات مخصوص عید، برای استقبال از این عید بزرگ آماده می‌شوند. پخت شیرینی‌های عید فطر مانند معمول و لقیمات، عطر و بوی خوشی را در خانه‌ها می‌پراکند. همچنین عید فطر فرصتی برای دید و بازدید و تجدید دیدار با اقوام و دوستان است. مردم در این روز، بهترین لباس‌های خود را می‌پوشند که اغلب به مناسبت این عید خریداری شده است.

صبحانه عید فطر، یکی از سنت‌های دیرینه این عید است. در این روز، خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و یک صبحانه مفصل و خوشمزه را میل می‌کنند.

عید فطر در دبی، تجربه‌ای منحصر به فرد از شور و شادی و معنویت است. اگر در این ایام به دبی سفر می‌کنید، حتماً از حال و هوای خاص این شهر و برنامه‌های متنوع آن لذت ببرید.

0 تا 100 سفر به دبی در ماه رمضان

سخن پایانی

در این مقاله از سفرمگ به بررسی قوانین دبی در ماه رمضان و محدودیت های آن پرداختیم. شما با سفر به دبی در طول ماه مبارک رمضان می‌توانید با فرهنگ و مراسم‌های سنتی مردم این شهر از نزدیک آشنا شوید و از تخفیف‌های ویژه سفر هم استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *